torsdag 12. desember 2013

Aktivitetskalendere ruller videre: Knuckle lys & luke 10-12

For en tid tilbake fikk jeg Knuckle lights fra Løpeskjørt til testing. Dette innlegget er derfor sponset!!
Tre ulike lysjusteringer
Jeg har løpt med disse lysene både i skogene og gatelangs. Og jeg digger de! I november var disse helt perfekte til å lyse opp mørklagte gater. Jeg er ikke så begeistret for hodelykt når jeg løper så disse lysene er derfor et veldig godt alternativ for sånne som meg som ikke er helt venn med hodelykta – det blir for mye uro på toppen synes jeg og lykta sitter liksom ikke så godt alltid. Disse holder du i hånda mens du løper.


Foruten at man slipper følelsen av å ha en karusell på hodet så er den aller største fordelen med disse lysene at man lett kan flytte lyset i ulike retninger. Dette gir en helt annen fleksibilitet enn med hodelykt. For en mørkeredd stakkar sjel som meg så var dette noe jeg la merke til og som jeg satte umiddelbar stor pris på allerede på første skogstur. Samtidig med at jeg kunne lyse opp stien jeg løp på med den ene hånda så kunne jeg fort og lett kaste et par lysstråler ut til siden med den andre lykten. Og komisk nok så fikk jeg på min første skogstur øye på en sort «greie» der ute i periferien som fikk hjertefrekvensen min til å gjøre et kraftig hopp. Brått var begge lyktene rettet mot denne sorte fare og jeg så til min lettelse at det «bare» var en hund…. som jo resulterte i at jeg umiddelbart lyste vilt rundt meg for: hvor gjemte eieren seg?? Neida, han lå heldigvis ikke og lurte i buskene men sto på toppen av bakken og venta på hunden sin. Jeg pusta lettet ut men etter denne opplevelsen har jeg alltid med meg begge lyktene hvis jeg vet at jeg kommer til å løpe gjennom skogen eller andre mørke partier. Da kan jeg nemlig lyse opp og fort avsløre om noen lurer i buskene!

Anbefaler derfor Knuckle lys – fordi de er enkle og sjukt mye mer fleksible i bruk enn hodelykta! Amen! :-)

Etter dagens styrketrim. LITT sliten for tida og med gigantisk munnsår!
Luke12: 50min styrke for løpere
Luke 11: 3.7km oppvarmings jogg (21min) + 30min Core + 4.2km hjemjogg (30min)

Luke 10: 8.6km løping (45min)
Luke 9: 40min (4km) gange til tannlegen!
Luke 8: 10km jogg (1t7min) + 1t aking & snømåking
Luke 7: 7km jogg (44min) + 30min styrke
Luke 6: 10.68km jogg (1t9min)
Luke 5: 30min gange + 15min foamrulling
Luke 4: 8.5km jogg (52min) + 50min styrke for løpere
Luke 3: 5km jogg (30:35min) + 35min foamrulling + 10min styrke
Luke 2: 9km løping

Luke 1: 5.66km jogg + 15min styrke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar