fredag 29. november 2013

Novembermørket: snart over!!?

Det er fortsatt veldig mørkt og folk har fortsatt ikke forstått poenget med refleks virker det som – i alle fall ikke om jeg skal dømme ut fra hvor mange som IKKE ikler seg refleks – for stadig møter jeg mørkkledde skikkelser uten refleks på min vei. Skjerpings! Det er samme for meg hva du velger så lenge du velger å være synlig!! Personlig foretrekker jeg lys som blinker. Kanskje jeg begynner å bli gammel – hva vet jeg – men om du går tur, sykler, løper, går på rulleski eller tar deg en sparketur: vær synlig, bruk refleks!!
Se og bli sett!
Jeg har testet refleksbånd med ledlys til å ha rundt armen fra Løpeskjørt.no; anbefales! Jeg har også testet refleksbånd til midjen (også fra Løpeskjørt). Hvis jeg måtte velge så hadde jeg valgt refleksbåndet til midjen fordi det festes og justeres lett, og fordi det gjør deg hakket mer synlig enn båndet som du fester rundt armen. Særlig når du går på rulleski på trafikkerte veier er midjebåndet å anbefale.
Vi får satse på at det kommer litt snø snart så det blir litt lysere. I mellomtiden: god helgetrening! :-)

2 kommentarer:

  1. November nærmer seg styggfort (heldigvis!) slutten, og vi går en veldig koselig tid i møte. Jeg gleder meg til førjulstiden og all den kosen (samværet og "gledingen") desember bringer! :D
    Men ja, folk er nok ikke så veldig flinke til å være synlige i mørket, dessverre... Håper det ikke må noe så ille som en ulykke til, før de faktisk skjønner alvoret. Det er jo trist både for dem som eventuelt ble utsatt for ulykken, men like mye for dem som faktisk ikke har sett dem...

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig mange syklister har vest og lys mens veldig mange fotgjengerer er sortkledde og helt uten reflekser. Mange løpere har vest (eller sånne bånd som Tim har på seg på bildet over) men også blant løperene er det mange som løper uten. Nå skal de sies at mange av løpeklærne har refleksdetaljer så mange synes sikkert at det får være nok - og det er jo helt klart mye bedre enn ingenting!! Så på den ene siden er det mange som er veldig flinke og påpasselige mens på den andre siden er det fortsatt de som ikke bryr seg.... vel vel, jeg skal snart slutte å være reflekspoliti - lover ;-)

      Om det kommer litt snø nå så blir det straks litt lunere og desemberstemningen er den beste. Jeg vet jo at du digger førjulstiden og jeg er enig med deg: selv om det kan være litt hektisk (det skjer jo noe annenhver dag) så er det veldig koselige!!! ;-)

      Slett