tirsdag 7. juni 2016

Trening uke 22 - nesten all time high

Uke 22 ble en hard uke for skulderen. Jeg dro nemlig (helt utilsiktet) til med en nesten "all time high" uke. Det er ytterst sjeldent at jeg løper nesten 6 mil på en uke - det har kun skjedd en gang før i år, i mars, og kun 4 ganger i 2015. Jeg måtte nemlig løpe langtur på søndag, for Zermatt halvmaraton nærmer seg med stormskritt, og jeg er ikke akkurat i rute... Det ble ikke mer enn 15Km (90min) langtur men det er mye bedre enn ingenting! Og 15Km dro dermed opp ukestotalen til 58Km.
Det må være lov å slenge beina på bordet etter en slik uke!
Oppsumering trening uke 22
Mandag: 5.7Km rolig (sone 1/2) transport til jobb (31:46) & 8.2Km rolig (sone 1) på kvelden (49min).
Tirsdag: -
Onsdag: 6.6Km rolig (sone 1/2) transport til jobb (38:20). En runde (3258m) full pupp på SRM på kvelden (15:32 i sone 4/5) (totalt 5Km)
Torsdag: -
Fredag: 11Km rolig (sone 1) transport til jobb (64,5min)
Lørdag: 5Km i Elveløpet (23:20 i sone 4/5) (7Km totalt)
Søndag: 15.12Km rolig (sone 1) langtur (1t32min)
Tilsammen 58,6Km med løpesko 

Den heter seg at den beste treninga er å konkurrere seg i form. Personlig er jeg veldig enig i det! Jeg kan virkelig trenge å booste formen litt nå kjenner jeg - så jeg får dratt meg opp et lite hakk på formstigen. Så jeg må derfor forsøke å få deltatt i et par løp de neste ukene. Spørsmålet er bare: hvordan i huleste skal jeg rekke alt dette?? Flaks for meg så er mora mi på besøk noen uker - så med enda litt mer flaks har jeg litt barnevakt; så da er det i alle fall håp i hengende snøre....!!

Fortsettelse følger :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar