søndag 19. juni 2016

Veien videre

Jeg har lenge vurdert å legge opp blogginga - men det har jaggu tatt sin tid å klippe navlestrengen...
Entusiasmen er ikke like sterk som den var da jeg startet å blogge - et symptom som sikkert mange opplever. Når man tviler kan det være greit å sette opp en FOR og MOT liste - enten på papir slik som Ross gjorde i Friends - eller bare ta en liten gjennomgang i sitt stille sinn før man bestemmer seg. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg og jeg har fortsatt ikke en fullverdig FOR/MOT liste - verken på papir eller i hodet - men jeg har selvsagt gjort meg noen tanker.

Det første jeg gjorde var å spole tilbake til start og spurte meg selv: hva var intensjonen med å starte bloggen siljaifarta? Og det neste naturlige spørsmålet ble deretter: leverer jeg i dag bloggposter som er i tråd med min egen intensjon? Svaret på sistnevnte var: nei.

Det er ikke noe galt i å presentere bloggposter med tittelen "ukesoppsummering", "Trim uke 22" osv. Det er ikke noe galt i det. Det er bare det at å summere opp hva jeg har trent i løpet av en uke slettes ikke var en del av intensjonen da jeg startet å blogge. Det var ikke det bloggen skulle handle om. Så, da tenkte jeg at hvis jeg ikke evner å ta meg sammen og skrive om mer inspirerende ting en min egen trening  så kan jeg like gjerne la være. Det blir det veldig utilfredsstillende for meg å holde bloggen i live med blogginnlegg over temaet "siste ukas trening". Kjedelig!!!

Så uten at jeg har fattet noen endelig beslutning i saken og uten å ha hele FOR/MOT listen klar så har jeg selvsagt innført noen tiltak. For såpass handlekraftig er jeg jo at jeg ikke lar en sak henge i løse luften - jeg er jo løsningsorientert må vite.

Jeg har opprettet en profil på STRAVA. Så for de som gjerne vil vite hvordan jeg trener så kan du/dere finne meg HER sånn cirka, tror jeg :-) 

Siden jeg har hatt en profil på Endomondo i noen år så har denne Strava profilen latt vente på seg; jeg mener: hvor mange nettsteder skal det være nødvendig å måtte bruke for å dokumentere treningen sin? Så, om jeg kommer til å bruke både Strava og Endomondo fremover vet jeg ikke men jeg har på følelsen at jeg kommer til å gå over til å bruke Strava. For en av fordelene med Strava er at GPS-filene synkroniseres automatisk - noe som jo er veldig praktisk!

Veien videre er altså usikker men en ting er sikkert: alt dette finner jeg ut av etterhvert og jeg skal sørge for å holde dere orientert når endringer skjer! :-) 


Nuvel, her er uansett siste ukas trening (for siste gang??):
Mandag: 4x1000m intervall (4:37 - 4:35 - 4:37 - 4:33min/km) totalt 9Km
Tirsdag: -
Ondag: 10Km rolig transport til jobb (5:50min/Km)
Torsdag: 8.3Km rolig løping før jobb (5:40min/Km)
Fredag: -
Lørdag: 20Km langtur (1t 57min)
Søndag: -
Totalt: 47Km med løpesko

Nå venter en ny uke med nye muligheter! Have fun! :-)

15 kommentarer:

