onsdag 4. mars 2015

I did it!

I en bygning på Ullevål sykehus i går ettermiddag ganske nøyaktig klokka 17:00 kommer det en innskytelse fra høyre: ”YO – hva med en liten luftetur i godværet a Silja? Det er jo praktisk talt vår i dag og i morgen er det garantert vinter igjen – så hvorfor ikke bare dra frem et par lette løpesko å ta en liten runde før sola går ned og fuglene slutter å kvitre??”. Svaret var entydig: JA!!! :-)
Og så ”glemte” (eller fortrengte???) jeg helt og holdent at jeg dagen før våknet med hovne lymfeknuter i halsen og gruff i svelget, og at magen slo seg vrang søndag kveld og jeg hadde hatt en i overkant aktiv mage siste 47t..... og så neglisjerte jeg glatt det faktum at jeg hadde gått og kjent på gryende forkjølelsessymptomer siden lørdag morgen – ja en hel rekke med ”bedre viten” ble resolutt stuet bort i en krok før jeg villig vekk lot meg suge inn i forlokkelsen  eller fortapelsen?

Skikkelig lur avgjørelse – eller nei??

Vel – etter 2,5Km oppvarming måtte jeg innom Statoil en liten sving for å låne toalettet. Etter å ha flydd på do i tide og utide hele dagen så så jeg i grunn bare lyst på en liten pitstop på toalettet fordi nå, nå måtte det da være tomt og jeg trengte dermed ikke bekymre meg for at magen skulle slå seg vrang midtveis i de 4 planlagte intervalldragene. Perfekt!

Planen var ikke mer enn 4*1000m – som en pen start og fordi jeg ikke følte meg helt frisk (og for å spare benet). Og det gikk som følger: 4:32 – 4:32 – 4:17 – 4:20. Lett som en plett. Og så jogga jeg lett til sinns og lett til bens hjematt igjen – godt fornøyd...... før jeg kræsjlanda på spisebordet! Alt har sin pris!
Og etterpå droppa jeg frivillig Grey's anatomy til fordel for senga og ni (9!!!!!) timer søvn – det gjorde veldig godt selv om formen i dag er akkurat like ruskete som i går – forskjellen er bare at jeg i dag ikke har trent :-)

Men, nå er jeg i alle fall i gang med litt mer fart så nå må jeg bare fortsette! Skal bare sørge for å bli kvitt dette rusket først....!

To be continued.... :-)


5 kommentarer:

  1. Huff, dette høres ikke noe kult ut... Håper du snart blir kvitt dette (viruset?), og at du kan begynne å trene igjen uten at du er nødt for og alltid ha en do i nærheten. God bedring og god helg Silja! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ;-) Prøvde meg på en kort joggetur nå og det gikk sånn passe greit - merka to ting 1) selv om pulsen var lav så føltes det tungt og 2) pulsen var noen slag høyere enn normalt. SÅ - det betyr vel bare at jeg ikke er helt frisk.... men det kommer seg ;-) GOD helg til deg også!!

      Slett
  2. Alt har sin pris, men det virkar som Ferrari-turen var verdt det ;)
    Nå er du i gang!
    Så bra!

    (Og er ikkje Grey's anatomy reprise for tida? Du kjem nok inn igjen ganske fort neste tysdag uansett ;) )

    God helg!

    SvarSlett
  3. Jepp - det var verd det! Det gikk lett og fint, så da var det absolutt ver det ja!! Og du vet: vi har en sånn der boks og en sånn knapp som man kan trykke på (som selv mor kan klare) og vips så har man tatt opp programmet ;-) Så jeg fikk sett Grey's torsdag kveld og er fullt oppdatert!

    SvarSlett