onsdag 9. april 2014

Sognsvann Rundt Medsols (SRM) sesong 14

Sist uke var det sesongstart for den fjortende sesongen av Sognsvann Rundt Medsols (SRM). Jeg gjorde min sesongdebut i dag!
Det var bikkjekaldt, 2C, og det blåste! Jeg ankom (som vanlig) rett før start og jeg valgte å småjogge litt med boblejakke(!) før starten gikk klokka 18:00. Ja, så kaldt var det visst! HELDIGVIS hadde jeg i siste sekund vett nok til å rafsa med meg en lue, en sykkeljakke og et par hansker før jeg dro hjemmefra i dag!
Jakka som redda løpet!
Noen ganger løper jeg allin på SRM mens andre ganger bruker jeg SRM til å løpe kontrollert på terskel (kvalitetstrening). I dag var det trening som var fokus men om det skulle bli en – to – eller tre runder var det helt opp til kroppen å avgjøre. Jeg hadde nemlig ingen planer om å presse kroppen i dag. For nå er det viktig at jeg tar hensyn til at immunforsvaret har fått kjørt seg siste ukene og dermed viktig at jeg gir kroppen og immunforsvaret tid til å bygge seg opp igjen..... jeg innrømmer at dette er lettere sagt enn gjort, men jeg prøver! TÅLMODIGHET! ;-)

Så jeg verken stressa eller pressa hardt i dag – bare tok det som en god treningsøkt og løp to runder. Så "jeg tok rett og slett en Tim i dag" – åpna rolig og kontrollert, og avslutta hardere! :-) Så får jeg bare håpe at kroppen tålte belastninga.... tiden vil vise!

Tiden på to runder i dag ble 30:30min – en tid som er 15sek bak PB. Det er en tid jeg godt fornøyd med i dag! Så om ikke veldig lenge så tror jeg at jeg skal forsøke å gjøre kål på bestenoteringene på både 2 og 3 runder på SRM – det må bare bli litt varmere først!!!

Ses vi på SRM i år eller???? Jeg håper det! Bli med – bli med!!

Her er tidene mine som skal til pers i år:

6 kommentarer:

  1. Sterk tid så tidlig i sesongen!
    Idag ligger jeg på over 33 minutter på 2-runder'n og kryper ikke ned mot 30 blank før sommer'n.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - enig - sterkt tid så tidlig! Normalt så ville jeg nok ha starta med en svakere tid men nå har jeg jo øvd en hel del på terskelfarten i vinter (pga halvmaraton i mars) så jeg visste at jeg var i god nok form til en slik tid uten at det skulle koste så veldig mye! Så derfor tror jeg også at jeg lett skal kunne slette begge persene (to og tre tunder) uten så veldig store problemer de neste ukene - jeg må bare bli skikkelig frisk igjen før jeg tør prøve - "brent barn" tar ingen sjanser, hehe ;-) Lykke til med SRM sesongen!!!

      Slett
  2. Ja! På onsdag! :) Da er det påskepause i minstemanns taekwondotrening, så da blir det SRM. :) Min første joggetur siden Florida. :P

    SvarSlett
    Svar
    1. SÅ flott ;-) Da ses vi på onsdag!

      Slett
  3. Gratulerer med bra gjennomført - og så håper vi at helsa holder.
    Liker ikke gradestokken der hjemme nå......tar med noen varmegrader fra Fuerteventura neste uke! (er ikke akkurat sånn sydenTROPEvarme her heller nå), men helt greit :)

    SvarSlett
    Svar
    1. KOS deg janne!!! Formen kommer seg sakte men sikkert; fortsatt mye snørr og tette bihuler men tror det skal ordne seg om jeg bare tar det litt med ro og har litt tålmodighet ;-)

      Slett