søndag 17. mai 2015

Kaputt!

Det kalles pollensesong og det kan best beskrives med et ord: SLITSOMT!


Kan jeg ikke bare ligger her og sove litt?!!
Hverdagen er en kamp fra jeg våkner til jeg legger meg. Jeg må kjempe for å orke å stå opp, jeg må kjempe meg i trenigstøyet, jeg må kjempe mot 5xtyngdekraften når jeg løper, jeg må kjempe for å holde øynene åpne på jobb, og på kvelden må jeg kjempe for å bevege kroppen fra sofaen til senga. Den ellers så effektive Silja som holder fokus, her mange jern i ilden, og som er skjerpa på jobb er nå forvandlet til et apatisk dorskt dovendyr som ikke greier å holde fokus mer enn halvveis inn i innledningen i en vitenskapelig artikkel, og som er så ukonsentrert at hun (om hun ikke hadde visst bedre) hadde mistenkt ADHD diagnosen. I et desperat forsøk på å ikke knekke sammen over tastaturet bøtter jeg nedpå med kaffe og sjokolade - noe som bare gjør at jeg blir kvalm, feit og urolig på innsiden. Helt klart feil medisin! Koffein og sukkersjokk er ikke det som skal til for å kurere følelse av apati, narkolepsi og fullstendig fravær av konsentrasjon og fokus. En ting er jo at det er slitsomt men det verste er jo at jeg føler at jeg ikke behersker jobben 110% når jeg er så ufokusert og trøtt. Det er uholdbart. Så jeg gikk til legen og han mente han skulle kurere meg ved å endre medisineringen. "Blir jeg mindre trøtt da????" spurt jeg. For om nesa aldri slutter å renne og øynene aldri slutter å klø, og om sårheten  i halsen og irritasjonen i luftveiene aldri forsvinner så driter jeg for så vidt i det bare jeg kan få slippe å være så INN I HELVETE TRØTTT HELE TIDEN!!! Legen påsto at svaret var JA. Så da får jeg bare håpe at han har rett.... inntil videre kjemper jeg min kamp vel vitende om at det går over. I år som alle andre år: det går over! Det er nok av andre som kjemper sine kamper som er MYE verre enn den jeg kjemper hver vår og sommer - for ikke å snakke om de som kjemper for gjeves.... så dette er ingen klagesang - det er bare realiteter fra virkeligheten!
GOD 17. Mai! :-)
ZZZZZZZZZZZzzzzzzzz!!
Trening uke 20 - mengdeuke:
Mandag:
-
Tirsdag: 9.1Km rolig løping (54:30min)
Onsdag: 7.9Km løping på SRM (7Km terskel)
Torsdag: 25Km rolig landeveisykkel (61min)
Fredag: 8.3Km rolig løping (49:30min)
Lørdag: 32Km rolig landeveisykkel (1t18min)
Søndag: 12Km rolig (i1) løping (1t13min)
Totalt: 37Km med løpesko, 57Km på landeveisykkel, x-antall km transport sykling. Og neste uke blir det lite trim

4 kommentarer:

  1. Æsj, det høres IKKE mye behagelig ut å ha pollen! Jeg er veldig (!) glad for at jeg slipper de greiene der, for jeg forstår (eller ikke evt.???) det godt at det ikke er noe digg å ha det sånn hele halve året...
    Håper ny-medisineringen din hjelpe mot trøttheten din hvertfall da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja når sant skal sies så er det ikke særlig stilig nei..... følger meg som en levende zombie og det er ingen god følelse! MEN, nå er jeg veldig håpefull til nye medisiner :-)

      Slett
  2. Hmmmm for ein spennande lege du har som kan love deg bedring. La oss for all del håpa at han har rett.
    I år er eg meir plaga enn tidlegare med allergi, noko som vanlegvis er begrensa til burotsesongen i august. Men nå slår til og med husstøv inn - og her i hybelen er det mykje av denne, med krinkelkrokar og skoesker og garnnøster og tepper og puter og metervis med bokhyller...Og ein 40kg labrador som lograr støvet i alle retningar.
    Eg føler med deg. Allergi er noko dritt. Sorry for ordvalget, men det er det mest passande ordet.
    Eg knaskar antihistaminer, har to preparat å velge imellom, av og til er det den eine som hjelpar best, andre gonger den andre.
    Men den trøttheten ja, den er ille.
    Det ser ut som du er enda meir plaga enn det eg er.

    Høss gjeng det med søvnen om natta da?
    For det er jo ikkje lett å sove når ein er tett...

    Har du vurdert hyposensibilisering?
    Det ser ut til å bli meir vanleg i Norge nå, eg er kjent med det frå Tyskland alt frå 80-tallet, så me heng visst littgrann etter her ;)

    God bedring, hald ut! Vêr sterk og sov og kvil når du kan! :)

    SvarSlett
  3. Ja det er noe skikkelig dritt! Ingen tvil om det. Jeg sover forsåvidt godt, men jeg må sove med lukket vindu - og det kan jo være en liten utfordring særlig når det er varmt.... og jeg er veldig tett om morgenen. Satser på at det blir bedre med cortison-sprey i nesa samt nye piller. Det er som du sier bare en ting å gjøre: holde ut! Og så nyter jeg hver regnværsdag - synd å si men sånn er det. Løp til jobb i dag tidlig i regn - det var supert, beina var lette og tyngdekraften helt fraværende ;-))))

    SvarSlett