søndag 24. april 2016

Mine første løpesteg...

Først tøyde, strakk, dro og bevegde hun skulderleddet. Hun? Ja, fysioterapeuten. Så tapet hun skuldra fast slik at skuldra ikke skulle kunne bevege seg mer enn høyst nødvendig - det er nemlig fortsatt slik at skulderen er løs, og det er mye uro og bevegelse inni der - særlig når jeg går i bratte utforbakker og ned trapper! 
Vi snakker ikke rosa eller blå pynte-tape men seriøs støtte-tape! 
Så sa hun "gå ut å løp nå!"

"Seriøst?" sa jeg.

"Jepp - helt seriøst!" sa hun.

Så fikk jeg treningsprogram:
Oppvarming: 10min rask gange i motbakke
Deretter: 4 x 2-3min "lunting" i motbakke (3% ich)
Til slutt: rolig gange hjem (alternativt: ta banen ned igjen)!
Får litt sånn tarmtott-assosiasjoner... eller hattifnatter :-)
Motbakke passer helt perfekt for meg som bor "i bunnen av bakken". Opp til Midtstua er det 1Km (det tilsvarer nøyaktig 10min rask gange). Fra Midtstua er det bare å starte "luntinga" videre oppover og innover i skogen retning Frognerseteren. PERFEKT! 

Så da har jeg altså tatt mine første løpesteg og jeg er offisielt i gang med opptreninga 5 uker etter skulderluksasjon! Ikke ille det!! Hurra!! :-)

4 kommentarer: