onsdag 17. september 2014

Flipbelt - årets hit!

Som medlem av Team Løpeskjørt får jeg innimellom produkter til testing – denne gangen har jeg testet Flipbelt fra Løpeskjørt.no. Dette produktet er altså sponset!

Løpeskjørt-Tone på stand i Ski under Skiløpet 2014
Det hele starta med at Tim bestilte Flipbelt. Allerede etter første løpeturen skrøt han så mye at jeg bare måtte spørre Tone om Flipbelt virkelig var så fantastisk som han påsto. Det beste svaret ville jeg få om jeg testet Flipbelt selv. Så da jeg møtte Tone på hennes stand under Skiløpet fikk jeg velge meg et belte blant mange utrolig spreke farger!  
Tim har blå - jeg har turkis
Jeg har testet Fipbelt på rolig langtur, korte moderate økter, og på intervalltrening. 

Beltet er elastisk, 13cm bredt og har fire åpninger. Det er ingen lommer med glidelås – men det trenger du heller ikke. Beltet sitter nemlig tett inntil kroppen slik at det du ønsker å ha med på tur blir liggende pent på plass uten å falle ut. Beltet er i seg selv en hel tubeformet lomme.

Jeg har hatt med nøkler, dopapir, bankkort og mobiltelefon. Beltet har en liten krok med snor. Nøklene hekter jeg alltid fast i denne kroken som ekstra sikkerhet. 


Sklir ikke beltet opp eller ned når du løper?” spurte Guro. Svaret er at beltet ikke rikker seg en centimeter, verken hit eller dit, når jeg løper. Jeg merker ikke engang at jeg har det på. Selv ikke tyngden fra mobiltelefonen fikk beltet til å riste. Det faktum at jeg løper intervall med beltet sier i grunn alt – jeg ville nemlig aldri funnet på å løpe intervall med noen av de andre oppbevaringsbeltene jeg har hatt opp gjennom årene fordi disse er klumpete og dermed bare ville vært i veien, skapt uro og vært et stort irritasjonsmoment. Fipbelt er derfor faktisk helt genialt! 

Det er dessuten utrolig stilig å se på – du vet: fashion is everything! ;-)

Og noe av poenget er vel å treffe riktig størrelse slik at beltet sitt tett – men ikke stramt og ubehagelig. Når beltet sitter tett inntil kroppen så hopper det ikke opp og ned, og verdisakene ligger trygt på plass slik at du ikke trenger å bekymre deg for at de skal falle ut. Ifølge størrelsesguiden (midjemålet) så skulle nok jeg hatt størrelse M, men Tone mente XS var passe – og selv om jeg har beltet på hoftene (ikke rundt midjen) så hadde hun rett: XS passet fint til meg (og kanskje kunne også S passet til meg). Størrelsen er i alle fall noe å tenke på hvis du skal kjøpe Flipbelt.
Og, hvis du i likhet med meg har noen overdeler som er litt korte i livet så fungerer Flipbelt dessuten som genser-forlenger slik at du slipper glipe mellom tights og overdel – ja det er litt små-flaut å innrømme dette men jeg har altså brukt beltet til å holde overdelen på plass..... det var dagens LOL! :-)

Så i likhet med Tim så kan jeg altså på det sterkeste anbefale Flipbelt! LØP og kjøp!

23 kommentarer:

  1. Ja dette var jo eit morsamt produkt!
    Det hadde eg sans for. Fine fargar hjelpar jo også.

    Ikkje dumt å bruke i kombinasjon med desse superkorte triatlontoppar som glir opp og etterlater seg ei glipe på framsida, da slepp ein jo å springe og dra toppen ned heile tida (som eg må innrømme at eg gjer på konkurransar, synst berre ikkje at eg kler å sleppe magen ut i ei lita glipe altså :P :P).

    Og så heiter det flipbelt fordi du kan vrenge det med opningane mot kroppen da?
    Hm - morsamt konsept!

    SvarSlett
    Svar
    1. Knæsje farger er bra for sjelefreden ;-) Nei som vi har sagt mange ganger før: nytt treningsstæsj er alltid motiverende og når det i tillegg er praktisk og genialt - ja da sier vi bare ja takk!

