søndag 8. desember 2013

Luke 8: endelig kom vinteren!

Hva var egentlig greia med årets adventskalender? Skulle det løpes hver dag eller skulle det trenes hver dag? Eller hvordan var det nå igjen?
Førjulsgave fra mannen - med fleece - digg!
Det skal definitivt IKKE løpes hver dag! Mannen i huset er ekstremt god på å løpe typisk 35-100 dager i strekk. Jeg er ikke helt der. Så om jeg skulle funnet på å løpe 24 dager i strekk så tror jeg med sikkerhet at det eneste jeg ville fått som premie på julaften var en eller annen form for belastningsskade – og det er det ikke verd!

Så det er helt klart snakk om å trene eller være i aktivitet hver dag frem til jul (så sant jeg er frisk vel og merke!). Treninga skal altså være variert og hviledagene skal altså ikke bare tilbringes på jobb i kontorstolen – hviledagene skal inneholde en eller annen form for hverdagsaktivitet. Om det er snømåking, tøying, gange til/fra jobb/møter, 20 armhevninger, foamrulling eller en spasertur i arbeidstida spiller lite rolle – bare det er NOE så er det godkjent! Og med å legge lista såpass lavt blir som regel suksessraten ditto høyere. Og jeg prøver å ha litt mer fokus på tøying, stryke og foamrulling; fordi jeg trenger det!
Jepp - jeg trenger større biceps!
Luke 7: 7km rolig løpetur (44min) + 30min styrke
Luke 8: 10km rolig løpetur (1t7min) + 1t aking & snømåking

Så det var hva jeg tenkte rundt adventskalenderen i år – en form for fysisk aktivitet hver dag. Og veldig gjerne også prøve noe nytt. Saltimen ”styrke for løpere” som jeg prøvde på onsdag var en slik ny greie som jeg aldri før hadde prøvd – og det var jo en interessant opplevelse....

Silja – 6&3/4år etter fødsel – utallige våkenetter og sjokoladekalorier senere – jeg skammer meg ikke!
Kari Traa topp og bukse lå også i luke 8 - førjulsgave fra mannen det også! ;-)



8 kommentarer:

  1. Flott dame, det er helt sikkert!

    SvarSlett
  2. Nei, du har da ingen grunn til å skamme deg for noe :)
    Og du, jeg syns nå å ane en nok så "grei" biceps jeg da, hihi... ;)

    Smart adventskalender! For ikke å snakke om "sunn" (iforhold til alle sjokoladekalenderene som de fleste har) ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tro meg - bildet lyver Guro!!! Big time ;-) Min biceps er liten!

      Slett
  3. Synes du ser flott ut jeg:-)

    Jeg har også aktivitetskalender i år, minimum 30 min aktivitet hver dag! Alt fra trilleturer, "husmortrim" på stuegulvet og intensivt husarbeid teller:-) I tillegg var målet kun å spise godis 6 av 24 dager, DET burde jeg klare tenkte jeg optimistisk 1. desember. Per 8. des hadde jeg brukt opp halvparten av kvota allerede, det ser derfor ganske dårlig ut:-( Godteri er jo så godt:-)))))))

    Hilsen
    .janickeløken

    SvarSlett
    Svar
    1. Knallbra!! jeg tenkte også opprinnelig min. 30min men så valgte jeg til slutt å ikke sette en spesifikk tidsgrense. Likevel så snurrer denne 30min-grensa i bakhodet så det er liksom lett å tenke at "jeg skal i alle fall klokke 30min i dag" - og så ender det med 30min selv om jeg ikke har pålagt meg det ;-) Godterikvota mi snakker vi ikke om men sprekt at du har begitt deg ut på det også! Tror jeg kunne hatt godt av å prøve noe lignende ..... vanskelig!!!

      Slett
  4. Er helt med på greia om å løpe på seg belastningsskader ved løping hver bidige dag i ukesvis. Bomma med trening hver dag i romjula ifjor, startet 2013 med en skikkelig skadesmell selv om treningen var veldig variert. Hviledager må til for oss damer oppi åra!

    Synest forresten at bicepsen din ser skikkelig skummel ut, ser og i gårsdagens innlegg at det blir ikke så reint lite styrke på deg for tiden. Liker selv følelsen av å ha noe å sparke fra med når jeg løper (rumpe, legger) etter et år med mere styrke enn noengang. Det nytter!

    God bedring til deg og lommeboka...

    SvarSlett
    Svar
    1. Bildet lyver! Og jeg trenger mer styrketrening for jeg er ikke så sterk lengre. Så det er bare å sette fokus på det igjen å ta det sakte men sikkert. Jeg liker også å ha litt å sparke fra med men nå er det lite futt i stjerten gitt ;-O

      Slett