søndag 22. desember 2013

Luke 20 & 21: snart i mål!

Fredag våkna jeg med gruff i halsen, men siden jeg hadde gått hardt ut og pisket opp til tusenmeterintervaller på Bislett rett etter jobb – ja så var det ingen vei tilbake. Og kun de tøffeste av dem alle, Anna og Tim, turte å dukke opp ;-)

Pretty in pink - Anna og meg matchet ;-)
Seks til syv drag ble til fem. Og selvsagt ”angret” jeg umiddelbart etterpå for selvsagt hadde jeg klart ett drag til. Det er liksom ikke ”klarer jeg det eller klarer jeg det ikke” som er greia. Greia er: har jeg noe igjen for å løpe det siste draget (proppfull av syre) eller har jeg mer igjen for å stå over? Noen ganger er det umulig å vurdere om man kommer til ”å stivne, møte veggen eller gå på en smell” på siste draget, men, på fredag var jeg overbevist om at jeg kom til å stivne om jeg prøvde meg på et sjette og siste drag... tiltross for at jeg selvsagt fint hadde greid å presse meg gjennom et drag til! Kvalitet fremfor kvantitet. Så da gav vi oss heller mens vi var på topp og tok med oss en positiv opplevelse som frister til gjentakelse; det er faktisk svært viktig det også!! :-)
Snart blir det jul også hos oss!
I går skulle jeg bare nyte det fine løpeværet i en liten time men jeg kjente (før jeg gikk ut faktisk) at kroppen ikke var helt i slag. Så jeg ”safa” og løp litt kortere enn planlagt. Og siden det fortsatt er litt gruff i halsen og huset ser rimelig kaotisk ut – ja så tror jeg det ligger an til en hviledag i dag.... vi får se!

Luke 21: 7km rolig jogg (i1) - 44min
Luke 20: 5x1000m intervall på Bislett (4:37-4:30min; 90sek pause)
Luke 19:
9km rolig kveldsjogg
Luke 18: Hviledag - 15min Foam rulling
Luke 17: 10km rolig (i1)
Luke 16: Hviledag
Luke 15: 17km rolig langtur (1t47min).
Luke 14: 10920m inne på Bislett (sone 3-5)!
Luke 13: Hviledag
Luke12: 50min styrke for løpere
Luke 11: 3.7km oppvarmings jogg (21min) + 30min Core + 4.2km hjemjogg (30min)
Luke 10: 8.6km løping (45min)
Luke 9: Hvildag - 40min (4km) gange til tannlegen!
Luke 8: 10km jogg (1t7min) + 1t aking & snømåking
Luke 7: 7km jogg (44min) + 30min styrke
Luke 6: 10.68km jogg (1t9min)
Luke 5: Hviledag - 30min gange + 15min foamrulling
Luke 4: 8.5km jogg (52min) + 50min styrke for løpere
Luke 3: 5km jogg (30:35min) + 35min foamrulling + 10min styrke
Luke 2: 9km løping
Luke 1: 5.66km jogg + 15min styrke

8 kommentarer:

  1. Fantastisk bra desember! relativt aktiv vil jeg si :)
    Håper du får en fin jul - uten sår hals og den slags!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg var kvitt gruffet i halsen i går - jeg feira med en terskeløkt (sone 3-4) og er fortsatt gruff-fri i dag; så jeg krysser fingre for at det ble med de tre dagene ;-) Jeg er i grunn fornøyd med årets adventskalender men jeg vet ikke om jeg heller skal lage en annen til neste år med litt mindre lek og moro ;-) vi får se. GOD jul janne!!

      Slett
  2. Du løp intervall, og jeg løp kontinuerlig i uke 51:-) God jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - så bra ;-) Jeg leste innlegget ditt men rakk ikke kommentere det før jeg ble revet vekk fra pc'n - men - det jeg skulle si var at du holder en voldsom fart på disse dragene dine! Scary fort - knallbra! GOD JUL!

      Slett
  3. Har veldig lyst til å henge på en Bislettøkt iløpet av vinteren, eller rettere sagt henge bak. Har aldri løpt der, hvordan er det med oppbevaring av tøy og verdisaker? Er du med på organiserte økter der?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er bare å bli med Line ;-) Oppbevaring av tøy etc er på eget ansvar så jeg pleier å ta med minst mulig. Har vært med på organiserte økter der i regi av OSi friidrett men som oftest løper jeg utenom deres treningstider.

      Slett
    2. Fine greier! Glemte å fortelle deg...begynte med svømmetrening igår. Holdt på å drukne allerede etter 25 meter. Da kom jeg på noe du skrev til meg engang. Du deltok i Oslo tri så og si uten å ha trent på svømmingen om jeg skjønte riktig. Å svømme utendørs er jo og så mye mere krevende. Det endte med at jeg svømte sikkert tusen meter igår bla. takket være deg, ville ikke gi meg, men hadde en som venta i bil. Supergøy! Fant dessverre nettopp ut at Oslo tri 2014 er fullbooka....

      Slett
    3. Det er nesten riktig det du skriver men "så og si uten å ha trent svømming" er ikke riktig - det rette er: jeg hadde IKKE trent en meter svømming da jeg debuterte på sprint triathlon! Jeg var sleivkjefta og naiv da jeg overtok et startnummer dagen før og bare kastet meg med uten å ha svømt eller sykla en meter. Jeg hadde ikke svømmedrakt og hadde aldri svømt ute. Jeg hadde MTB sykkel og joggesko! Det var det man kaller INNFALL - definisjonen på innfall ;-) Jeg fikk bare lyst til å prøve - og det gjorde jeg ;-)

      Sprekt gjort Line - nå motiverer du meg til å dra kroppen ut i bassenget - så takk for det ;-)

      Slett