torsdag 17. desember 2015

Oppdatering på ulvehunger - for de som måtte bry seg

Tusen takk for alle tilbakemeldingene på sist blogginnlegg - kommentarfeltet bokstavelig talt flommet jo over av gode tips, erfaringer og råd.... NOT!!!!!!!
Åpenbart er det ikke mange som bryr seg om ulvehunger, men, for de av dere som er interessert i tema så kan dere fortsette å lese. Under følger topp 5 av tilbakemeldingene som jeg fikk.

1. "Er du gravid?????"
Nei. En slik saksopplysning ville jeg selvsagt informert om. 
2. "Sikker på at du ikke har fått bendelorm??"
Tja, jeg har ikke sjekket men jeg tror ikke jeg har bendelorm. Det skal sies at jeg pleier å fleipe med at jeg har det.... men så langt har det blitt med fleipen.
3. "Spis mer fett. Fett gjør mett"
Godt poeng! Strakstiltak: innfører smør på brødskiva i ulvehungerperiodene. Langtidstiltak: 1) spise mer røkelaks 2) teste ut tunfisk-oppskriften fra Imke med majones 3) generelt ha fokus på å få i meg litt fett i løpet av en dag.
4) "Du burde i grunn bare holde kjeft og være takknemelig for at du har så rask forbrenning! Hadde jeg spise så mye marsipan og sjokolade som det du spiser - ja da hadde jeg vært smell-feit!!!"
Når du sier det på den måte så er jeg i grunn helt enig - godt poeng! Lover å holde kjeft!!
5) "Spis mer proteiner. Du må få i deg proteintilskudd rett etter trening"
Ok. Skal definitivt spise mer proteiner. Strakstiltak: droppe marsipan som kriseløsning og heller knaske Idas energibarer og barer med fiskeprotein fra Biocare. Har lagd et lass energibarer ala Ida som ligger i fryseren klar til å nytes. De inneholder både fett og proteiner og smaker helt fantastisk av jul. Næringsinnholdet er slettes ikke vers må jeg si! NAM! Oppskriften finner du HER. Eller hvis jeg ikke har tålmodighet til å lage disse barene (hvis krisen er nær mener jeg) så kan jeg i en stakkar stund bare lage kuler av mandel, proteinpulver og daddel (og rulle dem i kakao eller lakrispulver - nam!!).
Hurtigversjonen rullet i lakrispulver - nammers!
Gutta krutt (SuperTim og Ole Arne) anbefaler fiskeprotein rett etter trening. Proteininntak umiddelbart etter trening er viktig for å starte restitusjonen, men håpet mitt er altså at inntak av mer proteiner generelt, og rett etter trening, OGSÅ skal bidra til at jeg ikke føler meg så sulten hele tiden. Hvis jeg er flink til å få i meg proteinprodukter rett etter trening så vil disse produktene komme i tillegg til (ikke istedenfor!) mitt vanlige inntak av mat. Det betyr at antall dags-kalorier (og da i sær kalorier fra proteiner) vil øke. Så får vi se om det kan være en medvirkende faktor til løsningen på ulvehungeren.

Så gjenstår det bare å takker igjen for alle gode råd ;-)

5 kommentarer:

  1. Eg har ingen råd eg heller. Men likte råd nummer 4! Hahaha. God jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - ja jeg er jo i grunn veldig enig i det!!! :-) God jul!!

      Slett
  2. Jeg synes det er godt å mette sulten jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja hvem er ikke enig i det? :-) Det eneste jeg ikke liker er når jeg må stå opp om natta for å spise - fordi jeg er utsulta - men heldigvis så skjer ikke det så ofte lenger (for 20år siden, i min ungdom, måtte jeg opp hver natt å spise...)!

      Slett
    2. Da blir det noe annet ja - nattespiser har jeg aldri vært :) Kroppen min er heldigvis opptatt av andre ting på den tiden av døgnet. Men skjønner deg godt at det ikke er godt føle seg utsultet. Kanskje hjelper det å drikke et stort glass vann?

      Slett