onsdag 15. oktober 2014

Generalprøve - SRM#406

Det er obligatorisk at generalprøven går i dass – så sånn sett er jeg helt i rute til helga – for dagens generalprøve, en runde på SRM, gikk litt i dass! :-)
Alt er som kjent relativt og 14:17 på en runde er slettes ikke ill-ille eller dårlig, men det er nøyaktig 8sek svakere enn for to uker siden, og det er 20sek dårligere enn persen min. Greia var mer at det føltes som at jeg løp KJEMPEFORT og jeg følte at beina var med på leken – og det måtte da gå raskere enn for to uker siden? Og kanskje holdt det til 14:00-ich tenkte jeg (uten å sjekke klokka en eneste gang underveis) – men neida – jeg var ikke i nærheten engang! Så her snakker vi altså inkongruens de luxe mellom opplevd følelse og faktisk prestasjon (tid i mål). Det er heldigvis sjeldent at jeg opplever dette ”fenomenet” og som sagt så er det altså helt etter boka at generalprøven går i dass – det er i alle fall det coach KERA sier så da stoler jeg på det! :-)
Fra den tiden jeg var ung og løp SRM
At jeg måtte hentes på jobb av min mann fordi jeg var kvalm, frøs og følte meg generelt guffen, og at jeg tilbrakte en time i senga før jeg meget motvillig måtte stå opp for å rekke starten kan jo ha hatt en liten innvirkning på prestasjonen i dag.... jeg ser ikke bort fra det.... men samma det – nå skal jeg bare sørge for nok søvn og så satser vi på en bedre dag på lørdag!
Fryser!!! Før start i dag....
Slik har jeg trent siden sist onsdag:
Torsdag: -
Fredag: 10Km rolig (i1) morgenøkt
Lørdag: -
Søndag: 4.6Km (30min) rolig sone 1 + 20min styrke
Mandag: 6x1000m intervall (totalt 15Km inkl. opp&nedjogg)
Tirsdag: -
Onsdag: SRM #406 (6,5Km totalt inkl. en runde oppvarming)
Medisin!

7 kommentarer:

  1. Hihi, du altså... "Kanskje" det har noe med det å gjøre, ja ;)
    Håper det gåt bedre for deg på lørdagen da! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Vel.... ja.... hehe, dagsformen kan jo ha hatt litt å si ja :-)

      Og du: jeg håper det er noe igjen i butikken din for jeg skal handle ;-) Jeg har bare en virusinfisert pc så jeg skal poste en bestilling så fort jeg har tilgang på en oppegående pc!! Gleder meg!

      Slett
    2. Det er det helt sikkert. Hvis ikke, så er det bare å legge inn en bestilling, så lager jeg det du ville hatt ;)

      Slett
  2. Har vært borti den følelsen av at det føles raskt, men så viser tiden noe annet.
    Selvom 14:17 jo er raskt - men jeg skjønner hva du mener! :)

    Savner sommeren allerede med det sommerbildet fra SRM - særlig på årets første vinterdag.
    Utrolig fint med sommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har nesten aldri oppelevd denne følelsen men jeg har hørt mange snakke om det.... så jeg skjønner at det neppe er såååå uvanlig liksom. Men jeg kan forstå at noen ganger, hvis kroppen er stinn av trening og sliten, så greier man å anstrenge seg hardt i et forsøk på å løpe fort, men kroppen greier likevel ikke å respondere. Og fordi man løper maksimalt av hva man klarer så lures man til å tro at man løper fort..... hvis det gav mening? ;-) Vanskelig å forklare hva jeg tenkte, hehe

      Slett
  3. Huff, det ble så plutselig veldig kaldt med nordavind og snø i lufta og..... Har også gått og fryst nå i går og i dag....Savner ørlitt mildere temperaturer. Det er visst spådd ganske kaldt på lørdag og... Vi får satse på at alt snev av sykdom har forlatt oss til da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er vist spådd litt guffen temperatur har jeg hørt.... jeg kommer til å løpe uansett (med mindre jeg har feber) og kommer til å justere ut fra forholdene. Kulde er tøft og utfordrende for lufteveien så dette blir i såfall min siste hardøkt ute på LAAAAANG tid. God bedring ;-) VI ses!

      Slett