tirsdag 21. januar 2014

Ukas Bislettselfie!

Grunnen til at jeg tok bilde i dusjen på Bislett var pga. den rosa singleten. Wonder Girl Tank Top heter den.
Bislettspøkelse?
Denne singleten har jeg kjøpt på salg på Løpeskjørt.no og jeg digga den så mye at jeg like godt kjøpte (kremt, kremt) tre stykker..... en hvit, en sort og en rosa (150Kr/stk). Det geniale med denne overdelen er at den har en lomme foran mellom puppene som passer perfekt til feks. oppbevaring av bilnøkkelen (eller kreditkort, mobil...) mens du løper. Perfekt!  
Disse singletene har bh inni men det er ofte ikke så mye hold i slike innesydde bh’er så jeg bruker derfor en vanlig sports-bh under i tillegg. Jeg kjøpte størrelse Small og da hadde jeg god plass til sportsbh under – det fungerer veldig bra! Som bildet også viser så svetter jeg en hel del så for min del ville det nok uansett vært ganske uaktuelt å løpe uten noe under.... jeg trenger ikke avsløre alt om jeg ikke må liksom – om du skjønner hva jeg mener ;-)

Dagens outfit
I dag testet jeg også nytt løpeskjørt: Happy Girl Skirt. Jeg liker jo at det er litt lengde på skjørtene så da foreslo Tone at jeg skulle prøve Happy Girl skjørtet da dette har litt lengde. Og jeg har bare en ting å si: det satt som et skudd!! Jeg får fnatt hvis shortser sklir opp på lårene mens jeg løper men shortsen under dette skjørtet satt som spiker rundt lårene så det var ALDRI antydning til at shortsen skulle krype oppover lårene mine i dag. Halleluja! Skjørtet har også tre praktiske lommer. Jeg måtte gå ned en størrelse til XS – så det betyr altså at disse skjørtene er litt store i størrelsen.

Husk at du får 15% rabatt på alle ordinære varer på Løpeskjørt.no om du bruker koden ”siljaifarta”.
Fortsatt masse kaker igjen selv om jeg stadig vekk plyndrer!!
GREIT: jeg trente også på Bislett i dag – jeg sto ikke bare foran speilet altså :-) I dag løp jeg en 10Km sammenhengende terskeløkt. Målet er å løpe en slik økt i uka i noen uker fremover og dette var altså den tredje økta i serien. Og allerede nå kjenner jeg at det går lettere og at jeg også blir lettere i steget. På de to første øktene følte jeg meg som en potetsekk og Tim sa det som det var han: ”du løper ikke akkurat lett for tiden - du ser tung ut i steget”.... og jeg kjente det selv også!! MEN, i dag følte jeg at jeg var litt lettere i steget. Så det er litt fremgang å spore! Så da stemmer det altså det som trener’n alltid sier da: det nytter å trene! :-) Amen!


16 kommentarer:

  1. Genialt med den lomma. Lurer på når de skal lage slik til gutter :P

    SvarSlett
    Svar
    1. T-skjorter med lommer eksisterer jo ikke - da er det genialt med topper som har lomme om det nå er mellom puppene eller på ryggen eller andre steder. Kanskje du rett og slett bare må kjøpe en slik topp fra løpeskjørt? Det er jo som kjent flere menn som løper i skjørt så..... ;-)

      Slett
  2. Fint antrekk!!! Jeg synes de vanlige løpeskjørte er ganske lange (har gym girl ultra) Fint at vi har TOne ;))) Når det gjelder "dagensøkt" hvor fort er din terskeløkt. Jeg har fundert mye hvor fort bør jeg egentlig løpe de vanlige ca 10km turer og kom frem at jo mer jeg løper i det tempo jeg vil løpe maraton jo mer vender jeg beina til denne tempoen. Riktig? har ikke peiling, men klarer fint 20km i ca 5;20 tempo (på mølle) klarer jeg maraton i denne tempoet, så er jeg kjempefornøydt.
    Masser på deg igjen , men du har så mye kunskap, du MÅ bare dele

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - det er vel mest bare jeg som synes skjørtene er korte men heldigvis finnes det altså skjørt som er litt lengre til sånne særinger som meg ;-)

      Ang. maratontrening så skal jeg ikke uttale meg - det er mange veier som fører til mål...

