onsdag 11. juni 2014

Run Tough!

Noen ganger må man bare gjøre som strutsen....
Sånn bortsett fra å stikke hue under et håndkle så lever jeg i grunn livets glade dager for tiden. Jobber, spiser, trener og sover.

Mandag testet jeg SATS Urban Tribes Run Tough's intervalløkt: 3x(1000m – 400m – 200m). Pause mellom drag 1-2 = 45sek, mellom drag 2-3 = 90sek. Seriepause=2min.
Og jeg innrømmer at jeg tok litt for lett på denne økta! ”Det kommer til å bli mer enn hardt nok” sa mannen. Jeg bare stirret på han. Jeg var inneforstått med at det kom til å bli hardt – intervaller er alltid hardt.... men at det skulle bli sååååå hardt – og at jeg skulle løpe på meg sååååå mye syre – nei det hadde jeg ikke helt sett for meg nei! Men så hadde jeg ikke tenkt å løpe de to første tusenmeterdragene på 4:08min heller! Så vi snakker vel ris til egen bak her: å åpne for hardt er alltid like (u)lurt. Jeg fikk det på den andre serien – da sa det poff og jeg vurderte seriøst å bryte. Det ble en seig 400m hvor jeg observerte Tim ruslende rundt i banen – han hadde brutt pga en vond legg. Jeg derimot, jeg hadde bare masse syre i lårene og en vond skulder; og en vond skulder var vel ikke akkurat grunn god nok til å kunne bryte, eller?! Å se Tim rusle rundt gjorde ikke lysten til å bryte mindre men jeg greide liksom ikke å høre på stemmen som sa at "nok er nok" for tenk om det var feil og tenk om jeg faktisk orka mer? Og det vet man jo ikke før man har prøvd – så jeg bestemte meg for å prøve å løpe den siste serien – litt saktere! Og utrolig nok: det funka! Yes ;-)
Og slik ble fasiten: 1000m – 400m – 200m
Serie 1: 4:08 – 1:34 – 41sek

Serie 2: 4:08 – 1:40 – 45sek
Serie 3: 4:13 – 1:38 – 43sek
Selv om jeg i forkant av økta fnøys og tok litt lett på denne økta så innrømmer jeg at jeg var for kjepphøy: dette er absolutt en bra og hard økt som jeg glatt kan anbefale! Bare husk å åpne litt fornuftig....;-)

3 kommentarer:

  1. En digg økt som tydeligvis fikk deg ut av komfortsonen..he he! da vet jeg hva jeg evt går til dersom dette frister utover høsten.....akkurat nå er jeg i en boble frem til Haugesund, prøver IKKE noe nytt:) Fikk forresten bestilt en lignende T-skjorte fra Løpeskjørt..jaggu er det mye bra i den shoppen!
    Har vært lite på blogg i det siste, er derfor ikke oppdatert. Håper du har det bra (til tross for hverdagslige småvondter) stikker innom snart igjen
    GOD HELG!

    SvarSlett
    Svar
    1. Yo! Det er ikke lenge igjen til haugesund nå.... er du i rute??

      Jepp - alt er bra her. Har litt forkjølelsessymptomer bare - trodde bare det var pga pollen men nå er jeg jaggu ikke sikker lenger.... men er det en forkjølelse så går det i alle fall raskere over enn om det "bare" er pga pollen ;-)

      Håper du får en bra treningshelg!!

      Slett
  2. Hellu! jobber så godt jeg kan, men vet liksom ikke om jeg er helt i rute. Lever i en merkelig verden akkurat nå:) har ikke hatt overskudd til blogging. Allergi eller forkjølelse - kjipern uansett. Det ble kortisonsprøyte på meg tidligere i vår. Kom ikke unna. God bedring til deg:)

    SvarSlett