fredag 11. juli 2014

Sommer, moro, lek og fanteri!


Så er vi altså tilbake i Norge igjen – og jeg innrømmer at jeg savner den fine temperaturen i Zermatt!
Meg som kondis-fotografen "eine-norwegishe-fotografin" (FOTO: her)
For det er jo umennesklig varmt i Oslo for tiden – og definitivt alt for varm for løping – i alle fall for meg. Så da er det jo ”flaks” at jeg har løpeforbud disse dagene da (LOL)!
Legens anvisning
I påvente av MR (som er rett rundt hjørnet) så har jeg følgende å forholde meg til: svømming, løping i vann og sykling er lov (det er nemlig smertefritt). Rulleski og turer: her må jeg prøve meg frem sa doktoren. Jogging og løping (og hardt underlag) er absolutt ikke tillat (for det er definitivt ikke smertefritt).
Sommerens første rulleskiøkt
Så, hvorfor vente? I dag tidlig testa jeg sporenstraks rulleski. Det fungerte bra – ingen smerte i leggbeinet.
Zoggs predator flex - en innertier!
Etterpå ble det en sving innom Supersport for å kjøpte nye svømmebriller – de gamle er nemlig ikke tette. Jeg kjøpte Zoggs predator flex (damemodellen). Og som den ivrige lille ungen jeg er så måtte jeg jo umiddelbart teste brillene – de satt som et skudd! Herlig! Jeg fikk også testa hvordan det er å svømme med Suunto’n. Klokka funka faktisk bra i vannet – distansen ut til brygga og tilbake (Sognsvann) ble målt til 1588m – og det må jo sies å være rimelig nøyaktig etter hva jeg kan forstå. Så da noterer jeg altså årets andre utsvøm i dag: takk Adelheid for svømmedaten i dag! ;-)
Så, kort oppsummert: jeg kan sykle, svømme, gå tur, gå på rulleski, trene styrke.... og stå på henda. Ække så gæernt det, eller??? ;-)

2 kommentarer:

  1. Det er faktisk veldig mykje du kan gjera, og spesielt nå om sommaren!
    Åå dei svømmebrillene har eg sett på lenge!
    Fann ut i fjor at Predatormodellane passar meg (også unisexmodellen), og då eg oppdaga damemodellen fekk eg enda meir lyst til å prøve.
    Dei har jo også - ehem - finare fargar, og som me veit er det viktig med - ehem - stilige fargar på treningsutstyret.
    Men mest fordi eg har ganske smalt ansikt og liten avstand mellom øyne, da passar det best med små modellar.

    Hehe i går skulle eg ut og trene, og sidan det foreløpig ikkje står noko konkurranse på planen, så var eg jo fritt til å velge.
    Valgets kval altså!
    Skulle gjerne både ha sykla, svømt, løpt og trent styrke, men klokka var alt 19.
    Har også lyst til å ta fram rulleskia att, treng berre nye stavar med asfaltpigg på.

    Sommer er herleg, det er mange moglegheitar for å trene!
    Nyt alternativene!
    Kryssar fingrane for at MR'en visar ikkje noko alvorleg skade da!
    Men det har blitt TYR istadenfor, mest fordi eg fann dei på tilbod.
    Men Predatorflex står på liste over utstyr som må prøvas, så godt at du har testa dei også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er mye jeg kan gjøre og det er STOR forskjell på å kunne trene NOE versus det å ikke kunne trene noen verdens ting (som var tilfelle da jeg var gravid blant annet....). Så selv om løpeformen var god og jeg bare var i startgropa med nye perser denne sesongen så kan jeg IKKE klage over ikke å få løpt! Jeg ser også svært positivt på det faktum at jeg ble skada mens formen var god: det betyr bare at jeg får det lettere med å komme tilbake i god form igjen når jeg om noen uker kan begynne så smått å løpe igjen. Jeg har vært i så dårlig form (flere ganger i livet) at jeg ikke har greid å jogge en runde rundt Sognsvann (3258m) uten pause.... så å bli skada når formen er god betyr bare at jeg får et lettere utgangspunkt når jeg starter opp igjen - jeg vil fint greie både en og to runder uten pause ;-)

      Kan anbefale zoggs altså. Det er ikke snikreklame men dønn ærlig mening. Jeg har selv slitt mye med å finne briller som passer så derfor bestemte jeg meg for å nevne disse for jeg vet at jeg selv ville satt pris på å fått tips om disse brillene! jeg er som deg, smal over nesa - liten avstand mellom øya - så disse satt perfekt ;-)

      Slett