onsdag 1. juni 2016

Konkurranseklar!!?

Mai kom og mai dro. Hva skjedde liksom?? Trettien dager bare forsvant i det store dragsuget...
Men, hvem bryr seg egentlig om mai-statistikken?? Kjedelig. Enig! Dritt-kjedelig. Kan vi ikke heller snakk om noe morsomt? Som hva da? Som at jeg sitter her og gleder meg til å løpe 5Km gateløp på lørdag? Ja la oss heller snakke om det.

Sesongen er godt i gang og her sitter jeg fortsatt uten å ha fått nyte en eneste liten smule av den store løpsfesten...  SÅ kort sagt: jeg fikk rett og slett akutt konkurransesug. Og alle vet jo at det bare finnes en medisin mot en slik lidelse: kondis sin terminliste!
Æ e klar som ett ægg ;-)
Så jeg begynte jakten. Som en blodtørstig desperat premenstruell kjerring på grådig jakt etter sjokolade kastet jeg meg over terminlista og scrolla meg gjennom alle løp i "nærområdet" lørdag 4. Juni:
Dokka opp - motbakkeløp - motbakke er bra men Vikersund er kanskje litt langt å kjøre for 3Km motbakke?? Neste.

Mistbergløpet - har hørt at det skal være bra men Eidsvoll - det må jo ta evigheter å kjøre dit? Neste.
Skjørteløpet - høres helt perfekt ut! Nei vent nå litt - 10Km er for langt for meg nå og "berg-og-dal" rundt Nøklevann er ikke helt optimalt for skuldra... litt tvilsomt... neste!
Skuggedalen opp - Nissedal ja - trukke det gitt! God jul. Neste!
Tought Viking - hahahaha - NEXT!!!
Hei - vent nå litt - spol tilbake - hoppet jeg ikke over et løp? Jo så sannelig: Synergi Helse Elveløpet i Drammen - 5Km flatt og fin løype - hei nå snakker vi. Og vips så var jeg påmeldt.

Må innrømme at det føltes litt skummelt - skummelt fordi jeg ikke har testet hvordan skulderen reagerer på belastningen når jeg løper med litt mer fart - skummelt fordi jeg fortsatt kjenner litt på vegringen for å skulle løpe fort igjen - fordi jeg er redd for å tryne og slå opp hele dritten igjen.... Så derfor løp jeg en runde på Sognsvann Rundt Medsols i dag - for treningen sin skyld, for å teste skulderen, og for å "avdramatisere" det hele litt. Og skulderen besto testen - litt murring i etterkant men det er ikke noe å skrive hjem om. Og jeg fikk bekreftet at formen er helt ræva - så det 5Km løpet på lørdag kommer jeg til å ha SÅÅÅÅ godt av! Amen :-)

Så nå bare gleder jeg meg som en ungen på julekvelden!!!!

4 kommentarer:

  1. Eg hugsar den entusiasmen over KONDIS si terminliste: heeeerleg, som å vera barn i godteributikk liksom :D
    Og stort sett finst det jo alltid noko som passar.

    Kjekt og bra at skuldra di holdt løpetesten - bedre å teste først enn å få ubehagleg overrasking på løpsdagen!

    Elveløpet i Drammen høyrest nydeleg ut - både beliggenheten og lengda hadde vore noko for meg - løpeformen min er nemleg heller ikkje den store, sjølv om den altså ikkje er så verst, tatt i betraktning at eg har trent så lite kondis.

    Min Plantar Fascitt er eg faktisk litt usikker på - ingen stikk under hælen lenger sånn eigentleg, men til tider så stikk det liksom i andre foten osv, trur det er noko eg alltid skal ha i bakhodet - og halde meg under ei mil løp så lenge (litt rundt 5-6km uansett for tida).

    Ja du får glede deg! Eg gledar meg med deg. Eg savnar nemleg i grunnen dette med å melde meg på konkurransar, spesielt dei små løp kanskje, eller dei korte, men nei da, også dei store - nå er det veldig lenge sida sist for min del.

    Men motivasjonen hos meg er der, mangel på inspirasjon kan eg heller ikkje klage på (berre mangel på pengar i grunnen ;) ).

    Pass godt på skuldra di!
    Eg har nemleg ein littegrann kronisk skade av ein rotatormansjettmuskel i venstre skulder (infraspinatus) som murrar eigentleg litt heile tida - må passse på når eg syklar i tempostilling, og når eg begynner å svømme igjen - løping går heilt strålande. Men skuldrene er utsatt. Dei må me ta vare på!)

    God helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - ja det er som å være i godteributikken ja ;-)

      Skuldra er nesten friskmeldt nå - et par uker til så tenker jeg vi er der. Da har det gått 3 måneder.... i grunn ikke lenge men det føles som en hel evighet ;-)))

      Slett
  2. Opptrening varar jo alltid ein "evighet" liksom - men det er vel anvendt tid. Godt å høyre at du er tilbake nå, godt jobba! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - og det er liksom ikke over når det er over - hvis du skjønner. Jeg må holde på med øvelser en god stund fremover ennå selv om skulderen er nesten så god som ny nå. MEN, det har jeg bare godt av! For det har jo noe for seg å trene styrke når man ikke er skadet også ;-)

      Slett