mandag 18. august 2014

Hverdag!


Okay da – så fikk jeg den i hue etter ferien i år også da: hverdagen! Vi er altså i full gang med å skrive et nytt kapittel i serien ”tilværelsens logistiske tungsinn”. Huff, nei det hørtes jo nesten litt deprimerende ut men ille er det ikke (bare nesten – noen ganger). Litt vrient å få kabalen til å gå opp merker jeg men vi får vel være godt fornøyde med det vi får til; eller hur?? ;-)
Trim uke 33:
Mandag: -
Tirsdag: -
Onsdag: Sognsvann Rundt Medsols (totalt 9.6Km)
Torsdag: 7,4km rolig (i1) stiløping
Fredag: -
Lørdag: 13.2Km løping (hvorav 9Km i sone 3)
Søndag: 14.7Km rolig (i1) rulleski
Antall armhevinger: 365
Happy go lucky ;-)
Og på den tentative løpsplanen sto det i uke 32 & 33: en runde på Sognsvann Rundt Medsols (SRM) – full peising – som det heter på mitt ”språk” og som på fagspråket for tiden populært omtales som #allin. Tidene ble 14:33 og 14:17 – og 16sek forbedring på en uke er godkjent! Det betyr altså at kroppen forsto hva jeg forsøkte å si: nå skal det trenes!

Det er selvsagt mer enn en tanke bak det faktum at jeg velger å starte oppkjøringa med å løpe #allin på Sognsvann Rundt Medsols. For det første så brukte jeg SRM som en formsjekk. For det andre så er det en fin måte å ”skremme” kropp og hodet ut av komfortsona på – rett og slett booste kroppen i gang. Og etter en slik boost så er jeg klar for å begynne grovarbeidet – terskeltreninga. Det er nemlig veldig mentalt tilfredsstillende å starte sone 3 terskel treninga (som jeg altså omtaler som grovarbeidet) etter å ha smakt et par ganger på #allin følelsen (sone 4/5). Etter å ha løpt med snittpuls oppunder taklampa på SRM så fortoner det seg nemlig fantastisk enkelt å løpe lengre økter med puls i sone 3 (som for meg tilsier en snittpuls på ~10 slag lavere enn #allin på SRM). Og det som føles lett gir mestringsfølelse – og mestringsfølelse gjør at man får masse selvtillit som igjen gir masse guts til å utføre grovarbeidet – grovarbeidet, som for meg, er helt nødvendig for å nå målet. Og da er jeg inne i en positiv spiral. Og kanskje var det ren flaks, men på lørdag løp jeg altså 9Km sammenhengende med sone 3 puls og det føltes sjuuuuukt LETT! Amen!
:-)


GOD hverdag til deg!

3 kommentarer:

  1. SRM er en flott oppfinnelse.
    Det er kun på SRM jeg greier å løpe så fort rundt Sognsvann.
    Under trening kommer jeg ikke i nærheten.
    Men i SRM blir jeg dratt med i løpestimen og får opp en fart jeg ellers ikke får :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja SRM er en genial oppfinnelse ;-) Jeg starter ofte i pulje 3-ich for da får jeg "drahjelp" av de som starter bak og som passerer meg underveis. Sist onsdag løp jeg for første gang kilometer nr. 2 raskest - og det var kun fordi jeg på dette strekket ble passert av mange rygger og raske ben som fikk meg til å skru opp farten.... genialt ;-)

      Slett
  2. Velkommen til "Ooops, der traff hverdagen" - og du er i godt selskap;-)

    SvarSlett