fredag 22. april 2016

Rettelse - feil følger!

"Med litt flaks kan jeg løpe Sentrumsløpet om tre uker" skrev jeg vist nok 1. April.
Jada - jeg liker å vise meg frem ;-)
I ettertid mistenker jeg at jeg minst må ha vært dopa, og kanskje også full, da jeg skrev dette. Dopa var jeg definitivt - dopa på betennelsesdempende og smertelindrende medikamenter (som kanskje også hadde hallusinerende effekt?). 

Sannheten er nemlig mer sånn her: "etter å ha rota rundt i en mørk kjeller et par uker så ser det nå ut som at jeg endelig har funnet lysbryteren".

Så, her kommer rettelsen: med litt flaks kan jeg snart begynne å "lunte" litt i motbakke - vi starter med et par lette "drag" på 2-3min i "lunte" tempo! Det blir altså ikke Sentrumsløpet for min del i år men snart (snart!) kan jeg altså begynne å "løpe" igjen :-)

Man må som kjent lære seg å krabbe før man kan gå - og man må lære seg å gå før man kan løpe... skjønner?? TTT = Ting Tar Tid!!

Og med enda litt mer flaks kan jeg løpe 21Km motbakke-løp i Zermatt om tre måneder!


Ønsk meg lykke til med opptreninga - så ønsker jeg deg lykke til i Sentrumsløpet!! :-)

9 kommentarer:

  1. Ja, startnummer og den kule t-skjorta til Sentrumsløpet er hentet :)

    DET hadde jeg nesten ikke trodd for under 2 uker siden. Da kunne jeg knapt gå uten å gjøre smertefulle grimaser. Med betennelse i både kne og akilles føltes det som å gå med en stiv tømmerstokk.

    Men ved å tappe 1 dl betennelseinfisert væske fra kneet og riktig behandling av akillesen, så prøver jeg å stille til start - selv om hverken kropp eller beina er perfekte - men de er bedre og jeg vil gjøre et forsøk.

    Sentrumsløpet er et så bra arrangement at man ikke vil gå glipp av det.

    Lykke til med Sentrumsløpet!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykke til med sentrumsløpet - det høres ut som du trenger det!!! (ps. jeg løper altså IKKE i morgen - trodde det kom frem av teksten at jeg ikke skulle løpe men tydeligvis ikke....)

      Slett
    2. Det kom frem ser jeg nå - er bare litt i overkant fokusert på forberedelsene til løpet i morgen :)

      Slett
  2. Lykke til med opptreningen! Zermatt ser flott ut, drømmer om å løpe der engang - så ser fram til løpsrapporten din! Ikke noe Sentrumsløp på meg, andre får ta seg av Oslos gater så skal jeg finne noen stier i Østmarka. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hepp hepp, takk og god helg til deg også �� må vel ut å finne meg en bakke jeg nå da og teste formen hehe. Silja

      Slett
  3. TTT er en utfordring.....jeg er selv elendig på sånt. Derfor har jeg byttet fra 10 til 5 i dag.....:) Men! du er garantart back in business til Zermatt. Den opplevelsen blir nok bra! Ha en kvalitetsmessig opptreningsperiode, Silja. Stay strong:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er egentlig god på TTT men det er når det kommer til løpsrelaterte skader som rammer underekstremitetene (knær, ankler, hofter etc). Grunnen til dette er nok mye fordi en skade som rammer beina ikke medfører at jeg må sykemeldes fra jobb etc. Og en annen ting er at jeg har en del erfaring med skader i beina som er en fordel når det kommer til opptrening og tålmodighet. Så da jeg nå fikk en skulderskade som satte meg helt ut så taklet jeg det dårligere - jeg taklet veldig dårlig å være sykemeldt og ble FRYKTELIG stresset.... og da begynte jeg å kave (på alle måter) :-) MEN, nå som jeg ser lyset og har fått tilbake mye av funksjonen i skulder og arm så takler jeg TTT MYE bedre!!!! Så nå skal det kun gå opp og frem! ;-)

      Og om ikke skulderen er klar for 21Km løping om 2,5 uker så kan det hende jeg kan gå halvmaraton i Zermatt - men det finner jeg ut av!! Det er såpass bratt at jeg må gå en del uansett så vi får se. Spennende blir det uansett fremover.

      Tvi tvi på 5km i dag Janne!!!!! ha det gøy da!

      Slett
  4. Snøvær, kald vind og bare 7-8 grader 5 minutter før start har jeg aldri opplevd i Sentrumsløpet før! Ganske stor kontrast til de gangene det har vært opp mot 20 grader i Sentrumsløpet.

    Men jeg lot meg ikke lure av snøværet før start og stilte i både shorts og t-skjorte som planlagt. De fleste kledde ekstra på seg, flere også med både lue og hansker. Bare 5 minutter ETTER start var sola på plass igjen - slik den pleier under Sentrumsløpet - og det ble perfekte løpeforhold.

    Jeg misunte ikke de som hadde pakket seg inn i flere lag med klær og annen påpakning. Men det var ikke lett å vite når det altså snør rett før start.
    Nå får våren virkelig komme - og all den plagsomme vinden snart ta slutt! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt dramatikk hører med ;-) Jeg har mange ganger opplevd diverse vær før start men så har det vært som en bryter som har slått på sola rett før start - da er det ikke så rart om noen bommer på bekledningen! Jeg har selv stått i startfeltet og i siste sekund kastet av meg ett lag på overkroppen...

      Slett