fredag 23. mai 2014

Dagens outfit


I dag har jeg løpt to (2!) økter. Skulle nesten tro jeg forsøker å brå-slanke meg før bikinisesongen, men neida: det kalles trening i tidsklemma og da må man som kjent ta de øktene som byr seg! Så da ble det to økter i dag og null øker i morgen. Pyttskitt! Og siden jeg sliter med å finne tid til alle gjøremål for tiden så var det lite rent treningstøy å spore (ja du vet: klærne vasker seg ikke selv.... merkelig nok!). Så jeg måtte virkelig grave laaaaaaang bak i skapet for å finne noen rene filler i dag – jeg gravde meg faktisk helt tilbake til 2010! For dagens outfit var faktisk en Puma genser som jeg fikk som klassepremie fra Fornebuløpet i 2010. Så ser man det du: der kom altså premien til sin rett – fire år senere....
Og den kesam dippen kan jeg virkelig anbefale – digg med dipp!! ....og som bildet viser: vi løp da vitterlig i skjørt i 2010 også! Og tro meg: det var like varmt i 2010 også!

Morgenøkt: 42min (7km) rolig løping (i1)
Kveldsøkt: 1t (10km) rolig løping (i1)

Så da sier jeg bare God Helg! Race good and hard om du løper Grefsenkollen opp i morgen, Skaubygda på søndag eller bare griper en treningsmulighet, og husk å nyt :-)

8 kommentarer:

  1. Hmmmm ingen andre som har kommentert her enda? Det må vera at folk er ute på sykkelritt og løp, for nå vrimlar det av aktivitet rundt omkring altså.

    Innleggstittelen "Dagens Outfit" vakte sjølvsagt min interesse.
    Kult da, med outfit frå 2010.

    Mine beste løpetightser frå NIKE er frå 2007, dei ELSKAR eg berre.
    Dessverre har den eine fått seg hull på knea etter rulleskimøte med asfalten, men med knevarmarar ute er det blitt terrengbukse.

    Det er jo ganske utruleg kor godt enkelte treningsplagg held seg!
    Alt eg har frå NIKE er vel brukt men lite slitt.
    Ei ASICS-tights derimot ser like gamal ut som den er.

    Toppar er det få igjen frå den tida, sidan eg løp mykje i ull (multisportserien frå Devold den gongen var jo såå fin, men dei har eg stort stett slitt i stykke) og hadde to løpetoppar ellers :D

    Tenkte meg akkurat ut ein løpetur og blei ikkje einig med meg sjølv om kva eg skal ha på.
    Mest fordi det er så lummert.

    Kanskje skal eg la meg inspirere av deg og finne fram eit outfit frå old times?

    Ha ei fortsatt god helg du også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg burde jo ha skrevet at Nike tightsen jeg løp med er så gammel at jeg ikke husker hvor gammel..... jeg husker jeg løp med den i vårspranget (og det var vel i 2005 og 2006).... og som du sier: Nike holder seg utrolig godt utrolig lenge! Jeg har vel 4 stk Nike tighst som er fra den tiden - og alle er like fine.

      Jeg digger "å dra en retro" i ny og ne (selv om 2010 ikke akkurat kvalifiserer for retro men...) :-)

      Slett
    2. Ja det er litt "back to the roots", ganske forfriskande å løpe i tøy frå eldre dagar.
      Men altså sånn ordentleg retro hadde eg ikkje takla altså, eg hugsar vel nokre joggeturar frå tidleg nittigtallet, jammen godt eg ikkje hugsar kva eg hadde på da.

      Var sikkert luftig og ledig av bomull og med flaggermusarmar eller noko :D
      Men litt retro er bra.

      Ja Nike er uslåeleg. Eg har dessverre ei løpejakke frå 2007 (min første løpejakke ever), som er som ny - men som eg nå synst er så kjedeleg.

      Den er svart med litt grønt, og fungerar absolutt veldig bra, men likevel..skulle nesten ønske den blei utslitt, men samtidig så har den vore med meg på min første maraton i 2007, så den burde vel eigentleg hatt ein eigen knagg og blitt stilt ut i staden for å bli bortgøymt ;)

      Slett
    3. Nei - det beste er vel om man lager nytt teknisk tøy med fint snitt og retrodesign..... det ser jeg for meg at kunne blitt litt kult ;-)

      Slett
  2. Mine treningstøy fra 2000 til 2010 kan ikke løpes i - de er hverken tekniske eller behagelige å ha på se. Jeg så i treningstøyskapet mitt at de ligger innerst i skapet. Jeg burde se å fa kastet de. Skjønner ikke at jeg brukte det den gang :) Men det var før jeg oppdaget tekniske treningstøy.
    Før kunne jeg løpe i t-shirts fra Dressmann liksom og gjennomhullete joggesko i flere år.
    Må nesten legge til at jeg løp mye, mye raskere da også enn jeg gjør nå med bra utstyr :) Men det har forskjellige årsaker.,.

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, t-skjorter fra dressmann..... vel, DER har jeg vel aldri vært - heldigvis! Men jeg husker vi fikk bomulls t-skjorter fra vårspranget og DHL stafetten - men jeg løp vel aldri med disse (i alle fall ikke som jeg kan huske). Derimot må jeg innrømme at den ene Nike tightsen jeg løp med på DHL stafetten (for hundre år siden) gikk i spøla først i fjor.... burde ikke vært mulig men den dugde faktisk i alt for mange år ;-) Det jeg ser fra bilder av meg selv fra begynnelsen av 2000-tallet er at tøyet ikke var så aller verst - men snittet - det fantes jo ikke noe ordentlig snitt, og jakker ser jo ut til å være tre nummer for store søppelsekker - haha ;-) Vel, vel, det er jo lov å unne seg noe nytt - heldigvis!

      Slett
  3. Åja, den er gammel den Puma-trøya! ;-) Jeg regner fortsatt den som ny jeg - he, he. Sånn er det når man har hatt noen års pause (både fra løpinga og kjøpinga). Nydelig bilde du har gravd frem der forresten ... Men verre enn at den Puma-trøya er den nyeste løpetrøya jeg har er det vel at de skoene jeg har på bildet der er de nyeste skoene jeg eier!!! Det er et par DS Trainer fra 2008! Akkurat det har jeg faktisk tenkt å gjøre noe med. Kanskje allerede i dag ... ... Men den gamle trøya, den skal få være "ny" en stund til :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Puma-trøya er ny i min verden også - fordi den er brukt maks 7 ganger og dermed ser helt ny ut. Dog er det ikke til å legge skjul på at det har kommet inn ganske mye nytt i treningsskuffen siste par årene.... på tighs-fronten derimot ligger jeg mange år etter: der har jeg mest Nike fra 2006-ich ;-)

      Slett