søndag 1. desember 2013

Novemberregnskapet & Silja vs Endomondo: 0:1!

Det er som kjent viktig å ikke gi etter for ytre press – om det er fotballfrues ”4dg post-fødsel kropp” som tirrer eller Endomondo som skriker mot deg at ”du mangler 6km for å nå 200km denne måneden”: ikke la deg lure! Det er kun propaganda – det betyr ingenting! Stol på din egen dømmekraft! Vær din egen lykkes smed osv osv.....
Lets go skigo!
Så da mørket falt på og muligheten bød seg for en løpetur i går kveld – ja så lot jeg sjansen gå og tapte dermed frivillig for Endomondo. Stillingen i novemberutgaven av Silja vs. Endomondo endte dermed 0:1. Så i stedet for å dra en halv-slækk kropp ut i kulda så valgte jeg heller dette:
Fisk i parmaskinke, sopp og asparges - nam!
Og denne:
Tar knekken på ethvert virus!
For hva betyr vel 194 eller 200km? Det er jo kun tall! Tall som kan få hver og en av oss til å forville oss inn i tvangsnevrosens onde klør. Det er liksom ikke slik at 6km fra eller til er avgjørende – verden går ikke under – og jeg kommer ikke til OL eller VM uansett liksom. Så jeg viste muskler å sa til Endomondo følgende: ”shut the fuck up – I am stronger than you – cause I’v got character, real character – and you just made me show it!”. Amen! ;-)

Jeg er kjempegodt fornøyd med egen innsats i November:

Svømming: 0
Spinning: 2 intervalltimer
Løping: 194km (all time high)
Styrke: 1t15min
Rulleski: 16km

Formen siste uka av november er jeg derimot ikke like godt fornøyd med: nys, frys, kvalm og magetrøbbel. Klassisk UVANS (uklassifisert virus av noe slag). Så med tanke på at jeg har kræsja på sofaen etter jobb og vært i seng kl.21:30(!!) iført ulltøy, tre pledd og en dyne – ja så er jeg også godt fornøyd med innsatsen denne uka – selv om det ble noe amputert! Alt er som kjent relativt!

NÅ ER DET ADVENT!!! ;-)

13 kommentarer:

  1. Gratulerer med månedspers, ekstrabonus for snøfri november dette. Selv om jeg selv blir slakker og slakkere for hver måned som går er dette yndlingsløpetida mi, bare synd det tar så lang tid og kle på seg -). God bedring, god adventstid og 200 i desember. yeah yeah.

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - ja det er pes å kle seg for tiden ;-) tror ikke det blir 200km i desember men hvem vet...

      Slett
  2. Du har all grunn til å være fornøyd med innsatsen - bra jobbet! Jeg hadde forøvrig 2,89km for å nå 200 for måneden - enda kjipere :-) Kvalitet ikke kvantitet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kvalitet- ikke kvantitet ;-) Og jeg så ikke helt treningsutbyttet ved å løpe 6km i går når kroppen ikke var helt frisk-så da spiset jeg heller FISK ;-)

      Slett
  3. ah, herlig sunnhetstegn å droppe de siste seks kilometerene. vet ikke om jeg hadde klart det. bra, silja!

    SvarSlett
    Svar
    1. Viktig å stole på seg selv og ikke gi etter for presset ;-) Hvorfor løpe 6km kun for å løpe dem? Hadde jeg vært 100% frisk så hadde jeg nok gjort det men når kroppen ikke er helt i vater så hadde jeg def. mer igjen for å hvile! Viktigst er som kjent det man gjør mellom treningsøktene!

      Slett
  4. Superbra! skulle svært gjerne hatt litt av din løpeLYST for tiden altså!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan få litt i bytte med en frisk kropp - holder på å bli sprø! - jeg har jo hangla i ukesvis nå!

      Slett
  5. Det er lett bli opphengt i tall, egentlig var det vel du som vant over Edmondo! Den fisk-i-parma-retten så god ut. Sjokoladen også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt poeng - selvsagt var det jeg som vant! ;-) Og fisk i Parma kan anbefales og tilbehøret kan def. justeres etter hva man liker!

      Slett
  6. Hurra for Silja! Så bra at du ikke lot Endomondo vinne! ;)
    Det er bra at det finnes noen få igjen av dere spreke treningsglade personer, som faktisk kan vise oss andre som prøver å være like flinke, ikke alltid må være såå flinke. At det faktisk går an å ta seg litt fri innimellom, "bare" fordi bi har lyst til det. Ikke fordi en eller annen klokke/duppeditt/ding sier at vi må ta fri, eller at nå må vi trene.
    Hurra for Silja! ;)

    (og jeg syns nå allikevel at du har fått utrettet en hel del til tross for at du "akkurat ikke nådde 200km" i november! ;) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - 200km betyr ingenting! Det som er viktig er jo at jeg satte ny rekorde i antall km på en måned - det er jo det som er viktig her, ikke at jeg bikka 200km :-)

      Slett