onsdag 3. juni 2015

SRM#417 - overraskelsesparty!

At man aldri vet hva som venter av overraskelser på Sognsvann Rundt Medsols (SRM) er noe vi som har deltatt en stund er veldig klar over. Og kveldens SRM var ikke noe unntak i så måte!
Som regel er det sjefs-overhodet Heming som står bak de fleste overraskelsene på SRM men i dag tok ya bank turen til Sognsvann og de tok selveste SRM-sjefen på senga vil jeg påstå. En SRM-deltaker hadde foreslått (nominert) primus motor Heming til en lite utmerkelse for hans engasjement og tro tjeneste i forhold til løpskarusellen Sognsvann Rundt Medsols. Og det er ingen tvil om at Heming fortjener en oppmerksomhet for å ha hold liv i Sognsvann Rundt Medsols karusellen siden dens oppstart i 2001. Heming mottok et diplom og 10.000Kr fra ya bank og jeg sier bare: VEL FORTJENT!!!
 

Dagens arrangør-gjeng - Siri, Heming, Sharon, Synøve og Jeanette.
I dag var det 204 løpeglade sjeler som løp SRM. Jeg slet med en blytung kropp i dag. Det skyldes nok den berømmelige totalbelastninga. Og det går verken lett eller fort for tiden - noe som helt klart også skyldes det berømmelige "mangel på kvalitetsøkter" syndromet. SÅ, for ikke å falle helt i grøfta formmessig så forsøker jeg å tviholde på en kvalitetsøkt i uka hver onsdag på SRM. Og så får jeg bare være tålmodig, så blir det nok litt lettere igjen når det gryr mot sommer og ferie.
Dagens tall: 30:36 på 6516m med snittpuls midt i sone 4 - hvilket betyr at jeg har mer å gå på - så jeg må bare samle litt overskudd. Sjalabings :-) 

5 kommentarer:

  1. Stilig! Tipper at han ble glad for DEN overraskelsen da! :)

    SvarSlett
  2. Utrolig bra og vel fortjent premie og oppmerksomhet!

    Veldig hyggelig å lese at Heming blir prisbelønnet etter all innsats og engasjement for løpegleden til så mange. Det er imponerende hvordan både han og alle andre arrangører i SRM står på for hundrevis og etterhvert tusenvis av mosjonister. Selvom mange av oss ikke sier det, så er det mange som er takknemlig for all den jobben som gjøres. Det skal vites :)

    Flott at du skrev dette også, Silja, for jeg fikk ikke med meg seansen da jeg ikke var på plass før 5 på seks :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Seansen gikk litt anonymt for seg så jeg tror dessverre ikke det var så mange som fikk det med seg....

      Enig i alt du skriver. Det er selvsagt slik at uten arrangørstaben så ville nok ikke SRM eksistert i dag, men, jeg mener uansett at alle frivillighetsarbeid er helt avhengig av en frontfigur som drar lasset - om du skjønner hva jeg mener. Det må være en person som står fjellstøtt bak for at ikke hele konseptet skal falle sammen - og i forhold til SRM så er det ingen tvil om at det er Heming som har vært frontfiguren etter at de 4 arrangørene (Kari, Ellen, Heming og Tim) en etter en måtte melde seg av karusellen. Så all honnør til alle som har bidratt og vel fortjent oppmerksomhet til Heming som har stått fjellstøtt og drevet karusellen videre ;-)

      Slett
  3. Så hyggelig! Stas å bli satt pris på.
    Over 200 som løp - det er jo slett ikke verst!
    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det pleier å være ca 200 som løper hver onsdag - men noen ganger "bare" 178 ;-) Jeg husker fortsatt første gang det var over 200 som løp - det var en milepæl. Gøy at det er så populært!

      Slett