      Svar på spørsmålet ditt om hvor fort jeg løper 10km terskeløkt: Jeg løper på subjektiv følelse og lar kroppen faller inn i en rytme og et tempo som jeg føler at jeg kan holde i 10km uten at jeg må presse. Dagsform er derfor veldig avgjørende for meg. Og jeg gjennomfører økta med puls i terskelområdet (sone 2/3-4) - da presser jeg ikke! Det skal føles kontrollert. Farten må jeg derfor justeres ut fra 1) lengden på økta og 2) formen. Jo lengre økt, jo laverer fart siden pulsen stiger naturlig utover i økta selv om farten er jevn. Hvis du ser på Endomondo så ser du at jeg de tre siste ukene har løpt denne typen økt en gang pr uke. Du ser at pulsen ligger i det samme område for alle øktene men at farten har økt litt. Siden lengen på økta har vært konstant (10km) så er fartsøkningen et resultat av at formen har blitt litt bedre i løpet av disse ukene - jeg kan altså løpe samme distanse litt raskere med like puls ---> formutvikling

      Slett
    2. Så altså: selv om jeg i hovedsak lar kroppen bestemme farte ved å la den "ta det som oppelves som natrulig og uanstrengt fart" så sjekker jeg altså klokka i starten for å se om marsjfarten er i tråd med det jeg vet jeg kan greie å holde i 10Km med puls i sone 3. Så jeg bruker gjerne første 1km til å la hode og kropp justere seg inn i riktig marsjfart....

      Slett
  3. Ania, du er inne på noe :) Ta utgangspunkt i maratonfarten din - og løp feks 1 tur hver 10 dag - i maratonfart. Løp mellom 13-20 km på de turene. Start med 13, gjør det så lenge at du etterhvert ikke behøver å anstrenge deg veldig. Da øker du distansen osv. Du kan dele inn den økta i 2 også : løp første 5 -6 20 % tregere enn maratonfart - og de siste 7-8 i maratonfart. 10 km turene kan du variere mer på. Noen raske,men bruk da litt tid på å finne flyt farten - også jobbe bra i den farten. Du kan også løpe 10 km i halvmaratonfart.

    SvarSlett
  4. Siden jeg har litt trimmefri fortiden, både på blogg og i snø
    , overser jeg alt annet og fokuserer på pepperkakene
    , de så da fantastisk gode ut!
    (tror jeg må ut å sjekke om de har rester igjen på Rema)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har fortsatt kaker igjen så du kan bare stikke innom!!! ;-)

      Slett
  5. Du reklamerer såpass bra for disse toppene at to av fargene nå er utsolgt, den tredje har kun XL igjen, så der sparte jeg de kronasjene. Dessuten så ser det ut til at ærlige menn i heimen er det som gjør susen også hjemme hos deg. Her er det ikke mye oppmuntring å få selv om jeg skulle ha betalt for det. Standardreplikken fra mannen er vel heller "du skryter ganske mye av deg selv"," jeg trodde du skulle komme lengre frem i feltet" (i løp) osv. men søren heller, sånt trigger jo!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - jeg vet ikke om jeg skal ta æren for at det er utsolgt men det kan jo tenkes at Tone tar inn flere med tiden.... så alt håp er ikke ute riktig ennå ;-)

      Jeg liker ærlighet. Man trenger ikke være frekk eller ufin selv om man er ærlig. Og når man kjenner hverandre godt så vet man jo også litt hvor grensene går for hva man kan si og ikke uten at den andre parten blir lei seg eller lignende. Og da synes jeg det er helt greit at man er ærlig med hverandre selv om det går litt i negativ regning noen ganger. Jeg må jo også si at jeg er veldig ærlig med meg selv og veldig realistisk så når Tim sier noe så er det i 99% helt i tråd med min egen virkelighetsoppfatning - og da er det jo ikke noe problem ;-) Jeg vil jo også bare bli bedre og det krever faktisk at man er ærlig med seg selv samt takler å få ærlige kommentarer i retur. Og der er jeg god (sorry, måtte bare skryte litt av meg selv hahahaha)!

      Slett
  6. Stadig nysgjerrig på det meste fra løpeskjørt.no
    Veldig greit å vite at Happy Girl skjørtet er litt stor i str. Alltid vanskelig å bestille fra nett synes jeg, nettopp pga tvil rundt str. (og sending frem og tilb orker jeg ikke) Fine topper og fint skjørt! og jaggu fikk du en bra terskeløkt også! Nice!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også skeptisk til å bestille på nett derfor deler jeg gjerne erfaringer ang. størrelser slik at andre kan vurdere bedre hva de trenger ;-)

      Slett
  7. Det skjørtet så veldig fint ut!! Jeg liker også at skjørtene er litt lenger!! Må inn å sjekke jeg nå da? Og de toppene så jo veldig praktiske ut og!

    Så godt å kjenne seg litt lettere i steget :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er godt å kjenne at beina begynner å komme ut av tralten med sone 1 subbing og at steget blir lettere!

      Slett
  8. Fiiiine toppar! Til den prisen var det jo berre å slå til.
    Men lomme foran mellom puppene? EEEEeeeek nei virkeleg??

    Hmmmmm nei det trur eg ikkje hadde vore noko for meg altså :P
    Men det er mangel på smarte lommar på løpetoppar, så det er jo eit steg i riktig retning, og mest sannsynleglig er dette den beste plassen for at nøklar og diverse ikkje skal hoppe opp og ned (slik det gjer med lommar på ryggen frå sykkeltrøyer eg brukar på løping).

    Ein vakker dag skal eg også få meg løpeskjørt, det ser så deileg ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres kanskje ille ut men det var veldig greit og praktisk med lomme der! ;-)

      Slett