mandag 17. februar 2014

Bare FJAS!

Jeg er hellig overbevist om at det er et anti-løpevirus ute og går. Og jeg tror det har spredt seg mest blant oss som driver å forbereder oss til halvmaraton i slutten av Mars – vi er rett og slett hardt angrepet av viruset JESUS – ”Jeg Er Så Usedvanlig Snygg”! Siri og Gapaas påstår de skal konvertere til fitnessbabes – jeg går for fashion! Bare se; "her iført ”fritidskjole” (som det så fint heter) og matchende (LOL) Kari Traa sokker".
Fashion....det er liksom min greie. Fashion liksom....

Eller var det JESJLAL vi var angrepet av? Jeg husker ikke helt – jeg har nemlig slutta å bruke hjernen etter at jeg leste innlegget til Gaupa(as) ;-) Jo, jeg tror det var JESJLAL = Jeg er så jævlig lei av løping!!

Ukas råtips som garantert kurerer JESJLAL: kjøp deg fritid(skjole)! Ligg på sofaen, og spis deg feit! Etter en slik hestekur er du garantert tilbake i løpeskoene og immunisert for livstid. Og selvsagt følger det fornøydgaranti med på kjøpet! Selvsagt! Amen. Innlegget er forøvrig ikke sponsa (LOL igjen) ;-) Og nei, jeg er ikke full, bare VELDIG høy på sukker.... og i morgen skal jeg trene igjen... da er jeg kurert.... håper jeg!

19 kommentarer:

  1. Vi kan jo ikke være på løpekjøret HELE tiden heller vel?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det kan man jo ikke :-) Og som jeg har sikkert har sagt tusen ganger før så utgjør psyken sikkert 90% for min del så når det blir mye jobb, korte netter, mye stress, jag, mas og bekymringer; ja så føles treninga (som egentlig da burde fungere som avkopling) som en stressfaktor for meg. Og det blir feil! Så da kobler jeg heller av på sofaen litt og så vet jeg at det blir lettere både psykisk og mentalt.

      Slett
  2. Jeg ønsker meg den kjolen! Litt av et moteblogginnlegg! Og takk for inspirasjon, jeg er hjemme alene i kveld så da blir det uansett ingen trening, sjokolade er innkjøpt så jeg gleder meg til ungene er i seng, da skal jeg gjøre absolutt ingenting! Bortsett fra å spise sjokolade.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjolen var på salg, 60%, så da fikk den bli med meg hjem gitt ;-) Jeg har hørt at shopping kurerer mye rare lidelser og det kan virke som shopping også kan være løsningen når det skranter litt på trenings-energi og motivasjonsnivået - anbefaler i alle fall å prøve - kanskje ikke hver uke da men.... men et par ganger i året når det er salg kan saktens pengeboka tåle det! ;-)

      Slett
    2. Ikke i nettbutikk vel? Elsket den kjolen altså!

      Haha, jeg satser også på at shopping kurerer alt! Har vel aldri handlet så mye på salg som jeg har gjort nå.. Mye løpestæsj da, og det motiverer! Bare så synd det må ligge i skapet inntil plussgradene viser seg. For jeg er nemlig den typen som ikke løper i minusgrader. Heia våren!

      Slett
    3. Heia våren ;-) Nettbutikk - joda, de har den på Miinto ser jeg: http://www.miinto.no/p-205101-sweater-dress

      Jeg kjøpte XS altså; normalt er jeg XS-S i kjoler - så den er ikke kjempestor i størrelsen men den er i alle fall ikke liten i størrelsen! SÅ vet du det ;-) Nettprisen var ikke så ille heller selv om jeg vel betalte noe mindre (360-ich på salg, 60%)

      Slett
  3. Svar
    1. LOL ;-) Får ikke mer moro enn man lager sjæl - og når livet butter er det desto mer vilktig å lage litt show!

