søndag 6. oktober 2013

Trimming uke 40

I uke 38 var jeg forkjøla og selv om jeg tok knekken på dritten fort og brutalt og kom i gang med treninga igjen så har jeg de siste ukene slitt med tette bihuler. Typisk! Og formen har svingt veldig. Jeg har kunnet oppleve å sittet på jobb og følt meg helt bånn i bøtta for så å føle meg frisk nok til å trene når kvelden har kommet. For jeg føler meg jo ikke egentlig syk – jeg har bare litt vondt i hodet, fryser, nyser, snørrer litt og er litt tett i pappen liksom. Og litt frisk luft kan jo ikke være annet enn bra for tette bihuler, eller??

Saltvann og Rhinox til tette neser!
Så jeg har trent men jeg har forsøkt å justere etter dagsform og ikke trent de dagene jeg har følt meg dårligst, jeg har forsøkt å ha minst en hviledag mellom øktene, jeg har kledd meg godt før, under og etter trening, jeg har fortet meg hjem i dusjen etter trening, ikke løpt i regnet (i går), og jeg har i hovedsak løpt kontrollert i sone 3 på de hardeste øktene. Prøvd å være fornuftig og lytte til kroppen med andre ord.
Skjennungstua Opp - se hvem som har tatt med boblejakka! Foto: lånt fra Adelheid.
Unntaket var denne ukas Skjennungstua opp; der lå jeg pulsmessig en del høyere enn sone 3. Og det andre unntaket var torsdagsøkta hvor jeg helt klart ikke burde løpt men hvor jeg feilberegna litt – følte meg ikke i slag men la ut på tur i et forrykende tempo. Det endte med at jeg halvveis slo over i lett jogg for så å la meg frivillig bli plukket opp av min kjære på hjemveien. Vel, vel, det eneste som tok skade var vel stoltheta ;-)

Frisk start på gårdagens lange langtur (min tredje 20km løpeøkt i år; milepæl!)
Trening uke 40
Mandag: -
Tirsdag: Skjennungatua opp og ned (totalt 12km)
Onsdag: -
Torsdag: 12,8km katastrofe løpeøkt
Fredag: -
Lørdag: 20,4km (rolig) moderat langtur (2t1min)
Søndag: 16km rolig rulleski (1t15min) i1
Digger høsten og digger synet av rulleski!
I dag hadde jeg en herlig rolig rulleskiøkt – det var virkelig balsam for sjela! Håper jeg kan få et par til slike økter før kulda tar oss! Neste helg er det igjen duket for løpskonkurranser i nærområdet kanskje vi ses?? ;-)

4 kommentarer:

  1. Fornuftig, det er liksom ditt mellomnavn! Du ER virkelig fornuftig.
    Boblejakka på ja - velkommen kjære høst!
    For en uke du har hatt - og økt på 20 km.....jeg er misunnelig! rulleski ser utrolig artig ut, men akkurat der er jeg pingle. Hvordan i all verden får du bremset (dersom du må stoppe FORT!)??

    SvarSlett
  2. Jeg er veldig stolt siden dette var min tredje løpeøkt på 20km i år; i fjor hadde jeg to 20km økter - så hvis jeg fortsetter å øke med en for hvert år så blir jeg til slutt sprek ;-))))

    Vel, for å svare på spørsmålet ditt: jeg håper jeg slipper å måtte stoppe brått på rulleski ;-) Jeg kan stoppe ved å ploge men jeg kan ikke noen andre triks for bråstopping. Bråstopping så langt har jeg kun fått til de gangene jeg har tryna, haha ;-)

    SvarSlett
  3. Dette var jo en skikkelig mengdeuke. Over 40 km med løpesko pluss rulleskitur! Sanker du kilometer til noe spesielt? Jeg tror jeg skal løpe i Fredrikstad neste helg. Hadde vært gøy å se deg der.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det ble fine 45km denne uka + rulleski (men de teller jeg ikke - ski er ski!). Jeg sanker ikke km til annet enn for å bedre formen ;-) Ingen skumle planer i nær fremtid nei. Jeg må se hva jeg finner på til helgen. Det er jo Furumomila, Nøklevann Rundt, Ivar formos minneløp og Fredrikstad marka.... MYE å velge i ;-) kanskje vi ses....

      Slett