tirsdag 26. november 2013

Foam rulle: Friend or Foe??

Foam rulling er ren tortur! Prøv - så skjønner du hva jeg mener! Samtidig er det noe av det beste som finnes når strukturene er ømme. Det er som idrettsmassasje - smertefull behandling som samtidig og til sist gir smertelindring. Det er i alle fall min erfaring.
"Rulla"
Hadde jeg levd i en eventyrverden så kunne jeg sikkert bare knipset og vips så sto det en massør til min tjeneste - men jeg er ikke Tornerose og massøren min (selv om hun er den beste i hele verden!) koster mange penger og kommer ikke når jeg knipser klokka halv elleve på kvelden når jeg har vondt i rumpa.  

Så jeg stemmer for: FRIEND! Og sier roll on - eller bør jeg si foam on? ;-)


14 kommentarer:

  1. Fin blogg du har! Har nettopp begynt å følge :-) Da skal jeg jammen meg kjøpe en foamrulle - har fått det anbefalt av fysioterapeut, men fant ikke den typen han hadde (med "knotter") på nettet. Kjekt å vite at den glatte typen gjør susen og (noe som er så vondt må jo funke) ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syntes de korte rullene var litt klønete men det er helt sikkert smak og behag!! Og det må ikke være knotter på for at det skal gi effekt - men det er sikkert også litt smak og behag. Jeg har hatt mye glede av denne rulla og man kan fint skrike av smerte når man ruller på en helt glatt rulle altså (been there, hehe!). Jeg kjøpte denne på Sportsmaster på Billingstad i sommer.

      Ser du har en blogg du også!! Jeg stikker garantert innom! ;-)

      Slett
    2. Takk for tipset :-) Ja, er ganske fersk i bloggosfæren, men så gøy det er å lese om andres løpserfaringer! Og å kunne få utløp for all ting løpingsrelatert som ikke familie og venner vil høre på!!

      Slett
    3. ja det er jo på en måte litt snevert det vi skriver om - sånn for de som ikke er så interessert i trening mener jeg! Så da kan det være ok å ha bloggen som en luftekanal ;-)

      Slett
  2. Skumrulla er definitivt en venn. Det fine er at når jeg har rullet på en ekstra vond knute noen dager, avtar smertene. Jeg har brukt mange penger på triggerpunktbehandling opp igjennom. Rulla kjennes nesten like effektiv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig! dette er også min erfaring!

      Slett
  3. Helt klart friend! Rulla har vært lenge i bruk i crossfitmiljøet.Også til oppvarming. Der ruller vi og på olympiske vektstenger, jadda, sånne tjukke,knallharde. Vondt er bare forbokstaven!!!

    Endelig så har skimiljøet i bygda her også fått med seg trenden, vel og bra, for da blir samboeren med på spleiselag til rulle i heimen. Hva betalte du for din?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra ;-) Tror vi betalte 4-500kr - ich, men det kan du sikkert sjekke på nettet - vi kjøpte den på Sportsmaster.Det finnes jo mange varianter og leverandører så du finner sikkert en du vil ha ;-)

      Slett
  4. Foamroller, ja, der har vi en rekvisitt jeg har gjemt langt inne i boden...

    SvarSlett
    Svar
    1. HVA? Gjemt? I boden? Linda du skulle hat juling, haha ;-) Vår ligger midt på stuegulvet (som bildet også viser!!) - så den fungerer noen ganger som katapult, spyd, sverd (lillegutt) og andre ganger som rulle ;-)

      Slett
  5. Har lest om denne før, men blir liksom ikke helt trigget/nysgjerrig. Er den virkelig så bra?
    En massør ønskes alltid velkommen, men som du sier, koster for mange penger. Sukk:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp - den er virklig SÅ bra!!! Du bør prøve!

      Slett
  6. Nå er jeg overbevist! Har lurt lenge på om jeg skulle skaffe meg en slik, nå er avgjørelsen tatt!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - bra ;-) Håper du får nytte av den du også!!

      Slett