      Jeg har en Skigo overdel som er litt kort (eller det er vel jeg som er lang i ryggen....) og i kombinasjon med de korte tightsene (på bildet over) som ikke har lommer så var flipbeltet helt supert: da fikk jeg oppbevaringsmuligheter samtidig som jeg slapp å løpe med en liten stripe bar mage - dermed var jeg superfornøyd! :-)

      Slett
  2. Hmm, jeg hadde glemt det litt ut disse her. Men nå når jeg ser dem igjen, så virker det veldig fristende å prøve dem ut... :)

    SvarSlett
  3. Det geniale er å utvikle produkter som man ennå ikke vet at man har behov for.
    Stilig, og ikke minst smart! rett og slett.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det har du helt rett i Janne ;-) Men dette produktet har du faktisk bruk for hvis du løper med tøy som ikke har lommer til å oppbevare det aller viktigste - slik som husnøkler - jeg låser i alle fall døra når jeg stikker ut på løpetut :-)

      Et annet bruksområde for meg er typisk når jeg deltar på en saltime og ikke har lommer til å oppbevare adgangskortet til treningssenteret mens jeg trener - da er dette genialt!

      Slett
    2. Løpetut ja.... den var ny ;-)

      Slett
  4. Ser komfortabelt ut. Er det lett å ta mobiltelefon ut og inn mens man løper?

    SvarSlett
    Svar
    1. har bare prøvd to ganger og da var det i alle fall lett

      Slett
  5. Virker som en smart løsning.
    Kanskje kjekt å ha når man f.eks. skal delta i ulike løp alene og ikke har noen som kan bære på nøklene, lommeboka og eventuelt mobilen din.

    De fleste løpeshortsene mine har ikke lommer eller noe så da løper man med nøkler og sånt i hånda.

    Får den plass til en liten rosineske også? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den er fin med tanke på oppbevaring av verdisaker under løp! Og du får plass til en rosineske også ja....

      Hvis du går inn på løpskjørt.no så ser du at der også finnes en oppbevarings-sak for å ha rundt håndleddet. Jeg har kjøpt en av disse og kan også anbefale en slik løsning - om man kun har feks et bankkor eller bilnøkkel og trenger en lomme så er denne veldig fin altså. Men da må du nok kjøpe de minste rosinesken - mini-rosineske ;-)

      Slett
  6. Genial løsning, her kan man ha med seg det man trenger

    Men jeg er litt usikker på om Flipbelt får plass mellom bilringene mine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er bare en måte å finne ut det på ;-)

      Slett
  7. 10 km Oslo Maraton kan umulig være kontrollmålt.
    Har snakket med over 8 deltagere som alle målte mellom 300-400 meter for lang løype!
    Dvs 10,350 - noe som gir ganske store utslag på sluttiden.

    Resultatene viser dermed 1,5 til 2 minutter for dårlige sluttider for alle som løp 10 km i Oslo Maraton idag.
    Må si det er for dårlig! Å bomme med nesten 400 meter er ganske MYE!
    Burde jo være rimelig enkelt å kontrollmåle løyper i år 2014 med all den tilgjengelige teknologien vi har i dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel - dette er jo ikke opp til meg å svare på men her må vel arrangøren på banen etterhvert, ta kritikken og svare for seg.

      Jeg kan bare si følgende: HVIS arrangørenav OM sier at de har kontrollmålt løypa (og det vet jeg ikke om de påstår for det har jeg ikke gidda å sjekke!), men hvis de sier så, så kan ikke løperene ta for gitt at lengden på løya er nøyaktig MED MINDRE DET STÅR KONTROLLMÅLT AV KONDIS! Hvis en løype er kontrollmålt av kondis så har løypa blitt gått opp på den gode gamle måten og da er den nøyaktig! Da kan man som løper forvente å få en løype som er nøyaktig. jeg ser at flere og flere arrangører nå slenger på at "løypa er kontrollmålt" og for de som da ikke forstår hva dette betyr så tar man for gitt at løypa da er nøyaktig. Det kan man atlså ikke ta for gitt. Å skrive "løypa er kontrollmålt" er direkte missvisende og villedende da det viser seg at disse løypene slettes ikke er kontrollmålt etter boka og dermed ikke holder det de lover.

      Så kan man jo spørre seg om man som løper kan forvente/kreve at en distanse er helt nøyaktig?? Og hvor skal grensen gå - skal vi kreve at alle løyper kontrollmåles av kondis? Skal vi si at en feilmargin på +/- 100m er innafor mens 300 er for mye? Hvor stor feilmargin skal vi akseptere?

