torsdag 18. desember 2014

All I want for Christmas....

Sånn rent bortsett fra at jeg ønsker meg fred i verden og skiføre så er det egentlig lite jeg virkelig ønsker meg til jul – og enda mindre av det jeg ønsker meg trenger jeg. Det eneste jeg trenger sånn strengt tatt er nye løpesko – så det ønsket tenker jeg at jeg må ta opp med nissemor en av de nærmeste dagene. Skiføre er vanskelig å kjøpe – eller det går kanskje an å legge inn et ønske om en weekend på fjellet som inkluderer snø og ski? Hvis jeg ikke tar med skiføre og nye løpesko så rommer kategorien ”ting-jeg-streng-tatt-ikke-trenger-men-likevel-ønsker-meg” følgende (min topp 10 liste):
Fra Tante Maggy: tøfflus tøfler og skinn veske.
 Fra Wolland: ullskjørt, ullnattkjole, ullkjole, topp.

 Fra Sølvpiken (også kjent som bloggeren Guro): sølvarmbånd.
Fra Skigo: anorakk, vest, jakke.

Og helt ærlig så er det nok Tøfflus tøfler fra Tante Maggy og ullnattkjolen fra Wolland som står øverst på ønskelista…. så sånn er det! :-) Nå utfordrer jeg selvsagt ALLE til å legge ut juleønskelista si i full offentlighet!

6 kommentarer:

  1. Denne lista likte jeg!
    Tøfler er forbruksvare, så det er på lista mi hvert år:) Ellers er ALT fra Skigo superfint! Guro er en av de mest kreative jeg vet om, og smykkene hun lager er flotte!
    Ellers er det virkelig andre tider nå......da jeg vokste opp, hadde jeg lista klar leeeenge før jul, ble superglad for alt! Nå når jeg spør mine barn; Hva er ønskene til jul?..ja da kommer det ikke noe svar. De ønsker seg rett og slett ikke noe...og selvsagt er jeg som forelder skyld i det, men greit å reflektere over. Hm....
    Egen liste: alt innen treningstøy er safe! :) Den prikkete jakka fra Nike sikler jeg etter...den der hver prikk er refleks. GOD JUL! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg tror jo at vi skjemmer bort ungene våre året rundt og at grensen mellom hverdag og fest/høytid viskes mer og mer ut. Tror vi er ganske flinke til å skille på ting men jeg ser hva økt levestandard har ført til ja.... helt klart!

      Har ikke sett den Nika jakka du snakker om men jeg får ta en titt! ;-)

      Slett
  2. Jeg skulle og gjerne hatt ALT fra Woolland! Du burde jo vært med oss på møllehalvmaraton (svarer deg her, jeg). Men du er kanskje ikke så glad I mølleløping evt bruker mølla kun til nød? Synes selv den er et ypperlig alternativ når en løper sammen med folk som liker å ta det roligere eller hardere enn en selv. Og så er den umåtelig fin å ha når gradestokken utendørs viser minus tjue...Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser helt klart fordelen med mølle Line og hadde jeg ikke hatt Bislett så hadde jeg nok måttet ty til mølle ja.... men jeg fortrekker altså marka og Bislett ja, helt klart! ;-)

      Slett
  3. Det er vel strengt tatt (dessverre?) sånn for de fleste av oss. Oss voksne ihvertfall. At det meste vi ønsker oss ikke er noe vi nødvendigvis trenger, men har lyst på.
    Det var mye fint du ønsket deg ihvertfall, og særlig det i fra Sølvpiken, hihi...

    Jeg ønsker meg skiklær, selv om vi har svært lite snø å gå på. Og treningsklær kan en jo aaldri få nok av, ikke sant? Og treningsko! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har selvsagt helt rett i det Guro - det blir mindre og mindre man trenger. Dvs, det er jo ting som trengs å fornyes, sånn som løpesko. Andre ting som vi kunne trenge å fornye men som er dritkjedelig å ønske seg er støvsuger, sengetøy og kjøleskap..... ny laptop og mobil. KJEDELIG! Så det utsetter jeg til utpå nyåret (hvis jeg har mer penger igjen, hehe). Så det jeg følte at jeg trengte fra lista over var tøfler og nattkjole - resten er i grunn ikke akkurat noe jeg trenger selv om det jo var knakende fine ting da, hehe.

      Slett