torsdag 19. desember 2013

Status: surmuling!

Nittende desember er forskningsverdens julaften. Da offentliggjøres det nemlig hvem som får tildelt forskningsmidler og hvem som ikke en gang er verdig å få tildelt smulene etter festen! Jeg havnet i siste kategori i år – og det var et kraftig slag i trynet (dog slettes ikke uventa)! Jeg hadde mest lyst til bare å legge meg under dyna å surmule. Kort og godt. Og avlyse alt som heter jul, lek og moro.
Mannen prøvde å trøste med roser – det hjalp litt – roser kan liksom aldri bli feil.

Av Einar C. fikk vi masse sjokolade – det hjalp litt – sjokolade kan heller aldri bli feil!
Av meg selv fikk jeg en joggetur – det hjalp fint lite – selv om løping heller aldri kan bli feil.

Det eneste som hjalp på humøret i dag var juleverksted med seks fantastiske barn. Det finnes ingen større glede i verden enn å glede barn! Og det er jo som kjent så lite som skal til... bare noe så enkelt som "å få lov til" å brenne stjerneskudd sånn helt uten videre en helt vanlig kveld midt i desember var nok til å få elleville barn; herlig! ;-)
Helt herlig pynta spør du meg ;-)
Så når forskningsverden suger (big time!) er det jaggu bra at der finnes andre gleder i livet! Amen!

Kalenderoppdatering
Luke 17:
10km rolig (i1)
Luke 18: 15min Foam rulling
Luke 19: 9km rolig kveldsjogg


I’ll be back når den største skuffelsen har lagt seg! Lover! Må bare surmule meg ferdig først....


9 kommentarer:

  1. æsj-bæsj og f...i helv...og alt det der. Det er lov å surmule og være gretten på både systemet og forskningen. Dette livet er det ingen som forstår om man ikke står oppi det med begge beina. Det er så ufatterlig trist at man ikke skal kunne få lov når man brenner og ønsker så inderlig, men jeg håper når skuffelsen har lagt seg at du kan fiske frem søknaden igjen og jobbe med den så den blir enda bedre ved neste korsvei. Jeg HEIER på DEG!! Men gi deg lov og tid til å være litt skuffa og gled deg over det viktigste i livet tross alt, stjernene i øynene på små forventningsfulle barn <3. Trøsteklem!

    SvarSlett
  2. Takk Tone; du vet jo ALT om dette her.... og jeg bestemte jeg også for at jeg skulle få lov til å være litt skuffa - for jeg vet jo at jeg ikke blir lei meg så veldig lenge! Det er på med boksehanskene igjen 1 januar ;-) Og i mellomtiden skal jeg kose meg med barne-stjerneøyner!! ;-)

    SvarSlett
  3. Forskerverdenen er tøff, - og kanskje ikke alltid rettferdig. Så på tv i går gutta som satset egne sparepenger for å få fram en ny type kreftmedisin. Ikke lett!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp - forskningsverden kort oppsummert: tøff, brutal og slettes ikke rettferdig til tider! Og jeg må nok bruke sparepengene mine til melk og brød gitt; men enn så lenge har jeg en midlertidig stilling så jeg får bare fortsette å klore meg fast til den! God jul ;-)

      Slett
  4. Uff, så dritt!! Det er lov å være skuffet og lei da. Du får trøst og sympati herfra og :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - det var det jeg konkluderte med i går: det er lov å være lei og skuffet - men i dag var jeg tilbake i "fight back" og "du må ikke komme her å tror at du skal få knekke meg" modus ;-) Jeg trives nok best når jeg har den holdningen, hehe. Takk for sympatien ;-) Og god jul!!

      Slett
  5. Æsj, så dumt da... Kan godt forstå at du ble skuffet.
    Håper det ikke legger en demper på hele jula fordetom. God jul! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. nei - jeg lar ikke dette ødelegge juehumøret ;-) Jeg var lei meg i går men tok på boksehanskene i dag - "fight back" er det eneste som gjelder!! Nå gjelder det bare å tenke litt annerledes og se hvordan det faller ut da; jeg overlever (alltid!). God jul Guro!!

      Slett
  6. Dette var kjedelige greier, Silja:( jeg heier uansett på deg videre - ett eller annet dukker opp. Trøsteklem fra meg!

    SvarSlett