torsdag 30. januar 2014

Løpebæsj og løpestæsj!

For en stund siden fikk jeg ”Feathertech long sleeve” til testing fra Løpskjørt.no – produktet jeg har testet og som omtales i dette innlegget er derfor sponset!
Smiler før start
Inne på Bislett er det varmt, så normalt sett ville jeg omkommet av varme hvis jeg løp inne på Bislett med langermet genser. Siden AS kroppen ikke har vært i vater denne uka – magevirus – så var langermet Feathertech genser helt perfekt i dag!
Det jeg liker med Feathertech long sleeve er at den er veldig lett og luftig. Den er perforert i sidenstykkene og bak på ryggen og gir dermed perfekt ventilering. Vanligvis må jeg vri opp tøyet etter en økt (jeg svetter en hel del!) men med denne genseren så har jeg så langt ikke opplevd å bli piss-blaut – så det kan virke som at ventileringa faktisk fungerer veldig bra; og slikt liker vi!! Genseren har også en lomme bak som passer til bilnøkkelen. Størrelsen virker å være ganske normal  jeg har Small. Genseren har et feminint snitt. Personlig er jeg ikke fan av gensere som er kortere i sidene men i dette tilfellet er lengden på genseren såpass lang at den går godt over skjørtelinningen. Så, så lenge jeg ikke blir ”mellabær” så er det helt greit! Hvis du ikke vet hva mellabær betyr så finner du svaret med et enkelt søk på google – eller hvis du har en nordnorsk ordbok liggende så finner du garantert svaret der! ;-)

Et annet krav jeg har til lange armer er at de ikke må være for stramme – for det finnes ikke noe mer irriterende enn å ikke kunne dra opp ermene underveis når man løper og blir varm. Denne genseren besto fint ”rulle opp ermet” kravet!
Sjuk og sjukere!
Siden det er rimelig kjedelig å ta bilder av seg selv hele tiden så fikk jeg med Ole Arne som fotomodell i dag. Han var i likhet med meg ikke helt frisk så vi gjorde oss best som modeller i dag..... så vidt vi orker å løfte armene ;-)

Dagens planlagte økt: progressiv langtur inne på Bislett.
Dagens fasit: forsøk på progressiv langtur inne på Bislett som endte på do etter 15 runder.... SHIT happens! Så jeg skulle med andre ord kanskje bare kasta inn håndkle etter fotoshooten i dag.... ;-)

5 kommentarer:

  1. Mellabær liker ikke jeg heller og der lærte jeg et nytt ord, hehe. Genseren ser veldig fin ut, men personlig er jeg ikke så glad i hvite gensere, da de har en tendens til å bli litt gjennomsiktige... Og det ser ikke så heldig ut på meg... Men ellers ser jo genseren veldig fin og, og det er viktig at man kan brette opp armene
    Synd med mageviruset. Håper det går over fort

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvite gensere blir fort avslørende og det liker vi ikke. Denne er avslørende da den er veldig tynn og perforert i sidestykkene og bak, men, det som gjør den store forskjellen er hvorvidt man blir pissblaut av svette eller ikke. I går var genseren tørr og jeg pleier å kunne vri opp tøyet etter en økt (ja, jeg svetter en hel del!!). Så det kan hende at ventileringa er såpass bra at man ikke blir avslørt - men det vil tiden vise! Jeg har ikke løpt så mange økter med denne så jeg må liksom samle litt mer bevis før jeg tørr påstå dette med sikkerhet! Ellers finnes genseren i grå men jeg vet ikke om Tone har den inne for tiden (ser nemlig at hun selger ut denne nå til en rabattert pris så da kan det hende hun er tom for andre farger; jeg vet ikke).

      Ja vi er omringet av sjuklinger for tiden og mange med magetrøbbel - satser på at det verste er over nå!!

      Slett
  2. Fin genser. Jeg er skeptisk til hvitt treningstøy, da jeg vasker alltid alt treningstøy på 60 grader (unntatt jakker og ull), og hvitt blir da gjerne misfarget. Men at gensere er bittelitt lengre bak en foran, det er gull:-)
    Mageondt er kjipern, godt do er lett tilgjengelig på Bislett.
    Ny felles tempoøkt (5-10 km) snart?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ett av argumentene for å løpe inne i går var nettopp do-fasilitetene ;-) Skal sjekke kalenderen og se om vi ikke får til en 10Km snart; litt overbooka med ekstrajobb fremover nå men jeg må jo trene LITT selv om jeg jobber 200% ;-)

      Slett
  3. Det virkar som ei fin trøye ein kunne brukt på veldig varme sommardagar der sola steikar (for ikkje sant, det kjem vel slike dagar i år??) - når huden har fått nok sol frå før.
    Personleg likar eg best å vise hud også om sommaren, men det kan vera ei fin luftig alternativ, spesielt når luftfuktigheten er høg, for då får ein ekstra ventilasjon kanskje?

    Mellabær, enda eit nytt ord lært, så det får bli dagens ord, utan ønske om å oppleve dette sjølvsagt ;)

    SvarSlett