søndag 16. februar 2014

Desperate housewives & 2x8


Siste ukene har vært preget av MYE – mye av ALT liksom – ALT bortsett fra søvn, kvalitetsøkter, kos og hvile. Så da mannen mandag kveld proklamerte at han skulle i møte tirsdag, onsdag, torsdag og fredag ettermiddag og kveld denne uka samtidig med at jeg hadde en hel del på min timeplan – ja da følte jeg brått som bildet under: jeg så ikke akkurat særlig lyst på tilværelsen nei.....
Hengehue
Det første jeg gjorde, før jeg begynte å henge ordentlig med hue, var å gripe mandagskvelden og løp ukas 10Km terskeløkt ute. Det var digg! Etter å ha løpt denne terskeløkta ukentlig inne på Bislett var det veldig deilig å få litt mer utfordring: bakker, slaps, glatt, varierende tempo i kombinasjon med ALT for mye klær gjorde at jeg måtte jobbe litt mer. Beina var superlette så beina ledet an. Og det gikk veldig lett men samtidig er terskeløkter mer utfordrende og krevende når løypeprofilen varierer! Pulsen min variere mer når løypeprofilen variere og det krever dermed mer konsentrasjon og fokus for meg å løpe en slik økt ute. Så da jeg var ferdig var jeg sliten på en svært god og annerledes måte enn hva jeg har vært etter Bislettøktene. Vanvittig DIGG!!
God-sliten og godt fornøyd etter mandagsøkta!
Så gikk det slag i slag resten av uka og brått var det lørdag! Og da var det jaggu dags for Desperate housewives & 2x8. For på lørdag ble det nemlig to økter: en rolig 10Km løpeøkt kl.8 om morgenen og en styrkeøkt kl.20 på kvelden. Og jeg følte meg helt klart som en desperate husmor! For hvem gidder vel løpe kl.8 lørdag morgen (i motvind og sludd) og hvem stiller vel til styrketrening med SurreSiri lørdag kveld klokka åtte andre enn de som er desperate nok?? Jeg var helt klar i kategorien mer enn desperat nok og som bildet viser: jeg var altså ikke alene i den kategorien..... ;-)
Dead or live desperate housewives: Siri, Anne, Anna og meg

Inkl. en transportøkt denne uka så ble det ~28km med løpesko denne uka. Det får være godkjent. Nå er det straks ny uke og nye muligheter! Amen! :-)

5 kommentarer:

  1. Slike hengehuer har jeg kjennskap til :) Vi snakker inngående erfaring og innsikt. Du utnytter i alle fall den tiden du HAR! Og gøy når flere kommer inn under samme kategori - he he!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde vi ikke hatt mer enn nok å fylle timeplanen med så hadde vi helt garantert hengt MER med hue - så la oss nå for all del ikke glemme den siden av saken ;-) Det er sjeldent jeg reagerer på innholdsrike uker, og at jeg ikke har tid til å trene er helt ok, men, denne uka ble litt i trangeste laget og det merka jeg på hele kroppen; grusomt å kjenne fysisk på kroppen at det faktisk er for mye liksom.... jeg liker ikke å kjenne på egen begrensning altså!! ;-)

      Slett
  2. Nå ja, både torsdag og fredag fikk du allikevel da.....

    SvarSlett
    Svar
    1. fikk og fikk fru Blom - jeg fikk i alle fall jobba ;-)

      Slett
  3. Noen uker er utrolig vanskelig i fht logistikk, familie og jobb. Syns nå du fikk utnyttet den ganske bra til tross for at du har hatt det travelt på jobb i tillegg. Kjenner til hvordan humøret blir dersom man ikke får trent. Jeg er nok like desperat som deg dersom det ikke fins andre muligheter. Da trener jeg på lørdagskvelden om jeg må.

    SvarSlett