tirsdag 6. mai 2014

Klokketest: Suunto Ambit2 R

Jeg har testa Suunto Arbit2 R for KONDIS – i neste nummer av bladet kan du lese dommen etter klokketesten.
Jeg kan vel røpe så mye som at klokka innfridde. Og det faktum at den er lett og har et innbydende design gjorde at jeg fløy rundt med klokka til hverdags også. Prisen er også helt innafor. Jeg har ("dessverre") to Polarklokker som begge duger, så jeg føler at det blir litt råflott å kjøpe ny klokke bare fordi Suunto Ambit2 R matchet mitt temperament bedre enn Polar.....!
Oppsummering av økta i Movescount - Suunto's software
Mye informasjon å leke med i Movescount etter en økt
Og jeg har jo vært trofast mot Polar noen år nå så det er ikke bare-bare å skille seg.....
 ....men Polarklokkene min har virkelig fått en utfordrer i Suunto altså!! Tough cookie!


4 kommentarer:

  1. Jeg leste artikkelen din i Kondis tidligere i dag. Og jeg fikk sååååå lyst på den klokka. Når du går god for den, kan jeg jo ha lyst på en klokke som ser fin ut. Jeg har hatt min Garmin i snart fem år. Den har begynt å fuske litt, så ny klokke ligger trolig ikke alt for langt inn i framtida. Det aller beste med Suuntoen er allikevel prisen. Bra, fin og tusen kroner billigere enn Garminen jeg har sett meg ut, høres ut som et godt kjøp. Ga ikke Suunto deg en klokke? Det burde de ha gjort. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, det siste først: NEI, Suunto gav meg ikke en klokke - og jeg er helt enig med deg: det burde de ha gjort! :-) Hadde jeg fått klokka så hadde jeg skrevet det! Jeg pleier å skriver når produktene jeg tester er sponset - og jeg vurderte å skrive "ikke sponset" i dette innlegget men hallo: jeg skriver tross alt en personlig blogg som jeg ikke tjener penger på så folk må kunne tenke litt sjøl (og dette siste var altså ikke myntet på deg Løpemamma - jeg vet at du ser forskjellene - det var kun ment som en generell kommentar i tilfelle noen andre lurer på det samme) :-)

      Jeg får fnatt av å måtte vente på at Polar klokka skal få kontakt med GPS'n og når Suunto bruker sånn cirka 10sek på å koble seg opp så er det nedtur for meg nå å gå tilbake til Polar altså; jeg må innrømme det! Har jeg 40min inneklemt tid til trening så blir jeg sur av å bruke 5min på å vente på at klokka skal få kontakt..... så hvis du vil ha argumenter fra meg til å kjøpe Suunto så er det helt klart: god pris, fint design, lett, lynRASK kontakt med puls&GPS, og veldig nøyaktig (veldig lite tullemålinger)! Jeg kommer garantert til å kjøpe Suunto ved neste korsvei! Amen ;-)

      Slett
    2. Nå har jeg undersøkt litt mer. Jeg skal helt sikker kjøpe Suuntoen når jeg må begrave Garminen. Det er sikkert litt illojalt mot en god venn gjennom flere år, men jeg håper at det ikke blir for lenge til.

      Kort kontakttid er virkelig noe som betyr mye. Garminen min bruker inntil 10 minutter på de dårligste dagene. Jeg pleier faktisk å skru på klokka og legge den utenfor huset før jeg skifter til løpeklær. Det skjer ganske ofte at den ikke har fått kontakt når jeg kommer ut. Og jeg bruker ikke akkurat sååååå lang tid på å skifte. :-)

      Slett
    3. Jeg gjør det samme - legger klokka ute mens jeg kler på meg men så kommer jeg ut og klokka har likevel ikke greid å få kontakt.... så for folk i farta så er Suunto helt klart å foretrekke....

      Slett