lørdag 27. februar 2016

Thigh gap!

Takk Zensah for at dere ikke bare sponser meg med produkter men fordi dere med denne tightsen også sponser meg med thigh gap!
Se som jeg ler når jeg oppdager effekten av tightsen :-)
Vel så er det et mikroskopisk gap - og skal man tro Wikipedia så er det vel strengt tatt ikke innafor definisjonen heller. Ikke mye å skryte av altså - men om du tar på deg brillene og stirrer nøye, tett inntil skjermen, ja så ser du såvidt et gap - ikke sant??? 

For inntil et par år siden så hadde jeg ikke ofret dette mellomrommet mellom bena en eneste tanke. Nei tenk - jeg visste faktisk ikke hva thigh gap var! Og det var ikke fordi engelsken min var så dårlig at jeg ikke greide å oversette ordene. Neida, det var bare fordi jeg var så naiv at jeg ikke hadde fått med meg den enorme viktigheten av dette mellomrommet mellom beina. Shit - hadde jeg bare visst at det var så viktig så skulle jeg jaggu brukt dette som en, av flere, dårlige bortforklaringer hver gang jeg løp dårlig: "sorry, det gikk dritt, jeg har ikke thigh gap serru". F... at jeg ikke har tenkt på det før!

For etter en kikk i speilet så måtte jeg nemlig til min store skuffelse innse at jeg, jeg med min kjøttfulle lår, ikke var i nærheten av å ha dette mellomrommet. Dette mellomrommet som ingen egentlig snakker om men som alle på mystisk vis likevel alltid greir å vise frem på hvert eneste Insta-bilde. For med mindre jeg har ski på beina og står i et 21cm bredt skispor så må det minst en god halvmeter bredbeint posering til for at jeg skal ha noe som minner om thigh gap. Og gjerne må jeg også tute litt med rumpa (har jeg lært) - da kanskje kan jeg få til noe som minner om thigh gap. Bare juks hele greia si! Ja - bare juks og fanteri. It's all about the pose you know!

Så hva er det egentlig som er så spesielt med dette mellomrommet? Løper man raskere hvis man har thigh gap liksom? Vel, i følge Wikipedia dreier det seg mest om forfengelighet, eller physical attractiveness som de så fint skriver, og fint lite om løping fant jeg ut.

Og jeg som trodde det var gutta som var notorisk opptatt av det de har mellom beina....

Å neida, i følge Wikipedia så har altså vi jentene fra 2012 flyttet navlebeskuinga vår til dette tomrommet mellom bena - snakk om å halte etter gutta sier jeg bare!

Hvordan vi nå snur og vender på saken så er jeg mest opptatt av prestasjon, og så lenge det ikke er prestasjonsfremmende (og det sier ikke Wikipedia noe om) så er jeg ikke videre interessert i dette mellomrommet. Det er jo tross alt lårene, og ikke mellomrommet, som gjøre jobben når vi løper. Så jeg tror jeg skal fortsette å dyrke lårene mine og hvis jeg likevel skulle ønske meg thigh gap en dag, uten å måtte ty til kirurgi eller fotoshop mener jeg, så er altså Zensah kompresjonstights løsningen.

For uten naturlig medfødt thigh gap må jeg altså nøye meg med tights gap! :-)

Herlig tights med herlig bi-effekt. Rene 
Wondertightsen jo! :-)


GOD HELG - med eller uten gap ;-)
--------------------------------

(For orden skyld, hvis noen skulle være i tvil: Innlegget går i kategorien bare fjas. Og det er ingen grunn til at dere som har naturlig thigh gap skal føle dere misforståtte, uthengt eller fornærma. På lik linje med meg, som ikke kan noe for at jeg ikke har naturlig thigh gap, så kan ikke dere noe for at dere har naturlig thigh gap. Sånn er det bare, og så skal vi alle være fornøyde med den kroppen vi har - med eller uten thigh gap. That's my point!!! Amen). 

3 kommentarer:

  1. Det einaste prestasjonsfremmande eg kunne tenkt meg med thigh gap er vel at ein kanskje slepp at låra gnagar inntil kvarandre når ein brukar korte shorts/tights om sommaren på løpetur??? ---> mindre irritasjon --> bedre prestasjon?
    Men trur ikkje det altså :P

    Ja det er visstnok thigh gap som gjeld, saman med spretterumpe.
    Det er jo berre å bla seg gjennom bilder på instagram av jenter som trenar.
    Eg har på følelsen av thigh gap er litt på veg ut, mens spretterumpe er tingen.

    Ei sterk og muskuløs rumpe er jo faktisk meir nyttig og funksjonell enn å ha thigh gap, men likevel, eg blir ganske forundra over kor mange jenter/kvinner ser ut til berre å trene for å ha spretterumpe/"perfekt" rumpe osv, i alle fall etter selfi'ane å dømme!?

    Eg er så fornøydd når kroppen min fungerar slik eg gjerne vil at den skal - thigh gap har eg aldri hatt og kjem eg vel neppe til å få heller - har i alle år fått kommentar for kor kraftige/muskuløse låra mine er :P Men dei er jo sterke og gjer jobben sin, så who cares??

    Bra innlegg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Greia er vel at "thigh gap fanatismen" herjer blant de som er litt yngre enn meg (og deg), og vi som er litt eldre greier (tross alt) å ta avstand fra dette "syk perfekt syndromet" - hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg kan fint leve med mine lår men jeg skjønner samtidig at dette faktisk er et tema som det er knyttet MANGE følelser og skjebner til.... og den siden av saken var ikke innlegget mitt ment å ta for seg. Jeg ville mest bare belyse tema i håp om at vi som er litt eldre kan bistå med å "avdramatisere" dette hysteriet litt....

      Nuvel - det er vel som du sier: det går ikke lang tid fra det ene hysteriet avløser det andre, nå er det altså sprettrumpe? ja ja - noe skal det være hele tiden, huff :-)

      Slett
    2. Ja eg er veldig glad for at eg ikkje er tenåring i dag - eg hadde nok blitt ganske påvirka av bildene på sosiale mediar, flotte kroppar og ikkje minst då dette ettertrakta thigh gap. Eg var ganske sprek og sporty som ungdom, men ikkje spesielt slank eigentleg.
      Heldigvis har eg gjennom løping, triatlon og styrketrening i meir vaksen alder lært meg å sette pris på kroppen min når den fungerar, og slik den er . Men klart, eg kan ikkje påstå at eg ikkje har lyst på ein flott kropp som ser bra ut.
      (forresten så stilte eg meg også foran speilet og kikka etter thigh gap - fann fort ut at ved å innoverrotere knea ein god del, så blir rumpa "vridd" ut og opp og vips! - så er det thigh gap :P :D )

      Når det gjeld sprettrumpe så er det i alle fall noko jentene jobbar for ved å trene, mens thigh gap handlar vel mest om å vera tynn og ikkje ha "flesk" på låra - nåja - heller ei frodig rumpe enn stilkelår da kanskje ;) uansett så føler eg litt med unge jenter som blir utsett for slik kroppspress. Er glad for at eg slepper ;)

      Slett