fredag 15. mai 2015

SRM #414 med sure sykkelben!

Jeg har (endelig!!!) begynt å transportsykle.... på terrengsykkel!
Fremkomstmiddel!
Jeg har som mål å komme dit at jeg kan transportsykle i hverdagen uten at det skal totalødelegge løpebeina. Om det lar seg gjøre? Aner ikke! Det jeg tenker er at jeg må gi det tid. Jeg må gi bena tid til å venne seg til "sykle-hit-og-dit-hver-dag-tilværelsen" og jeg må være innstilt på at i denne tilvenningsperioden kommer ikke løpebena til å være særlig happy. Og så kan jeg ikke være spesielt kravstor i denne perioden. Jeg kan ikke forlange av meg selv at jeg skal løpe like lett og ledig, og jeg må også innstille meg på at hvis jeg har tenkt å løpe konkurranser/kvalitetsøkter i denne perioden, ja så får jeg enten kutte syklinga noen dager i forkant eller så får jeg bare ta støyten og betale prisen.
Topp tre...
Onsdagens Sognsvannrundtmedsols var et eksempel hvor jeg tok støyten og betalte prisen. Jeg hadde sykla til jobb, til fotballkamp, til legen og til "hurrameirundt" i tre dager til ende, og så fikk jeg attpåtil så dårlig tid før start at jeg endte med å rå-sykle opp til Sognsvann (5km i motbakke) også - rå-sykling var eneste måten for å rekke starten. Det var ikke akkurat en slik oppvarming jeg hadde tenke, men, er det noe jeg føler at jeg evner ganske bra så er det å omstille meg på rimelig kort varsel. Så når det nå ble som det ble så bestemte jeg meg for å løpe to-tre runder i terskelfart heller enn en runde full speed.
Og det var en klok avgjørelse for onsdag hadde jeg ikke ben som egnet seg for tempo - de var mildt sagt mest egnet for å sitte i sofaen og spise smågodt.... Jeg holdt tempo tilsvarende tre runder på ~47min men innså fort at jeg ikke kom til å orke å drasse på de tragiske tømmerstokkbeina i tre runder.... så jeg gikk for et et kompromiss: 7Km (to runder + litt til). Det er alltid like interessant å løpe med sykkelben!

Trives helt klart best på denne jernhesten!
I går var det på tide å dra ut recersykkelen også. Jeg trives helt klart mye bedre på landevei enn MTB sykkel! Så nå blir det mye fart og moro fremover ;-) Så kom deg ut på sykkeltur - det er faktisk veldig deilig som avveksling til løping!

2 kommentarer:

  1. Jaa, det er så gøy når det triller så lett!! Jeg fikk også luftet min for første gang nå i kveld, og det var herlig å få en date med Trek´en igjen :D

    God helg til deg og dine, og ha en fin 17.mai-feiring! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er såååå deilig å sykle på lett sykkel. Og det er såååå deilig å kunne surre ute så lenge, komme så langt av sted på tur, på sykkel. Med løpesko kan jeg ikke være ute i to timer men på sykkel kan jeg det. Så jeg bare digger det ;-)

      GOD 17 mai helg til deg og dine Guro!

      Slett