mandag 1. desember 2014

November

Fokus for November var styrke og langtur. Sekundært fokus, og forsåvidt et direkte resultat av #prosjekt langtur, ble dermed også: økt ukestotal. Ønsket mitt var å komme opp i 40-45Km i uka. Og med en langtur pr uke så greide jeg å dra opp snittet på ukestotalen til 46Km i November.
Sakte men sikkert....
Andre fokusområder har vært å få til en spinningtime pr uke, samt også gradvis tilvenning til asfaltløping igjen. To spinningtimer har det blitt i November og jeg har løpt ganske mye på asfalt uten at leggen har slått seg vrang. Så da kan jeg ikke klage!

Siste punkt på fokus-planen for November var en sub-terskel/terskel økt pr uke. Det har jeg også greid – sånn cirka. Jeg har løpt to slike sub-terskel/terskel økter i November. Begge øktene var på 12Km og ble løpt sånn cirka som dette: 20min i sone 1, 20min i sone 2 og 20min i sone 3. Og det føltes helt greit. Selv om fokus denne perioden er mengde og mange rolige økter så trives jeg med å ha en økt pr uke med litt høyere intensitet. 

Fokus for Desember blir i all hovedsak å overleve. :-) Erfaringsmessig er Desember en über-hektisk måned med høyt stressnivå. Etter en liten forsmak denne uka (som var mildt sagt hektisk) så har jeg derfor bestemt meg for å ikke være så veldig ambisiøs. Jeg kommer derfor til å ha samme fokus som November – og jeg tror det blir bra! Jeg må bare klare å holde meg frisk – noe som ikke akkurat synes å være veldig lett når alle rundt meg ligger strøkne som fluer…. vel, vel, uansett hvordan det blir: pepperkaker skal jeg om ikke annet greie å spise i Desember 
– masse pepperkaker! :-)
Trim siste uka:
Mandag: -
Tirsdag: Spinning intervall (1t)
Onsdag: -
Torsdag: 8Km morgen-løping og 40min core på kvelden
Fredag: -
Lørdag: 10Km moderat løpeøkt
Søndag: 17,5Km rolig langtur (sone 1)
Totalt: 35Km med løpesko 
GOD ADVENT! :-)

3 kommentarer:

  1. Er det siste bildet fra stuevinduet ditt?

    SvarSlett
  2. Ja - jeg greide ikke velge stjerne i år så jeg tok dem alle! ;-) Nei - det er fra et butikkvindu!

    SvarSlett
  3. Ja eg trur at desember er den allerbeste månaden for å kutte ned på strukturert/planlagt trening og ta seg av alt anna i livet - det er jo nok for å halde pulsen i gang, synst i alle fall eg.

    Så mykje styr som det blir før jul (om ein vil eller ikkje, pussig nok, det krev si kvinne å halde stressnivået nede altså).

    Godt eg ikkje er den einaste som gomlar i seg pepperkake med boksen i fanget! :D

    Hald deg frisk og stressnivået nede, det blir vel leggen også takknemleg for, vil eg tru ;)

    SvarSlett