tirsdag 12. april 2016

Statusoppdatering

Jeg har begynt å trene.....
Foreløpig er bevegelsen og vekten av skaftet på vaskekosten utfordrende nok.

Skulderen har ikke vært i bruk på snart 4 uker så alle musklene og leddet må aktiveres igjen.
Det kjennes ut på samme måte som når du får av gipsen etter 4-6 uker (for de av dere som har opplevd det) - all mobilitet og stryke har liksom svunnet hen...
 

Tålmodighet er en dyd og museskritt må til - ja, og for å ikke glemme: et skikkelig treningsprogram fra fysioterapeuten må også til! :-)

6 kommentarer:

  1. Omg, Silja! Dette var en spennende og helt sikkert smertefull historie. Håper det går bra med deg og at noen tar den verste støyten i hverdagen,så du får løftet på kosteskaftet i ro og mak!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan bekrefte at det var (og i aller høyeste grad fortsatt er) en smertefull historie ja.... og hva hverdagen angår så har jeg ingen til å ta støyten for meg, så jeg får pent klare meg selv!

      Slett
  2. Må si det er ubehagelig å løpe rundt Sognsvann for tiden.

    Etter at de gravde opp hele veien rundt for å legge lys, så har anleggsarbeiderne forlatt en vei med svære dumper, groper og ujevne flater som er svært vondt å bevege seg på - særlig for de av oss med revmatiske lidelser som forsøker å trene.

    Det var dette jeg fryktet - at de ville bare la Sognsvann bli liggende igjen på denne måten.
    Men sånn er det i Norge - det meste gjøres bare halvferdig og fullføres aldri på en ordentlig måte.

    Får håpe jeg tar feil og at det vil skjer en snarlig utbedring og at de ikke bare lar tiden gå - for nå fremstår store deler av veien rundt Sognsvann som ødelagt, i forhold til hva det var inntil for et år siden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - i grunn veldig betenkelig at det blir slik når det fortsatt står skilt om "Sykling og ridning forbudt" rundt vannet da veien er ment for bevegelseshemmede..... vi får håpe dette blir tatt tak i!!

      Slett
  3. Virkelig! Dette må de bare utbedre.

    Noe av poenget med den nye belysningen var blant annet å gi rullestolbrukere og andre med nedsatt funksjonsevne økte rekreasjonsmuligheter. Akkurat nå egner ikke veien rundt Sognsvann seg spesielt godt til disse brukerne.

    Fint med lys om vinteren, men hvis prisen er skrøpelige veier om våren, sommeren og høsten, så synes jeg det ble en høy pris. De må jo rydde opp ordentlig etter seg. Det er forøvrig drivstoffsøl etter anleggsmaskinene ved brua i nordenden av traseen (luktes), så mye tyder på at man ikke har avsluttet opprydningsarbeidet på 100% vis.

    Leste at de som vant oppdraget hadde den laveste prisen, over 30% lavere enn dyreste anbud. Kanskje var ikke utbedring av veien i etterkant med i anbudet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette virker merkelig og jeg håper derfor at noen tar tak i dette.... fra et egoistisk ståsted så vil jeg selvsagt ha tilbake en bedre løpe-trasee rundt vannet for sånn det er nå så er det for mye stein etc til at det går an å løpe like raskt som før. Fra et ikke-ego ståsted så bør det helt klart oppgraderes slik at de som er ment å skulle bruke denne løypa, bevegelseshemmede, faktisk kan benytte seg av runden. Ikke bare var det bedre før men jeg vil tro at runden nå nesten er på grensen til å ikke være brukbar lengre for en i rullestol....

      Slett