mandag 1. juni 2015

Trening uke 22 - motbakke(r)!

Sist uke pussa jeg støv av rulleskiene og jeg gjennomført årets første blodøkt.

Fortsatt litt vinter i Wyllerløypa
Mandag: 51min rulleski (11,5Km) etterfulgt av Wyllerløypa opp (og ned igjen)
Tirsdag:  -
Onsdag: 6.4Km rolig morgenjogg (40min) + to runder på SRM på kvelden (6.5Km; 30:38min)
Torsdag: -
Fredag: 5.5Km rolig løping (32min)
Lørdag: 14.3Km rolig motbakke-langtur (1t26min)
Søndag: 65min rulleski (14.5Km)

Langtur-høydekurven
Blodøkta var noe jeg og Adelheid snakka om men som jeg ikke akkurat, og sånn egentlig, trodde jeg kom til å gjennomføre. På en av våre turer sammen på rulleski så løp nemlig fantasien vår litt løpsk vil jeg påstå og vi kom frem til at "en dag - en dag skal vi gå rulleski inn i Sørkedalen og så flyr vi opp Wyllerløypa etterpå". Ja - særlig liksom - men joda - jeg gjennomførte faktisk denne blodøkta et par ganger i fjor sommer og det føltes bra. Så bra at jeg altså har bestemt meg for å gjøre det flere ganger. MEN SÅNN EGENTLIG så må jeg jo innrømme følgende: den egentlige grunnen til at jeg slår disse to fluene i en smekk er mest av praktiske årsaker. Okay så er det litt gøy også men egentlig så er det altså slik at jeg kjører inn i dalen når jeg skal gå rulleski (fordi jeg ikke tør å gå rulleski gjennom alle trafikkerte gatene hjemmefra og inn i dalen). Og når jeg først har tid til å kjøre inn for å gå rulleski så føler jeg liksom at jeg må utnytte anledningen til det fulle. Så da velger jeg altså å slå to fluer i en smekk så sant jeg kan! Mandag hadde jeg ingen ting jeg skulle rekke etter treninga så da ble det blodøkt - søndag derimot skulle jeg rekke barneløp så da ble det kun tid til rulleski. Så neste gang - neste gang håper jeg at jeg har tid til å kjøre dobbel dose igjen! :-)

Tipp topp tommel opp for en ny treningsuke ;-)

5 kommentarer:

  1. Jeg tar ikke sjansen på å jogge opp Wyller-løypa nå så kraftig vinden er i Oslo for tiden.
    Det blåser og blåser hele tiden jo. Aldri en pause. Nå må sommer'n komme snart. Og la oss få fred for den plagsomme vinden!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får feste noen blylodd på beina så blåser du ikke vekk ;-)

      Jeg kommer fra en forblåst øy oppi nord så for meg er det ikke mye vind å snakke om her sør.... kan kanskje merkes litt på racersykkel men ellers tenker jeg ikke over at det blåser. Og med pollenallergi og en kropp som ikke fungerer til annet enn å slappe av i varmen så har det i grunn vært helt perfekte forhold for meg siste tiden. Når det er sagt så skal det likevel bli deilig med litt mer sommer etter hvert - sene sommerkvelder med grilling og kos - joda, jeg gleder meg til det også ;-)

      Slett
  2. Jiises! Dét var litt av en uke da! :)
    Hvis ikke DU blir sterk av dette, så vet ikke jeg ihvertfall ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var vel akkurat det kneet mitt også sa - jiiisses for en uke (au au) :-) Ja satser på at armene får litt styrketrening på rulleski for det er sjukt lite styrketrening her i gården - hva skjedde egentlig? Jeg var jo relativt flink jo.... hum... :-)

      Slett
  3. Rulleski + løp synst eg er ein kjempefin kombinasjon!
    I mine gamle treningsdagar der eg hadde ambisjonar om å delta i skirenn (og faktisk deltatt i eitt), så tok eg ofte og gjekk litt på rulleski først, for så å ta med bikkja ut på løpetur rett etterpå.

    Det kjendest faktisk godt å løpe da, kanskje er det fordi overkroppen fekk køyrt seg litt slik at den slappar meir av under løpinga? Kjernemuskulaturen blir jo også godt oppvarma?

    Men sånn blodslit har eg jo ikkje prøvd da - motbakkeløp etter rulleski høyrest ut som blodslit ja!
    Men - gjennomført er gjennomført, så kult da!
    Ikkje så dumt å la fantasien løpe litt løpsk innimellom ;)

    SvarSlett