tirsdag 16. juni 2015

Feber og hoste - tommel ned!

Dette skulle være helvetesuka med sommeravslutning på skolen, barnebursdag, styremøte, fotballkamp, mammatreff, kurs (i Bergen), og en hverdagskabal som var møysommelig lagt med presisjon helt ned på sekundnivå.
Så da passet det jo veldig godt at jeg torsdag kveld fikk feber.... eller nei - det passet faktisk ikke i det hele tatt. For det passer jo sjelden og aldri å være syk. Fortsatt ligger jeg nede med feber og hoster som ei ku. Og jeg kan seriøst ikke huske noen gang å ha hatt feber i fem dager i strekk. Er det mulig liksom? Seriøst?? Og det er lite som tyder på at tempen er på vei ned. Så i går ble det en date på legekontoret bare for å få konstatert at eneste medisin mot CRP på 40 er sykemelding, tålmodighet og sengeleie. Jeg har bare en ting å si: møkka virus!

Så da ble det ikke kursdeltakelse på meg denne uka, ingen sommeravslutning i kveld, ikke noe styremøte eller mammatreff, og det blir helt klart heller ikke St.Hansgalopp på meg på fredag. Man kan planlegge så mye man bare vil men all erfaring tilsier at livet innimellom tar vendinger som vi ikke kan rå over - sånn er det bare! Så det nytter liksom ikke å surmule. Det er bare å ta livet med ro og be aftenbønn! Amen ;-)
Trening uke 24
Mandag: -
Tirsdag: 6x1000m kontrollert i sone 3 (4:45-4:49min/drag)
Onsdag: -
Torsdag: 13,5Km rolig morgenjogg (1t19min)
Fredag: syk
Lørdag: syk
Søndag: syk
Jeg kommer sterkere tilbake! Hasta la vista :-)

8 kommentarer:

  1. Æsj da, så kjedelig!...
    Du får sørge for å spise masse sjokolade og is, så hjelper det kanskje litt på formen din, hihi... ;)

    God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ;-) Ja det har blitt noen Sun Lolly siste uka - deilig å kjøle ned halsen med saftis! Ikke så næringsrikt akkurat men når det er unntakstilstand så er det bare snakk om å få i seg NOE - samma hva det er liksom. Og væske er aldri feil å få i seg ;-)

      Slett
    2. Ja - og så ble det jo en hel del muffins i helgen da hehe

      Slett
    3. Høres ut som perfekt medisin for "sjuklinger" ;)

      Slett
  2. Viruser er kjedelige greier. Å som du sier er dessverre tålmodighet den beste medisin. Lurer på hvorfor man ikke kan få en tube tålmodighet på resept....., Du mø uansett ha riktig god bedring:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Kristine!

      Generelt tror jeg jo at nøkkelen til suksess ligger i tålmodighet - og jeg pleier jo å ikke stresse med ting. Så det faktum at jeg nå stresser "med å være syk" er i grunn litt atypisk meg.... men jeg får bare prøve som best jeg kan å ikke stresse med det: en dag er jeg frisk igjen og den dagen kommer ikke raskere ved at jeg stresser!!! :-)

      Slett
  3. Shit. Det så stusselig ut.
    Det er ikke slik forsommeren skal tilbringes :I
    God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Og stusselig var rette ordet ja - akkurat sånn jeg føler meg ;-)

      Vel - jeg har sakte men sikkert begynt å forstå omfanget, og dermed også konsekvensene, av denne runden med sykdom.... så jeg har rett og slett bestemt meg for at Juli blir viet til å stable formen på beina igjen, sakte og grundig! Og så tar jeg et comeback til høsten ;-)

      Slett