torsdag 19. mai 2016

Trening i slynga

For fire uker siden begynte jeg forsiktig med øvelser i slynge for å trene opp skulderen. Og siden jeg verken har tid (eller penger) til å fly på helsestudio så måtte jeg invester i en Redcord til å ha her hjemme. Det har fungert fint. Og planen er at når jeg blir litt mindre lat, får litt mer tid til overs og har fått litt mer dreis på skulderen, ja da skal jeg ta i bruk slynga til mer generell styrke også!
Fremfall

Jeg har ikke verdens største leilighet så slynga måtte monteres i gangen - der hvor det skulle vært en dør inn til kjøkkenet, men hvor det ikke er noen dør fordi det egentlig ikke er plass til noen dør... ja dere skjønner tegninga :-)
 
Jeg gjør 4 øvelser: 1) fremfall 2) fremfall med svømmetak tilbake 3) Supermann 4) armhevinger.
Supermann
Armhevinger
Og helst skal jeg gjøre øvelser hver dag men etter at jeg begynte å løpe litt igjen så har jeg måttet innse at det blir litt for tøft og ambisiøst. Så hvis jeg greier tre ganger i uka, helst fire, så får jeg være fornøyd med det.

Og som det fremgår av bildene så er fordelen med hjemmetrening at det ikke er så nøye hvordan man ser ut på håret eller hva man har på seg. Men viktigst: barn ingen hindring! Som oftest gjør jeg øvelsene før guttungen står opp om morgenen men om jeg må gjøre øvelsene senere på dagen så trenger jeg altså ingen barnevakt!

Så i teorien finnes det altså ingen unnskyldninger for å ikke trene styrke... i teorien!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar