tirsdag 15. april 2014

Klar for påskecamp!??

Om jeg har vondt i ryggen? JA!
Om jeg har vondt i rumpa? JA!
Om jeg har vondt i låret? JA!
Om jeg har vondt i kneet? JA!
Om jeg har vondt i leggen? JAAAAAAAAA!

Skikkelig katastrofevondt faktisk.... det kom snikende etter SRM sist uke og på søndagens langtur var benet mer numment og følelsesløst enn levende. Ikkje bra! Derfor gikk jeg til Atle i dag og fikk tilpasset såler (endelig!).
Nye såler
Om jeg tror den blå tapen funker? Nei..... ikke egentlig... men selv om jeg er skeptisk så må jeg jo innrømme at det ser jævlig barskt ut! :-)
Om jeg tror de nye sålene funker? Ja – jeg håper i alle fall det; ellers hadde jeg ikke kjøpt dem!

Jeg ba Atle lage noen raske såler – for jeg har selvsagt tenkt å løpe SRM i morgen og da kan jeg ikke ha såler som sinker meg!!

Så, da er jeg (haltende) klar for Påskecamp! Game on :-)

11 kommentarer:

  1. Men uffda! Så mye vondt fordi du har løpt uten såler? Det høres ikke bra ut. Ta det litt rolig i påsken, da :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har en skjev rygg som gjør det vanskelig og smertefullt til tider, og jeg har derfor fått tips om å prøve såler for å korrigere. Om det hjelper vet jeg jo ikke men at det er verd å prøve: ja! Utvilsomt!

      Jeg har vel egentlig kronisk vondt men tenker ikke så mye over det, men, i perioder får jeg skikkelig vondt og da pleier brannslukking å hjelpe (brannslukking = massasje og en tur til kiropraktor). Denne gangen satte det seg derimot skikkelig så etter en uke fikk jeg endelig ut fingeren og tok turen for å få lagd disse sålene som kiro'n har masa om i årevis..... så får vi se om det kan lette på trykket ;-)

      Slett
    2. Uff, kroniske smerter er ikke gøy. Jeg håper sålene hjelper!

      Slett
    3. Det er forskjell på milde kroniske smerter og kroniske smerter som nesten ikke er til å leve med! SÅ jeg kan fint leve med mine vondter Laila!!! Jeg skal IKKE klage! Og hvis såler kan lette på trykket så er det jo absolutt verd å prøve ;-O

      Slett
  2. Det var ikke bra, Silja. Håper det går fort over. Viktig å lytte til kroppen...
    Akkurat de sålene har jeg også. Som fysioterapeuten min ordnet for meg nå når jeg har dette akilles-tullet. Veldig gode syns jeg.
    Jeg har forresten også skjev rygg og fikk beskjed om å bygge opp den ene skoen slik at det ikke skulle bli feilbelastning. Jeg gjorde det en stund, men kuttet ut når vondtene var borte. Sikkert dumt av meg å kutte ut, men.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er vant til å få noen sånne "nedturer" i løpet av et år og som regel er det vel denne tiden av året at det pleier å skjære seg.... og så lenge det ordner seg og irritasjonen roer seg så tenker jeg ikke så mye over det. For det viktigste er jo at det roer seg så jeg kan trene ute så alt for mye vondt.

      Jeg har også bygd opp en ene skoen med en hælkapsel men problemet er jo at jeg slurver siden denne hælen ikke passer i alle sko. Og de hardeste øktene, konkurransene, løper jeg uten hælkapsel - og det er klart at det sliter en del. Så jeg får nesten sjekke om jeg kan finne noen konurransesko hvor det går an å lure nedi et par såler ;-)

      Slett
  3. Etter at jeg pådro meg plantar fascitt for noen år tilbake, fikk jeg tilpassede såler.
    Disse har jeg i inneskoene mine, og labber rundt i disse hver dag. veldig behagelig faktisk, og innbiller meg at det hjelper (som en slags avlastning) Funker tapen forresten? har kjøpt en slik jeg også, skal teste den for skulderen min...og div andre ymse plager:) Og du, enda et spm: vi er to som nå har bestemt oss for løpeskjørt. Jeg tror jeg går for varianten uten tights under. Hvordan er dette skjørtet i størrelsen, hva er din erfaring, og kan jeg spørre hvilken str du bruker?
    Og yes! vi er vel klare for påskecamp! stoler fullt og helt på din vurderingsevne og fornuft vettu!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Plantar facitt er no dritt ;-)

      Jeg her personlig ikke klokketrua på tape - om jeg skal være helt ærlig - og det skal jeg jo være ;-) MEN, kanskje det kan ha effekt om den settes på det rette stedet og den er satt på 1000% riktig osv osv - det ser jeg ikke bort fra - men personlig så er jeg skeptisk til tape.

      Løpeskjørt uten tights under vil jeg ikke anebefale med mindre du vil vise underbuksa di da..... jeg har størrelse 2 (=small) i alle skjørtene utenom det lange fra Sport skits (der har jeg XS) og da tipper jeg du kan ha samme størrelse; i alle fall ikke større! Jeg kjøpte et helt sort løpeskjørt i størrelse 2 og det er det eneste skjørtet jeg synes har vært litt knapp i størrelsen. Capri utgaven av løpeskjørtene har jeg ikke prøvd men tror størrelsene for disse er lik de korte.

      Slett
  4. ok.....hopper inn på linken til Løpeskjørt nå. Sjekker på nytt. Da må det vel nesten bli skjørt med tights:) Takk takk!

    SvarSlett
  5. SRM gikk jo flott idag, så antar det ble opptur halvveis i campen ;-) Gjør som deg, påskecamp i lavlandet. Hadde jeg kommet på det kunne jeg jo debutert i SRM....men det får komme siden. God påske (camp)!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, det var dumt men en dag må du få med deg et SRM løp (eller fler) ;-) GOd påskecamp til deg også!!

      Slett