torsdag 24. juli 2014

Karbo er turbo - også i varmen!

Sliter du med å få i deg mat i varmen? Da er du ikke alene! Jeg mister appetitten veldig fort i sommervarmen, og varm middagsmat er bortimot det kjedeligste jeg vet når sola steiker som verst. Å hoppe over et middagsmåltid en dag går som regel veldig greit – men trener du mye og hopper over for mange måltider i varmen så kan det fort bli veldig tungt på trening. Karbo er turbo – også i varmen – så sørg for å få i deg nok mat selv om sola steker og appetitten er lav!
Lett å lage - lett å spise!
Nå har jeg spist ”en bolle med karbo” og er straks klar for en sykkeltur. Slik gjør du: kok favorittpastaen din, ta på pesto, små tomater, litt fetaost og topp det hele med pinjkjerner. Klar – ferdig – spis! Og god trening! :-)

3 kommentarer:

  1. Bra tips - og dette så jo så lekkert ut:-) Testes ut i morgen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi bruker mest fullkornspasta men i sommervarmen har jeg falt fullstendig for Eldorado sin Tortiglioni (den på bildet) - den smaker bare helt himmelsk både varm og kald! og da sklir maten lett ned i magen ;-)

      Slett
  2. Pasta med pesto er av mine favoritter også :-) Sammen med bulgursalat :-)

    SvarSlett