fredag 1. april 2016

Mars - check!

Da var Mars brått og brutalt over og tallenes tale er klar: det ble en kort måned for min del - kun 3 uker med løping og dermed innkasserte jeg "bare" 152Km med løpesko. Pyttskitt - det kunne vært verre!!!
Det blir helt klart DNS i Fredrikstad denne helgen men med litt flaks så stiller jeg til start i Sentrumsløpet om tre uker - selv om jeg ikke kommer til å utgjøre noen stor trussel der :-)

De gode nyhetene er at det er April og jeg kan så smått begynne å jobbe litt igjen OG jogge - hurra - mer smerte - jeg er klar! Fortsettelse følger :-)

4 kommentarer:

  1. 152 km på bare 2 uker!
    Fatter ikke at du får til så mye løping :)
    Jeg klarer knapt halvparten (70 km) på en hel måned!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - du har helt rett - rettelse følger: 3 uker! Jeg løper sjeldent mer enn 5mil i uka så 152km på to uker var litt drøyt ja :-) Hjernen er helt klart ikke helt med for tiden (selv om jeg ikke slo hue da jeg tryna, hehe).

      Vel - man må ikke se seg blind på hvor mye andre får til og man må heller ikke tenke at "jo mer jo bedre!". Dette er svært individuelt og man må være fornøyd med alt man får til - om det er 70 eller 170Km liksom. Selv hadde jeg mange år jeg ikke greide mer enn 2 økter pr uke og da løp jeg en runde rundt Sognsvann på den ene økta (3km) og 7-8Km på den andre økta. Så jeg har definitivt brukt mange år på å bygge meg opp til å kunne løpe 4-5mil pr uke! :-)

      Slett
    2. Det har du rett i - dette er individuelt.
      Husker jeg engang trente over 200 km på 1 måned, men jeg merket ingen større utslag på kondisen enn om jeg hadde trent i underkant av 100 km på 1 måned. Derimot merket jeg belastninger i den ene foten etter 200 km trening. Så trening er en balansekunst! :=)

      Slett
    3. Mest er helt klart ikke alltid best - og du har helt rett: det er en evig balansekunst!!

      Slett