fredag 21. februar 2014

Statusoppdatering

Festen er ikke over – men det er ikke mer sjokolade igjen.....
Mandag: hvile & sjokolade
Tirsdag: 6,5km morgenjogg + 9Km terskeløkt på kvelden
Onsdag:
hvile & sjokolade + 3.4km (55min) skitur med guttungen
Torsdag:
hvile & sjokolade + 5.8 (1t23min) skitur med guttungen
Fredag: ??
Lørdag: ??
Søndag: ??

Snøen kom igjen - skidressen kom på igjen
Guttungen var forkjøla sist helg og jeg observerte at pulsen min var akkurat passe tullerusk (les: det som normalt er sone 1 fart resulterte i puls tilsvarende sone 1, 2 og 3 på lørdagens løpeøkt). Jeg tok derfor en hviledag på mandag – det hjalpt ikke – pulsen var like tullerusk på tirsdag – så da tok jeg 2 (to!!) hviledager til. Spiste masse sjokolade og gikk skitur med guttunge – det var akkurat passe slitsomt! Jeg vet ikke om to hviledager er tilstrekkelig, men det var i alle fall tilstrekkelig til at jeg våkna før vekkeklokka i dag og følte meg akkurat passe uthvilt til at jeg nå, i skrivende stund, klokka syv fredag morgen, skal teste løpeskoene igjen. Over og ut – GOD HELG!
Må få gått litt mer på ski....
Resultatet ble: fredag, 9.8Km morgenjogg (1t i sone 1). Det er med andre ord håp ;-)

15 kommentarer:

  1. åååhh Milka... har du prøvd Choco Swing? Beste som finnes!

    SvarSlett
  2. Selfølgelig har jeg prøvd den ;-) DIGG!!!!!

    SvarSlett
  3. Stoler på at du gjennomfører halvmaraton i mars på psyken. Du har god erfaring med tøyseuker nå, har jeg skjønt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt poeng Line ;-) Å gjennomføre halv i slutten av mars er ikke noe problem - men å gjennomføre halv i slutten av mars med marsfart rundt ~5:00min/km kan derimot bli et lite problem om jeg ikke får gjort et godt stykke arbeid de neste ukene! MEN, det spiller ingen rolle - jeg forbereder meg som best jeg kan og løper ut fra forutsetningene. Om forberedelsene holder til 5:00-fart eller ei gjenstår å se.... jeg bryr meg ikke så veldig masse - veien mot målet er som kjent viktigst!

      Slett
  4. Har du smakt den nye melkesjokoladen med peanøtter? :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Nidar Polly mener du? Den jeg har tre av ute på kjøkkenet? Nja - det er fare for at svaret er JA gitt! ;-) Har du smakt den nye Nidar Mokka??? jeg sier ikke mer.... jer er sjokoholiker!

      Slett
    2. Liker du Mokkabønner også?? :D

      Slett
    3. Selvfølgelig liker jeg mokkabønner ;-)

      Slett
  5. Ser du nevner skiturer - er det OK skiføre i Nordmarka nå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Svaret på det spørsmålet er: vet ikke! Jeg har kun gått i kollenanlegget og i lysløypa i sørkedalen. Det går fint an å skøyte der men for klassisk så vet jeg ikke hvor lett/vanskelig det er i fohold til smøring.... det er jo mildvær her nå så det er kanskje zero ski eller bortimot klisterføre her nå? litt usikker... men det er bare å sjekke skiforeninga sine sider, de har føremelding!! treffer du rett på smøringa så får du garantert en fin tur!

      Slett
    2. Jeg har gått i Nordmarka i dag og kan melde om overraskende gode forhold!

      Mye snø og dype fine skispor. Hadde godt feste og god glid. Jeg gikk i området Frognerseteren og Ullevålseter.

      Hadde aldri trodd det når det er bar asfalt og 4 plussgrader nede i byen :)

      Slett
    3. Angående smøring så var det ikke behov for noe klister i det hele tatt!
      Holdt fint med VR65.

      Slett
    4. Ah, hva skal man med skiforeninga når man får føremeldinga servert på gullfat her? ;-) Takk!!

      Fikk høre for 15min siden at det var zero-ski eller klister som var tingen, MEN, jeg har VR65 og jeg har klister (men ikke zero ski) så da får jeg vurdere de to alternativene! Jeg er jo ikke akkurat sterk i armene og teknikken sitter ikke akkurat godt pr tiden - så jeg får kanskje ta med en tube klister i lomma - for å være på den sikre siden ;-) Fristende å bare skjøyte men en god styrkeøkt for overkroppen blir det jo uansett; og det trengs jo det også!!

      Slett
    5. Trenger ikke stake noe ekstra på det føret som var idag. Gikk fint å gå helt normalt. Hadde ikke bakglatte ski i det hele tatt : ) Ikke noe pes og strev m.a.o... La kun på ett lag med VR65 og korket det lett. Skiene satt som et skudd.

      Jeg trodde det skulle være tynt med skispor, men de var skikkelige dype og fine. Og snøen var også hard nok til at det gikk fint å gå ut av sporet for å teste litt skøyting med klassisk ski også :)

      Slett
    6. VR65 satt som et skudd i sørkedalen da jeg gikk med guttungen så jeg får vel satse på VR65 i mårra da ;-)

      Slett