onsdag 28. mai 2014

SRM#386: three down – one more to go!

Løpet i dag var ikke et perseforsøk. Løpet i dag var ei heller et godt perseløp. Jeg løp regelrett kleint – og det er helt greit – for som sagt: i dag skulle jeg ikke perse! Jeg skulle bare ha en god treningsøkt uten for mye mas.
Dette bildet av Meike og meg ble tatt på SRM for to uker siden (FOTO: Jørgen Lindalen)
I dag skulle jeg bare løpe en kontrollert terskeløkt. Og jeg hadde egentlig tenkt å løpe progressivt – starte første runde på 16-blank for så å løpe de to neste på 15:30/40-ich. Ingenting gikk etter planen og jeg løp sjukt urytmisk, hakkete og ujevnt. Jeg løp sånn cirka annen hver kilometer på ~4:45 og 5:05min. Så man skulle nesten tro jeg hadde kreert en ny form for sammenhengende terskelintervall av typen ”en kilometer flyt – en kilometer med litt mer trøkk”. Men så strukturert og beregnet var dog ikke dagens trening: jeg løp rett og slett bare veldig ujevnt og kleint i dag.
Og sånn cirka som dette ble fasiten:
Første runde: 15:31
Andre runde: 16:00
Siste runde: 15:40
Så ikke akkurat som planlagt men.... pyttskitt – jeg fikk tatt meg sammen igjen på siste runden, persa med 1 sekund (LOL) og kom dermed i mål med æra i behold – og det er som kjent viktigst :-) Og når ingen andre løp tre runder i dag – ja så vant jeg like godt hele dritten også! LOL! ;-)
Pers er pers selv om noen perser er mer komiske enn andre perser ;-)
Det var litt for varmt etter min smak men absolutt temperatur til å leve med – fordi halvparten av runden lå i skyggen og fordi det var vind. Atmosfæren rundt arrangementet var som alltid helt upåklagelig. Arrangørene smilte fra øre til øre. Safta smakte ekstra godt i dag (jeg var nok litt dehydrert). Line og Even strålte om kapp med sola. Kirsten og GO sto plutselig å heia da jeg skulle ut på min siste runde i ensomheten. Takk for heiing: veldig hyggelig med overraskelsesbesøk på SRM! Adelheid var tilbake i løpeskoene og Jeanette la inn en sluttspurt i dag også. Tim smilte som vanlig til fotografen – eller: ser han ikke egentlig litt salig ut??
Sweet!
Med andre ord: atter en perfekt onsdagskveld på Sognsvann!!

Så, da er det altså bare en distanse som gjenstår å gruse så er jeg i mål med årets målsetning. Distansen er fire runder og tiden som skal gruses er 1:06:25.

7 kommentarer:

  1. Du ass! Gjør unna alle persene på vårparten og kan bare nyte resten av sommer'n :)

    Drømmeforhold for SRM idag. Digger det når Sognsvann bader i sol og grønt. Stemningen er topp.
    Jeg synes ikke det ble for varmt i dag. Dagen startet med 10 grader i morges, og det har vært en anelse til kjølighet i lufta til tross for knallblå himmel. Svak vind i tillegg gjorde det behagelig synes jeg. Prøvde å teste ut litt løpeteknikk underveis. Etter 1 km valgte jeg å switche over til kortere løpesteg - synes det funka ganske bra. Virket mer løpseffektivt og fikk litt bedre km-tider.

    Var forresten overraskende med en fotograf på skyggesiden mellom 1. og 2. km som sto og tok bilde av løperne. Uvant å møte på SRM-fotografer der :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg løp 7km på morgenen i går - da løp jeg i den Skigo tightsen som det er bilde av i innlegget og t-skjorte. Og det ble nesten litt i kjøligste laget på overkroppen men det er bedre at det bikker litt den veien en andre veien (at det blir for varmt). På SRM på kvelden var det akkurat på grensa varmt for meg i sola men varmen var absolutt ikke til besær for meg i går. Vind og skyggepartiene hjalp masse. Nettopp derfor valgte jeg å løpe 3 runder i dag for jeg vet at det kan være siste onsdagen med ok temperatur for min del - for jeg evner bare ikke å yte når det er over 20C, sol og vindstille. Så fire runder persen blir definitivt ikke tatt kverken på før enn til høsten ;-)

      Og, så må jeg jo si at jeg har tenkt å prøve å perse litt mer enn 1 og 2 sekunder da.... men det får bli til høsten igjen; hvis formen tillater det (man vet jo aldri hva som skjer).

      Og hvem var den fotografen egentlig? det må jeg finne ut av ;-)

      Slett
    2. det skulle selvsagt stå "Nettopp derfor valgte jeg å løpe 3 runder I GÅR" ikke i dag ;-)

      Slett
    3. Synes det ganske ofte er fotografer med store linser under og rundt SRM, men uten at det dukker opp bilder fra disse på noen nettsteder i etterkant.

      Så da jobber de trolig ikke for Kondis. En kan spørre seg hvorfor det stadig blir tatt bilder av det som ser ut til å være profesjonelle fotografer med store linser, men som ikke blir brukt. Blir jo ofte gode bilder av slikt så hadde vært morro at de fleste ble publisert :)

      Slett
    4. Det er flere som har tatt og som tar bilder på SRM på eget initiativ. Som arrangør har vi ikke kontroll på hvem som tar bilder i privat regi når det pågår løp. Privatpersoner som tar bilder har vi altså ingen avtaler med i forhold til bilder. Kommer vi derimot i kontakt med de som tar bilder så kan vi spørre om å få tilgang til å publisere bilder på SRM sin hjemmeside. Av de vi kjenner som tar bilder på SRM (eks E. Ringom og Jørgen L.) er det også natulig at vi spør om tilgang til bildemateriale. Flaskehalsen er at det tar mye tid å arrangere løp og alle som bistår på SRM jobber frivillig. Å skulle engasjere arrangørstaben til også å ta bilder samt legge ut bilder blir for mye (for det tar faktisk ganske mye tid å redigere, laste opp bilder, publisere etc). Så det som legges ut av bilder er det i hovedsak Heming som står for og da forutsetter det altså at noen privatpersoner har tatt bilder under arrangementet. Når alt dette er sagt så betyr det altså at det pr i dag ikke finnes noe systematikk over dette med bilder og dekning av løpene. Har vi tid og har vi tilgang til bilder så legger vi ut - har vi derimot ikke kapasitet så blir det ikke lagt ut. Hadde vi hatt enda flere frivillige medarbeidere så kunne vi hatt en egen stab som kun fokuserte på å dekke løpene - det hadde vært drømmen!!! ;-)

      Et par ganger i sesongen er vi så heldige at noen fra kondis kommer for å dekke løpet og da legges det ut bilder på kondis.no.

      Slett
  2. Bra jobba!!! Blir det fjellbukken i morgen da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nei dessverre - det blir jobb, IKEA og forhåpentligvis en løpetur (hvis jeg orker og rekker...) ;-)

      Slett