      Jeg forstår at OM er et enormt arrangment men jeg tror ikke folk flest er i nærheten av å forstå hvor mye frivillighetsarbeid som investeres for å kunne avvikle et slikt arrangement.... og det er få som forstår hvor vanskelig det er å legge løypene - dette har blant annet med tillatelse fra politiet å gjøre. Derfor forstår jeg at et arrangement som OM ikke nødvendigvis kan får alle distansene pinlig nøyaktige men om det er riktig at vi som løpere skal godta dette: det kan man selvsagt diskutere!

      jeg personlig ville ikke løpt OM i år om jeg ikke hadde fått en gratis startplass og jeg personlig ville ikke hatt ambisjoner om pers i en løype som ikke var merket med "er kontrollmålt av kondis" - men det er fordi jeg kjenner til systemet - mannen i gata er ikke nødvendigvis klar over denne forskjellen..... så jeg tenker at vi som løpere som er klar over forskjellen mellom "kontrollmålt" og "kontrollmålt av kondis" derfor må velge våre løp med omhu og i de tilfeller det ikke står noe eller kun står "kontrollmålt" så må vi da alså ta høyde for at vi ikke alltid får en nøyaktig distanser.... sånn er det bare..... dessverre!

      Slett
    2. jeg fikk forøvrig 10.25Km og jeg starta klokka nøyaktig på start - tiden på egen klokke er 47:07.1 og offisiell tid er 47:07 - så jeg har ikke logga noe ekstra i start/mål området.

      Slett
    3. http://www.kondis.no/oslo-maraton-trippel-tjalve-paa-10-km.5577987-127676.html

      Slett
  8. Og distansen på 3 kilometer var ikke 3 kilometer, men trolig bare 2,5 kilometer.
    Hva er det arrangørene av Oslo Maraton har drevet med det siste året?
    Bomme med nesten 17% på den korteste distansen!
    Og 10 kilometeren ble for lang med nesten 400 meter.
    Ser også at det har vært tull med halvmaraton-distansen også.
    For et rot!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er trist når folk har ladet opp til et løp og så får de ikke det de har betalt for! Jeg hadde blitt kjempeskuffa om jeg løp 2.5km når jeg skulle løpe 3km. Å løpe for kort er også verre synes jeg enn å løpe for langt..... mye verre faktisk! Så dette er ikke bra. Når det er sagt så må jeg bare refererer til kommentare min over: selv om jeg ikke mener det er løperens ansvar så må vi som løpere (dessverre!) sjekke om løypene virkelig er kontrollmålte - vi kan ikke ta dette for gitt og vi kan ikke stole på arrangørene..... så for all fremtid: velg løp som er kontrollmålt av kondis når du skal perse og ta høyde for at arrangørene ikke har kontroll(målt)!

      Slett
    2. var halvmaratonløypa for kort? i såfall er jo det egentlig ganske så katastrofalt....!

      Slett
  9. Rart at Oslo Maraton-arrangørene kan stå for dette.
    Hvorfor lot de dette bare skje?
    Hva er poenget med å la samtlige deltagere få feil tid på resultatlistene.
    Da forsvinner jo nesten poenget bort med å arrangere løp.
    Det meste handler jo til syvende og sist om tid i forhold til løp.
    Det er det folk spør om: "Hva ble tida?", "Hva løp du på?"

    Når hele resultatlista er feil, kunne man jo like godt fjernet hele tidtagersystemet.
    Spørs om Oslo Maraton hadde opplevd deltagerrekord da.
    Arrangørene bør ta de som betaler for hele festen mer på alvor!

    SvarSlett
  10. Hei Silja:) En gammel post ser jeg, men prøver meg likevel. Lurer på å kjøpe Flipbelt og er litt usikker på størrelsen. Bruker S i treningstights (M blir akkurat for stort), vil S i beltet passe ok tror du? Og en ting til: mobilen blir ikke fuktig av svette når den ligger i beltet? Håper på svar:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan fint ha S - kan også vurdere XS! Jeg har XS og er vanligvis en S. Så langt har jeg vel ikke opplevd at mobilen har blitt fuktig - faktisk ikke. Men jeg har et deksel over min mobil så jeg kan jo ikke garantere hvordan det er hvis du har mobil uten deksel.... Vil absolutt anbefale flipbelt - jeg løper alltid med mobil i flipbelt på langturer (i tilfelle noe skulle skje) og har også hatt med en tynn genser + gel. SÅ løp å kjøp ;-)

      Slett
  11. Tusen takk for kjapt svar!:D Nå har jeg bestilt og gleder meg til det kommer!:)

    SvarSlett