søndag 17. januar 2016

Trim uke 2

Uke 2 er hva jeg vil kalle en skikkelig idiot-uke. Jeg tuller ikke - bare se.
Det nytter jo ikke å sitte inne når det er så nydelig ute!!

Mandag:
6.55Km rolig løping til jobb og 7Km rolig løping hjem fra jobb
Tirsdag: 6Km rolig løping til jobb
Onsdag: - [gikk tilsammen 12Km (transport til/fra jobb)]
Torsdag: 8Km rolig løping til jobb
Fredag: 7.5Km rolig løping til jobb, og 4x1000m intervall etter jobb (totalt 7.6Km) 
Lørdag: 11Km rolig løping og 9Km ski (klassisk)
Søndag: - [husvask! Og bollebaking]
Totalt: 54Km løping
Sjokoladen tyter ut.... :-)
Det er, etter min mening, idioti å kjøre doble økter tre av syv dager, og det er også idioti å løpe fem av syv dager. Særlig i kulda. Men, gjort er gjort, og løpt er løpt! Så får vi se om prisen jeg må betale blir høy eller lav - tiden vil vise! Spørsmålet jeg stiller meg er: kommer jeg i bedre form av å holde på på denne måten eller blir jeg bare sliten og syk?? Tiden vil viser, svar følger :-)

Det jeg med sikkerhet vet er at neste uke definitivt blir mindre aktiv! Amen!

2 kommentarer:

  1. Ja, jeg kjenner treningen ikke blir like effektiv i kulda.
    Jeg er i like god form som før og føler meg sprek, men likevel blir tidene klart dårligere på øktene nå.

    Det merkelige er at på de rolige løpeturene i kulda, så føler jeg at jeg løper i samme tempo som før - men klokka viser noe helt annet. Opp mot 30-40 sekunder saktere pr kilometer. Først turen trodde jeg det var noe galt med klokka, for alt føltes som normalt. Men det er nok kulda som spiller meg et puss :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Trening i kulda må utelukkende foregå på lav intensitet - noe annet er litt for risikabelt - i alle fall for mine skjøre luftveier.

      Underlaget om vinteren pleier å gi meg påslag i tiden. Løper jeg på snø så går det saktere enn om jeg løper på bar asfalt eller grus.

      Så jeg tror kanskje jeg merker effekten av kulda mest på pusten. Altså: det føles som jeg puster tyngre. Hvis jeg skulle dømme ut fra pusten så ville jeg mange ganger tippet at jeg løp med puls i sone 2, men når jeg kikker på pulsmåleren så sier den sone 1. Så jeg blir definitivt lurt av kulde sånn sett.

      Slett