  1. Hm eg er jo litt der også når det gjeld blogging - lurar på kva eg skal gjera vidare med den framover. For meg er det kanskje enklare, siddan eg har måtte skifte bloggadresse og -navn fleire gonger pga av den der stalkaren, så til min nåverande blogg er eg ikkje så knytta lenger.
    Det er jo viktig å spørre seg kva som var meinga med bloggen, ja. Gjer den fortsatt det den skulle?
    Samtidig så tenker eg at i motsetning til ei bok, ein film eller noko anna ferdig produkt, så er ein blogg noko som endrar seg over tid. Og eg trur eg har følgt med på bloggen in over veldig mange år nå - bloggen var truleg den første eg la i blogglista mi :) (=kompliment).
    Eg har på følelsen at mange som tidlegare blogga, har gått over til Instagram. Endomondo/Strava er også to fine plassar å både lagre treninga (uansett) og utveksle meingar og ha kontakt med likesinna.
    Sjølv så skriv eg fortsatt blogginnlegg i hodet mitt når eg er trenar - har masse materiale, masse inspirasjon, men har ikkje konsentrasjon/disiplin nok til å sette meg ned og faktisk lage eit innlegg.
    Akkurat nå har eg ca fire "uskrevne" blogginnlegg i hodet, både morsamme ting som ny pers, men også inspirerande og tankefulle (-- var usikker på treningsoutfit - møtte dame i garderoben som trena etter å ha hatt hjerneslag - tøff dame - og det set ting i perspektiv-- osv).
    Forresten så synst eg at å berre poste "ukas trening" ikkje er så dumt - du veit aldri kven som er innom og blir kjempeinspirert av dine mil ;)
    Uansett om du fortsett med å blogge eller ikkje, så håpar eg jo at du lar bloggen din vera der den der. Det er så mange bloggar som gir inspirasjon i etterkant, fleire år seinare. Og viss dette var meininga med bloggen, så kan den fortsatt gjera dette, oppdatert eller ikkje ;)

    Uansett lykke til med å finne ut kva det blir vidare framover!

    SvarSlett
  2. Jeg har syntes det har vært veldig inspirerende å lese om treningen din og synes det er synd hvis disse forsvinner.

    SvarSlett
    Svar
    1. Snilt sagt! TAKK! Jeg skal uansett ikke slutte i dag - jeg er i tankeboksen og ser ikke bort fra at jeg fortsetter å blogge altså! Men da må jeg ha en avtale med meg selv om å skrive mer om trening generelt og ikke bare om min egen trening - ellers mister jeg piffen liksom.... :-)

      Slett
  3. det ville i så tilfelle vært dumt for MEG! For av en grunn jeg ikke kan svare på så er din blogg den eneste jeg leser jevnlig. Andre leter jeg frem sporadisk og heller sjelden. Så av egoistiske grunner håper jeg at du fortsetter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Okay da - så slutter jeg ikke å blogge i dag da - for din skyld! - avtale? ;-)

      Slett
    2. Haha:):):) tommel opp :D

      Slett
  4. Håpar du held fram! Eg les bloggen din fast. Eit pusterom innimellom alle rosabloggarane! :)

    SvarSlett
  5. Og eg les også bloggen din fast altså! Du skriv med ein humoristisk snert som ein del andre treningsbloggarar ikkje har i like stor grad. Og du inspirerer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk - det var det som var intensjonen med bloggen - å skrive om løping og trening med snert i frasparket!! For jeg ble litt lei all surmulinga. Jeg ville gjøre en forskjell.... så hvis jeg greier å hente meg inn og får tilbake snerten (og ikke bare skriver ukesoppsummeringer) så skal jeg fortsette ;-)

      Slett
  6. Jeg håper DU IKKE slutter!!!
    Blogg når du har lyst og føler at du har noe du vil skrive om. Om det går ei uke eller tre måneder imellom to innlegg spiller mindre rolle. Vi er mange som gjerne vil lese når du skriver. Lykke til uansett- jeg heier på deg:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-) Jeg har bare en forestilling om at en god blogger skal poste innlegg, om ikke ofte, så i alle fall regelmessig. Og en gang i uka er ikke regelmessig nok i mine øyne - men så blir jo spørsmålet: vil/trenger/må jeg være en god blogger??? Kanskje kan jeg nøye meg med å være middelmådig ;-))))

      Slett
  7. -og jeg er ikke på strava:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - greit ;-) tar hintet ;-)

      Slett
  8. Du må fortsette å blogge, altså! Du skriver godt og inspirerande. Og så trur eg du har ein del kunnskap og treningserfaring som du gjerne må fortsette å dele av! Samt eit jordnært blikk og med den tidlegare nevnte snert, som eg synes er topp!

    SvarSlett