lørdag 4. juni 2016

Elveløpet 2016 - en het affære ;-)

Det var mildt sagt hett under Elveløpet i dag - men med litt drag i lufta så overlevde i alle fall jeg - så vidt det var....
Sånn passe svett og varm etter målgang
Jeg skulle ikke bare løpe 5Km men jeg skulle også leke utskremt kondis-medarbeider og dekke arrangementet for KONDIS sammen med superTim (som skulle løpe 10Km). Teamwork kalles det - og det er KONDIS god på!

ALT fra Elveløpet kan du nå lese om på kondis.no HER.

Mitt løp gikk som følger:
Fra første meter måtte jeg lettere slukøret bare innse at toget dro og jeg ble stående igjen på perrongen - det føltes i alle fall slik der jeg så den ene ryggen etter den andre bare forsvinne umiddelbart etter at skuddet gikk.

Tatt i betraktning at jeg følte jeg sto stille så gikk første kilometer i grunn ganske radig - 4:25 sa klokka - "KRONIDIOT" sa jeg!! Mitt realistiske mål før start var nemlig sluttiden 23:30, noe som tilsvarer snittfart på 4:42min/km. Jeg lå med andre ord ikke bare 17sek foran skjema - jeg lå faktisk også godt an til en kjempesprekk!! Lærer man virkelig aldri????

Etter 1Km parkerte jeg først tre damer - hey: åpna dere for hard dere kanskje? Amatører!!! Vent nå litt -  var det jeg som sa det? Jeg som nettopp åpna på 4:25 - who am I to talk liksom :-)
Over broa mot mål - jeg speider desperat etter målseglet :-)
Så begynte jeg å ta innpå tre herremenn iført lange sorte tights og sorte t-skjorer - HALLO!!!??? Har dere glemt å sjekke værmeldinga? Vi er ikke på Nordpolen liksom. Jeg parkerte de i en liten kneik (det var nok fordi de hadde kledd seg for mye serru) men han ene virket som han ikke ville gi seg uten kamp. Klokka sa 4:34 passering 2Km - jeg tenkte at det fikk stå sin prøve - jeg hadde nemlig en kamerat på hjul så her var det ikke snakk om å slakke på farten nei!

Etter 3km (som gikk på 4:41) så mistet jeg brått lyden av skoene til påhenget og da gikk rullegardina ned gitt. Uten klakkinga fra skoene som hadde fulgt meg hakk i hel så følte jeg meg plutselig mutters alene. Og det var da det sakte men sikkert begynte å gå i sirup... fordi jeg var sliten og ikke greide å ta meg sammen - fordi jeg var alene og det var 1000 varmegrader - stakkars meg liksom. Etter 4Km sa klokka 4:56min - og da bråvåkna jeg - skjerpings - avtalen var 23:30 i mål så nå må du avslutte med stil (kjerring)! Så da skjerpa jeg meg og gakka i mål til offisiell tid: 23:20 (4:41min på siste kilometer). Sånn passe sliten men meste varm liksom - og tiden må jeg jo bare være godt fornøyd med utfra nåværende form. Jeg er i gang! Amen! :-)

3 kommentarer:

  1. Så bra at kroppen virker igjen! Jeg unner deg virkelig at skulderen din blir bra. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er bare for meg å konkurrere seg i form nå :-) Og skulderen er virkelig på rett vei nå - og så sier vi ikke noe om prisen jeg måtte betale etter løpet i form av 4t søvn i natt, hehe, neida, samma det - det viktigste er at det går raskere i riktig retning nå!!!

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett