søndag 13. april 2014

Oppsummering uke 15: lek og moro!

De siste 2,5 årene har jeg vært tilsatt i en midlertidig stilling med korttidskontrakter av typen 6mnd, 4mnd, 2mnd, 7mnd, 5mnd, 3mnd.... og sånn gikk nu dagan! Å leve med denne usikkerheten har ikke bekymret meg så veldig men samtidig er det klart at det til tider koster litt å ha denne ”evige jobbjakten” hengende over seg. Og nå er jeg altså her igjen da, for nå er det kun 2mnd igjen av kontrakten og en ny korsvei nærmer seg med stormskritt. Jeg har derfor hatt litt å tenke på siste tiden og hodet er derfor, som Line skrev: for tiden litt i dvale!
Jeg føler meg derfor mentalt litt av og orker derfor ikke tanken på å presse kroppen på trening. Så da presser jeg ikke. Dessuten er jeg opptatt av å gi kroppen tid til å komme seg ordentlig igjen etter all sjuka i mars. Å gyve løs som en tulling når immunforsvaret er redusert er å be om bråk – så det gidder jeg ikke! Der finnes nemlig ingen snarveier til en solid grunnmur! Amen!

Smaker dødsdigg! Bedre en sjokkis!!!! Tuller ikke!
Denne uka har derfor vært viet til lek og moro etter innfallsmetoden – og det er en treningsfilosofi jeg kan anbefale på det sterkeste! På samme måte som jeg på det sterkeste kan anbefale den nye hasseløtt og sjokoladebaren fra UB; sjukt digg, særlig etter dagens langtur! NAM! ;-)

Mandag: 40.5km langtur på sykkel (1t44min)
Tirsdag: 9.5Km morgenjogg i pissregn
Onsdag: 2runder på SRM (totalt 7.8Km)
Torsdag: hvile
Fredag: kort kortintervalløkt; 2x(4x520m) totalt10.4Km
Lørdag: hvile
Søndag: 20.3Km rolig (i1/2) langtur (2t)
Totalt: 48Km løping (wow!)
Jeg vil ha mer av dette; MYE mer ;-)
Nå er det snart påskeferie og da håper jeg det blir en skikkelig treningscamp i regi av Team Bennett! Håper du får en fin påske med masse trening!
GOD PÅSKE :-)

12 kommentarer:

  1. Da kan det jo passe fint å "bare løpe" da, og la tankene fly samtidig? ;)

    Ha en fin påske Silja! Det høres ut som du får det kjempefint med den treningscampen deres! Kanskje jeg også skulle hatt en sånn, for meg og mannen min, hihi... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - det har blitt tenkt noen tanker siste tiden på løpeturer ja ;-) Du får dra med mannen på camp du også Guro - eller mor - dere er jo ofte på farten sammen! GOD påske!!

      Slett
    2. Ja, noe må jeg iallefall få til! :)
      Reiser dere "bortbort", eller blir det dagsturer på dere?

      God påske til deg og dine også! :D

      Slett
  2. Regimet blir hardt....Langt og rolig + mye mat. Mat er nøkkel til suksess :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye mat er jeg god på - langt er jeg mindre god på, rolig er bra.... vel, det blir uansett spennende!!

      Slett
  3. Ny jobb kommer skal du se! jeg krysser fingrene. Er helt sikker på at treningscampen din blir bra.
    God påske, regner med at det kommer en oppdatering eller fem underveis:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ordner seg alltid for snille piker ;-)

      GOD PÅSKE Janne ;-)

      Slett
  4. Da blir vi flere som tar påska som en treningsleir. Ser nå at det ikke ble Sognsvann på deg heller lørdag. Det kommer flere muligheter!

    Og du, innrømmer å ha smugkikka på denne "sjokoladen", lover å teste ut.

    Fatter ikke at kroppen kan bli så sliten av å "bare tenke". Samme her denne uka, men samtidig så setter treninga igang kreative og viktige prosesser. Så vi kan ikke leve uten. Skjønner veldig at disse korttidskontraktene blir et stressmoment.

    Mektig imonert over kilometerantallet ditt denne uka. Og sykkelturen. Har skumle planer om å få gliset på veien i påska jeg og.

    Nyt dagene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tro meg: jeg har sort belte i erfaring når det kommer til hvordan stress og tankevirksomhet virker negativt inn på prestasjonen :-) Er ikke hodet mitt på plass så funker det sub-optimalt eller alternativt så funker det bare over hodet ikke! Det er slettes ikke ille nå for min del altså; jeg har bare merka at jeg er prega mentalt og at det gjør at jeg ikke har overskudd til å presse. Jeg kommer meg ut på trening og beina er alltid superfine - så treningsøktene går av seg selv - jeg bare merker at jeg ikke er sulte på konkurranser akkurat nå og ikke i humør til å presse meg maksimalt fordi det mentale overskuddet mangler. Og det er helt greit - men da tar jeg det til etteretning og bare koser meg en periode til jeg føler det er ok å systematisere treninga mer igjen ;-)

      Den nøtte og sjokoladebaren var helt sykt digg; den var litt seig i konsistensen (NAM!) og minnet bittelitt om smaken av risbrød (heter det risbrød? sånn sjokolade med puffet ris).

      Nei - lørdag var det mannen som løp x-antall timer på morgenen og det var helt greit for meg; jeg var på søvnunderskudd-karusellen ;-) Så, en annen lørdag skal vi nok møtes der. Jeg skal sikkert løpe SRM på onsdag: bli med!!!! :-)

      Slett
  5. Denne onsdagen er jeg på Vestlandet, neste uke blir det endel hvile siden jeg har planer om en liten konkurranse i utlandet 27. april. Men Sognsvann rundt står definitivt på ønskelista, blir mye lettere når jeg tar med tannkosten og flytter til Oslo etterhvert!

    SvarSlett
  6. Kunne tenkt meg sånn treningscamp sjøl i påska! Det ligger jo an til masse godvær denne friuka og alt er så bart, tørt og fint ute.

    Samtidig har jeg lyst til påskefjellet, men da blir det fort mer hygge og kos med andre, mer god mat og digg, og mindre trening - selvom det blir skiturer. Men akkurat skiturer blir ikke det samme som effektiv jogging.

    Appropo "sånn sjokalade med puffet ris" - det heter risboller. En slager i barnebursdager :)

    SvarSlett
  7. Har du hatt disse midlertidige stillingene på samme sted eller må du skifte arbeidsplass også? Syns det høres litt slitsomt ut. Så skjønner godt at man går litt i tenkeboks og dvale når man skal på jobbjakt igjen. Uansett er jeg helt sikker på at det ikke er noe problem for deg å få ny jobb :)
    Den baren så yummi ut!!
    Kos dere med treningscamp i påsken og god påske til dere! :))

    SvarSlett