fredag 27. juni 2014

Chamonix og VM i Skyrunning: to race or not to race??

Endelig ferie og vi er på plass i Chamonix – ett av trail-nerdenes mekka! Denne helgen er det VM i Skyrunning og byen er proppfull av folk med sekk og treningstøy...

The Valley
Jeg er påmeldt to distanser:
1. Mont Blanc Cross (25Km motbakke)
2. Mont Blanc 10Km (det er noen høydemeter her også gitt...)


Startnummer er henta!
Og frem til i går hadde jeg ikke greid å bestemme meg for hvilken av disse to distansene jeg skulle velge men nå er det vel klart at det ikke lenger dreier seg om spørmålet: ”Cross eller 10Km” men snarere ”løpe eller ikke løpe?”. Jeg har nemlig ett stykk leggbein som ikke virker (som det skal) – noen vil nok gå så langt som til å ta i bruk ordet ”skade” – jeg velger å vente med å ta i bruk sådann styggedomsord til jeg er tilbake i Norge igjen og eventuelt får en diagnose på elendigheta. Så – her er ingen avgjørelse tatt enda og jeg lever fortsatt i håpet (selv om jeg som kjent er beinhard realist og sjelden tror på mirakler). Så sånn egentlig så lever jeg vel ikke i håpet men jeg driver vel egentlig å forhandler med meg selv.... for jeg greier å løpe 10Km i morgen men hvor (u)smart det er vet jeg ikke. Så jeg venter til i morgen tidlig (til etter oppvarming) før jeg  bestemmer meg for om det blir 10Km race eller ikke (for 25Km Cross blir det definitivt ikke!). Det eneste jeg vet pr nå er at jeg skal svømme med Adelheid i dag. For sa jeg at byen også er full av nordmenn? Og om jeg ikke får bruk for alt treningstøyet i kofferten så er det i alle fall nok av andre fristelser her i byen! :-)
Er der rart jeg trives her?? NAM!!! ;-)
 

1 kommentar:

  1. Å nei!!! Så kjipt! Det var jo det som ikke skulle skje. Uff. Her hjemme er 4 stk Rødstrømper straks klare for tur til en rød liten stuga i skogen .. Tenkte vi skulle heie på deg på avstand da vettu! Men så skjer dette .. Ja, ja - vi heier på deg uansett vi!! Du er jo flaggskipet vårt!! Uansett om du løper eller ei så er vi stolte av deg! Og uansett så må du kose deg max (ser ikke ut til at det skal by på problemer ...) Skål & hei! :-)

    SvarSlett