søndag 28. september 2014

Uke 39: løpet som glapp!

Den store oppturen denne uka skulle være Oslos Bratteste i går men slik ble det altså ikke....
Tommel opp! :-) Oslos Bratteste 2011 (tror jeg det var) - ikke frisk men deltok lell ;-)
Jeg måtte gi meg selv startnekt grunnet hovne lymfeknuter i halsen og ”lett forhøyet temperatur” som jeg pleier å si.... ”lett forhøyet temperatur” høres nemlig mye mer politisk korrekt ut enn feber; ikke sant? Dette er tredje forsøk i rekka hvorav jeg har vært syk alle tre gangene – så det er visst helt klart noe i dette med at ”historien har en tendens til å gjenta seg”. Hviler det rett og slett en forbannelse over meg og Oslos Bratteste? :-)

Etter å ha tatt meg opp bakken to år hvor jeg har vært syk så hadde jeg bestemt meg for ALDRI å dra kroppen opp bakken igjen hvis den ikke var 110% frisk! Likevel så måtte jeg altså gå noen runder med meg selv før start i går og det var til slutt barnevakten (mora mi) som stilte det avgjørende spørsmålet: har du feber??? Og man krangler ikke med mora si når det er snakk om feber.
Fra testløpet 1. September i år (kilde: kapital)
Vel, vel, det var utvilsomt riktig avgjørelse og selv om jeg gjerne skulle hatt den forbanna lua (og resten av goodiebagen) så får vi heller bare håpe at det også er noe i ordtaket ”alle gode ting er tre, på det fjerde skal det skje”. Så jeg får altså bare gjøre et fjerde forsøk igjen til neste år og inntil da lever jeg på minnene fra treningene jeg hadde i bakken i sommer, og minnet fra testløpet for fire uker siden som resulterte i at jeg ble avbildet i kapital – LOL :-)
Minner.....
Treninga denne uka har vært litt sånn ”på tå-hev” – jeg har følt meg litt frem og tatt det pent siden jeg har hatt gruff i halsen og ikke har følt meg helt i vater. Onsdagsøkta gikk overraskende bra mens fredags-joggen bare bekreftet at AS kroppen ikke var frisk.

Oppsummering uke 39:
Mandag:
Tirsdag: 5Km (30min) lett jogg
Onsdag: 9974m kontrollert på terskel (sone 3) – 48:51min
Torsdag:
Fredag: 8Km lett jogg (måtte bare ta en siste statussjekk av kroppen)
Lørdag:
Søndag:

Så nå skal jeg bare sove og hvile meg tilbake i form igjen mens jeg koser meg med å lese alle blogginnleggene fra Oslos Bratteste. Hadde du en fin opptur?? Nådde du målet ditt? Fortell, fortell! :-)

2 kommentarer:

  1. Kjipt - du hadde garantert fått pers og god tid hadde du kunnet stille!
    Ypperlige løpsforhold var det også med tørt i bakken, sol og 18 grader.

    SvarSlett
    Svar
    1. Om jeg hadde slått løypepersen min fra 1. september vet jeg ikke - kanskje (jeg er beskjeden av natur og det skal alltid løpes først!!!!) ;-) Men at jeg hadde slått tidene fra Oslos Bratteste i 2011 og 2012: JA - det er det jo liten tvil om etter resultatet fra testløpet ;-) Tid er dog ikke viktig - jeg haddde gledet meg til en skikkelig syrefest og gledet meg masse fordi arrangementet er så bra! Pyttskitt - det kommer nye muligheter!

      Slett