onsdag 8. oktober 2014

SRM #405

Det begynner å dra seg til nå – kun en drøy uke igjen til Hytteplanmila. Er jeg i rute???
Svar: aner ikke! Jeg har vært tålmodig – veldig tålmodig. Jeg har venta tålmodig på at kroppen skulle gi meg de rette signalene. Jeg har venta på grønt lys og beskjed fra kroppen om at den greier å absorbere treninga og at den begynner å respondere på treningsarbeidet.
Ukas arrangører
Og den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Så for en drøy uke siden fikk jeg signalet jeg hadde vente på – litt i seneste laget (kanskje!??) med tanke på at Hytteplanmila er rett rundt hjørnet!!? Det gjenstår å se....
Storfint besøk i dag - Kirsten gjorde årsdebut på SRM!
Jeg har ikke fått trent så godt som jeg hadde håpet og jeg har ikke fått løpt alle de harde øktene (konkurransene) som jeg hadde planlagt. I teorien så bekymrer dette meg litt for det er ikke akkurat oppløftende å beskue en treningsdagbok som mangler mange nøkkeløkter. I praksis derimot så er det følelsen og tallene som teller – og følelsen er god, og tallene fra dagens SRM tilsier at formen er i anmarsj. I dag løp jeg nemlig relativt greit inn til nest-bestenortering på to runder på SRM – syv små sekunder bak persen som jeg satte i vår. Og det helt uten dop ;-)   
Sånn så det ut i dag ;-)
Så jeg velger å ikke fokusere for mye på alt jeg ikke har fått gjort og fokuserer heller på signalene som kroppen gir om at formen er i anmarsj! Så er det bare å gønner på siste uka og be aftenbønn. Amen! :-)


Trening uke 40 (en svært bra treningsuke!):
Mandag: hvile (nesten frisk igjen)
Tirsdag: 10Km rolig løpetur (sone 1) 59min
Onsdag: SRM en runde (3258m) 14:09min
Torsdag: 10.7Km rolig stiløping (sone 1) 1t14min
Fredag: hvile (reisedag)
Lørdag: 6.5Km morgenjogg (sone 1) 39min + 7.1Km kveldsjogg (sone 1) 39min
Søndag: 7.7Km løping (sone 1) 45min

9 kommentarer:

  1. Det er godt å kjenne at formen er stigende! :) Det hjelper godt, ikke minst på psyken :) Ser ut som din treningsuke var en fin uke med mye mengdetrening.
    Gleder meg til Hytteplanmila, så får vi se om det blir løping på meg eller ikke. Kommer uansett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er alltid godt når man er på oppadgående eller befinner seg på toppen av en bølgetopp - ditto mer tungt når man befinner seg nede i en bølgedal! Uansett hvor man er så er det tålmodighet som gjelder ;-)

      Da ses vi om en drøy uke da Ingunn ;-))))

      Slett
    2. Og ja: det ble mye rolig i høstferiene. Siden jeg hadde vært syk så var det det eneste riktige for kroppen..... :-)

      Slett
  2. Hurra for godfølelsen! Jeg har ventet litt på den og, men i dag så jeg en bitte liten tegn til (mulig) formforbedring - endelig klarte jeg å holde riktig tempo uten for mye av en kamp! Og det gjør godt for selvtilliten, det må jeg innrømme. Glede meg stort til Hytteplanmila :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Nettopp!!! Det er når man slipper å kjempe for å holde et gitt tempo at det er deiligst å løpe -og den følelsen gjør underverk for selvtilliten! Vi ses på Hytteplanmila - jeg gleder meg også ;-)

      Slett
  3. Hva ble tida? :)
    Det er rein nytelse å løpe med formtopp. Selv når trøtthetsfølelsen sprer om seg i kroppen, så bærer en god løpefrem de gode tidene. Noe av det beste med god løpeform er effekten på pusten. Sliper å pese så fælt og det føles mye lettere :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tid er ikke viktig! ;-) [Men jeg løp på 29:52min (4:35min/km) - andre gang under 30min på to runder]. jeg synes at det beste med å være i god form er at jeg kan løpe rolig uten stratosfærisk høy puls.... men det er også digg å slippe all pesinga ;-)

      Slett
  4. Bra! Det ser ut som du er i rute. Jeg sliter med barnevakt, så må antakelig stå over. Men løp på 44.27 alene på trening i går kveld. For første gang med negativ splitt. Det var deilig! Kunne gi på mot slutten, ikke bli stiv, og ikke være utslitt etterpå :) Nå skjønner jeg hva de snakker om ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Æsjda - kjenner godt til barnevaktproblematikken ja.... missa Skjennungstua opp nå på tirsdag samt at Nøklevann Rundt (5Km) i morgen må utgå pga mangel på barnevakt.

      44:27min er bra på trening altså!! Hvis jeg ikke husker feil så hadde vel du en bedre 10Km pers (??) men uansett: bra løpt!!!! ;-) Synd vi ikke ses på Hytteplanmila da men vi ses kanskje en annen gang!

      Slett