mandag 16. desember 2013

Luke 16: hit men ikke lenger....


Noen ganger vil det seg bare ikke. Sånn som dagens første labforsøk hvor jeg glemte å putte oppi enzymet – ”uten tilsatt enzym” blir det samme som gjærbakst uten gjær: da skjer det fint lite og ingenting!
Ikke akkurat mye DNA å skue her gitt ;-)
Noen ganger må man også bare innse at nuggets på Mc Donalds faktisk er MYE bedre ”i farta mat” enn ingen mat når man er helt på felgen og verken evner eller har tid til å tenke ut noe bedre – i alle fall så lenge man er i kategorien som kan telle inntaket av nuggets fra onkel Donald pr år på en hånd.
Hit men ikke lenger
Noen ganger er det også helt riktig å kle seg for å løpe en tur klokka åtte på kvelden – for deretter å prioritere annerledes. ”Mamma, jeg får ikke sove” hørte jeg og ”mamma, kan du ikke heller bare være hjemme i kveld – ikke løpe??”. Og selvsagt kunne jeg det. Noen ganger er det helt riktig å sitte i sofaen å se litt håndball med en guttunge som ikke får sove heller enn å løpe....!

Luke 16: pepperkakepynting, nuggets og håndball!

16 kommentarer:

  1. Noen ganger er det fantastisk å bare gjøre nettopp dette. La veien bli til mens mann går. Tror nok den unge sjefen ble ekstra glad i mammaen sin i kveld(c:

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, ja du har rett! Som regel sniker jeg meg ut så fort han har sovna men i går gikk ikke det - og det var helt greit!! Det er "gi og få" som gjelder og så lenge det går begge veier så er det ikke noe problem for verken sjafsmamma'n eller minstesjefen!

      Slett
  2. Helt på sin plass! Ingenting måler seg med litt kveldskos med et barn i armkroken. Selv ikke en løpetur. Og i morgen starter dagen med enzym i PCR'en skal du se:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig!! ;-) Og i dag huska jeg enzymet - så spørs det bare om PCR'n funker i dag da - har jo aldri noen garanti for det, hehe

      Slett
  3. Riktig prioritering, slik er det jo å ha barn. Dere hadde sikkert en hyggestund i sofakroken som var like mye verdt som den løpeturen

    SvarSlett
    Svar
    1. JA! :-) Jeg forsøkte å snike meg ut da jeg trodde han hadde sovna men da jeg hørte "mamma, hvor skal du nå??" og videre at han ikke fikk sove så ble situasjonen brått litt annerledes! Og hvor ofte er det at han ikke får sove og spør om jeg kan være hjemme?? En gang i året! Og da finnes det ikke noe annet svar enn "jo, selvsagt kan jeg droppe den løpeturen". Og det var definitivt den beste prioriteringen ;-)

      Slett
  4. Høres ut som helt riktig prioriteringer du valgte :)
    Kan tenke meg at lillemann satte stor pris på det mammaen sin gjorde. Det hadde iallefall jeg gjort :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - ingenting er vel bedre enn en slik kosestund i sofaen - anbefales!! ;-)

      Slett
  5. godt å høre!!! jeg er i sånn periode der det er mange sånne dager der det ikke går å løpe !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe - viktig å finne en balanse ;-)

      Slett
  6. God du er, heelt riktig prioritering spør du meg:) Her er det løpenekt med et trøblete kne og en hoft som også "sier i fra". Pluss at det er travle dager, prøver å ikke tenke for mye på det så frustrasjonen tar over:/
    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Usja - jeg har også en kranglete hoft som har medført et kranglete lår som nå er i ferd med å forplante seg ned i kneet og gi et kranglete kne.... så nå må jeg snart ta en prat med meg selv før det går over alle støvleskaft her!! Jeg tenkte å ta den praten med meg selv FØR jeg må innføre løpenekt - men det spørs om jeg klarer - huffamei det er så mye STYR med oss løpere ;-)))) Lykke til med kneet!!!

      Slett
  7. Åååå snille deg som blei heime med guttungen :)

    Det var nok dagen for å vera heime.
    Tomme gel minnar meg om masteren min - eg har hatt altfor mange av dei, men sånn blir det når ein får tilsendt rare primere frå Sverige som ikkje ein gong var publisert, og det viste seg at det ALDRI kunne bli resultat o_o
    Heldigvis for meg så fann eg sjølv nye primere, og så blei det mykje fine (og mindre fine) DNA bitar å beundre.

    Eg sjølv hadde ikkje dagen på søndagen, og snudde etter ein tur med Lukas på heile 500m :P
    Pussig nok så var Lukas ganske avslappa etterpå.
    Og det kjem alltid nye dagar til nye (løpe-)turar!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sverige ja - vet du: på hovedfaget mitt så fikk vi beskjed om fra våre sammarbeidspartnere fra Sverige om at de hadde brukt en type vektor - og da designet vi jo primere som passet til denne. SÅ fant vi ut, leeeeeeeeeng etterpå, at grunnen til at ingenting funka var at de hadde brukt en helt annen vektor..... festlig, NOT! Ikke rart at ingenting virka - huff!!

      Ja - det kommer nye dager for både løping og tur ;-)

      Slett
  8. Hørtes helt riktig og herlig ut:-) Du hadde sannsynligvis mer igjen for å være hjemme. Her ble det jobb, julegavehandling, kaffebesøk og håndball - droppet å skvise inn ei økt, de blir sjelden gode uansett.

    SvarSlett