      Slett
  4. Hihi, såå morsomt! Gøy med sånne innlegg også, og bra at ikke alle er så dønn seriøse med treningen , alltid ;D
    Kuleste kjolen da! Er det rett og slett en helt "vanlig" kjole, eller er det mer sånn type "løpeskjørt-kjole"?

    Ha en fin uke, og god bedring ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan ikke bare være dønn seriøs hele tiden ;-) Det er en college-genser aktig kjole. Jeg trodde først det var en litt lang genser men så var det altså en kjole. SÅ ikke noen løpekjole nei.

      Slett
  5. En annen måte å bli kvitt "lei av å løpe" sykdommen er å få seg en skade slik at en ikke kan løpe. Jeg prøvde det i slutten av desember og store deler av januar. Dette kombinert med en influensa gjorde at en bare brant av lyst til å begynne å løpe igjen. Jeg ser du har løpt to økter i dag så du er kanskje kommet ovenpå i forhold til JESJLAL nå? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har helt rett Peer - før var jeg alltid skada og da var jeg aldri lei! ;-) Neida, jeg er nok ikke så lei løpinga, jeg er vel mest bare LEI! Lei av å løpe fra sted til sted for å rekke alt mulig.... lei av at jeg tiltross for å løpe fra sted til sted faktisk ikke rekker halvparten av alt jeg skulle ha gjort. Nuvel, det går over!

      Slett
  6. AntiTRENINGSVIRUS mener du vel??? det har tatt meg nemlig.....
    Men jeg ler av deg! (in a good way!) - og forresten; solbriller: ohhhh, det skal bli så digg å bruke det igjen! = vår, sol og forhåpentligvis litt varme
    En annen ting: jeg vet at treningslysten snart kommer og tar deg igjen - over & ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja anti-treningsvirus ;-) Nei jeg tror bare jeg er generelt ANTI ALT for tiden (og jeg lider ikke av PMS) - generelt lite inspirert og motivert.... og jeg som hater klaging og syting... usjamei ;-)

      Slett
  7. Skal holde meg unna alle som er angrepet av JEJSLAL - for jeg har overhodet ingen symptomer. Hadde PT-time i går og tror han ble mer motivert av meg enn jeg av ham, siden min treningsmotivasjon er så høy for tiden. Beste treningsvinter siden 2010! Nå har jo en eller annen toskete værgud kverket skiføret også, men det er bar asfalt og jeg har gangen full av løpesko. So no worries! Sikkert fordi jeg ikke skal løpe halvmaraton i slutten av mars eller har planer om å sette noe gode tider i vårsesongen. Skal bare kose meg... Ikkenoe press. :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så egentlig skulle du fått betalt for å gå til PT! ;-)

      Nei - jeg var skeptisk til 12 ukers oppkjøring for jeg har alltid bare hatt 6 uker - jeg fryktet prematur formtopp og at jeg skulle gå lei. Jeg er langt fra kritsik lei-lei, og jeg tror det hele dreier seg om lite søvn, mye jobb og litt mange aktiviteter i februar. SÅ jeg er ikke krise-bekymret enda - og dessuten er det jo et eksperiment så det spiller jo liten rolle hvordan utfallet blir. Jeg skal bare løpe mitt andre halvmaraton og sluttiden betyr jo som alltid fiiiiiint lite ;-)

      Slett
    2. Hehehe, det var jo en forretningsidé: motivere lett utbrente pt'er.
      Han fikk kjørt seg på tirsdag i hvertfall, for jeg ønsker inspirasjon til nye øvelser, men kunne stort sett alle han kom med. Men fikk noen nye utfordrende også som jeg kan jobbe med. Så da kom vi godt ut av det begge to. Prosjekt supersterk er tilbake på sporet. :-)
      Lykke til med innspurten. Mulig jeg tar en tur til Bislett i helga. Får vel vise meg der én gang i vinter.

      Slett
    3. Så bra at prosjek supersterk er oppe og går ;-) Når du kryper inn på Bislett så håper jeg på å krype ut på ski; snakk om usynkrone damer a gitt, haha

      Slett