søndag 19. juli 2015

Første ferieuke

Ferie betyr døgnåpent og ubegrenset tid til å trene.... eller i alle fall nesten!
Jeg vil bare ligge her og se opp i lufta....

Jeg har tre uker "ferie" hjemme med guttungen - hvilket betyr full fart og ikke-akkurat-ubegrenset-tid-til-å-trene. Ungen må jo aktiviseres. Det betyr ut i skog og mark, frisk luft og det som er. Nuvel, saken er vel ikke at jeg ikke har tid til å trene innimellom slagene. Saken er vel snarere at jeg ikke egentlig er så super-motivert til å trene. Jeg er mer interessert i å sove og mer interessert i "å ha ferie". Late og sløve dager frister mer enn løping i varmen. Overnattingsbesøk og middagsgjester, god mat, potetgull og en god bok er mer attraktivt enn trening. Og selv om været ikke har vært tipp-topp her i sør så er det unektelig mer enn varm nok for en stakkar jævel som meg.... og når det er (for) varmt frister landeveien mer og sykkelen foretrekkes.
Så denne uka har det blitt lite løping, mye god mat og godt selskap, vannkrig, såpebobler, og to fine sykkeløkter (selv om det pissregna under økta på onsdag).

Mandag: 32Km rolig på sykkel
Tirsdag: 10,8Km rolig løping
Onsdag: 46,7Km rolig på sykkel
Torsdag: 1600m svømming i Sognsvann
Fredag: 10,3Km løping (5Km motbakke, 5Km nedover)
Lørdag: -
Søndag: 11,6Km løping inkl. 5x1000m intervall (4:30min/drag, p=60sek)

2 kommentarer:

  1. He he - lite og lite - synes det ser ut som ei bra treningsuke,jeg! Fortsatt god sommer:-)

    SvarSlett
  2. Jeg syns at det burde være lov å ha "sånne ferier", jeg da. Det er jo lurt å ta litt ferie fra hardtreningen også, er det ikke det? ;)

    SvarSlett